אשכול מולטי-דסיפלינרי

 
האקדמיה עוברת שינויים דרמטיים וקיימת כיום הסכמה רחבה על כך שלא ניתן עוד להסתפק בלימוד תחומי תוכן. יש ללמד שיטות חשיבה ודרכי פעולה, להכשיר את הסטודנטים להתמודדות עם בעיות מורכבות בסביבות של אתגרים רב-מימדיים.
 
תכניות לימודים ומרכזי פעילות אינטר-דיסציפלינריים הן אחת התשובות שנותנים מוסדות מן השורה הראשונה בעולם כמו סטנפורד, הרווארד והפוליטכניקו במילאנו להכנת סטודנטים לסביבת האתגרים העכשווית והעתידית הזו, הכוללת עיסוק מעמיק בטכנולוגיה, בעיצוב ובחוויה האנושית.
 
HIT מכון טכנולוגי חולון מתגאה בהיותו אחד המוסדות האקדמיים היחידים המציע תוכניות לימודים המשלבות דיסציפלינות ופקולטות שונות ונותנות ביטוי לגיוון הרב שמציע המוסד.
 
מגוון הקורסים מיועדים לסטודנטים מכל הפקולטות ומציעים מבחר נושאים רב תחומיים המועברים על ידי מרצים מהאקדמיה ומהתעשייה.
ד"ר שקד
 
 
ההרשמה לקורסים מתבצעת בעמדת המידע תחת לימודים כלליים.
 
שימו לב! חלק מהקורסים מוכרים כקורסי בחירה בפקולטות השונות.
 
 
ד"ר נאווה שקד, ראש האשכול המולטי-דסיפלינרי, מספרת על האשכול
 

ביומימיקרי כמודל לחדשנות

ביומימיקרי כמודל לחדשנות

סמסטר ב'
יום ה- 16:00-20:00
ד"ר אלעד שגב
ד"ר סייפן בורגיני

קרא עוד
סרטון הסבר
רובוטים חברתיים - אינטראקציה טכנולוגית חברתית

רובוטים חברתיים

סמסטר ב
יום ד' 12:00-16:00
ד"ר נאווה שקד
איציק אורבך

קרא עוד
סרטון הסבר
הבעות פנים וביומרטריה

הבעות פנים וביומרטריה

סמסטר ב
יום ג' 9:00-13:00
ד"ר מרינה שורר זלצר
ד"ר גילי פלג

קרא עוד
סרטון הסבר
שעונים ביולוגיים

שעונים ביולוגים

סמסטר א'
יום ב' 15:00-17:00
ד"ר הדס לוי

קרא עוד
סרטון הסבר
סייבר

סייבר

סמסטר א'
יום ב' 15:00-17:00
ד"ר מנשרי הראל

סרטון הסבר
מיכשוב לביש - אתגרי תעשיה

מיחשוב לביש-אתגרי תעשייה

סמסטר א
יום ג' 12:00-16:00
ד"ר שקד נאווה
, יעקבזון אליעזר

קרא עוד
סרטון הסבר
סמטריה ופרקטלים

סימטריה ופרקטלים

סמסטר א- יום א 15:00-17:00
סמסטר ב – יום ב 14:00-16:00
ד"ר גול שי

קרא עוד
רשת אפלה

רשת אפלה

סמסטר ב
טרם נקבע
איתי יונת
רועי נאון

סרטון הסבר
תכנות לכולם

תכנות לכולם

תאריכי הקורס:
18.12.2017 , 28.2.2018
שימו לב לתאריכים חריגים של הקורס

X

ד"ר אלעד שגב
ד"ר סייפן בורגיני

אופן הוראה: שיעור + פרויקט
שעות שבועיות: 4
נקודות זכות: 4
תנאי קדם לקורס – ראיון אישי ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית, הלומדת על הקשר בין המבנה והתפקוד של מערכות בטבע, ומנצלת ידע זה כדי לעורר השראה בעיצוב ופיתוח טכנולוגיות ומוצרים חדשים. בקורס זה הסטודנטים יחשפו וילמדו בדרך של (לימוד באמצעות פרוייקטים-PBL) על מערכות ביולוגיות חשובות, ינתחו אותן ויבחנו אילו עקרונות ניתן ללמוד מהן, וכיצד עקרונות אלו יכולים לשמש בפתרון בעיות ואתגרים הניצבים בפני האנושות כיום.

X

ד"ר נאווה שקד
איציק אורבך
אופן הוראה: שיעור + פרויקט
שעות שבועיות: 4
נקודות זכות: 4
תנאי קדם לקורס – ראיון אישי


הקורס יעסוק באספקטים שונים של תיכנון ופיתוח מערכת רובוטים חברתיים. יושם דגש רב על השפעות מנטליות ומערכת היחסים של "אדם מכונה" בתוך סביבה זו. נבחן את צרכי משתמש, וחווית המשתמש, (User Experience), נבין את המורכבות של בעיות עיצוביות והנדסיות תוך רכישת מיומנויות של פתרון בעיות מורכבות על ידי לימוד עצמי, ניתוח נתונים ודרישות , כל זאת תוך פיתוח חשיבה יצירתית


ספר דיגיטלי המשמש את הצוות הרפואי של מכון הלב בשניידר לטובת הכנת ילדים לצנתור. הספר נוצר במטרה להפחית את החששות של ילדים לפני צנתור בעזרת הקנייה של למידת שליטה על הליך הצנתור. הספר מיועד לגילאי 7-11 אך ניתן להשתמש בו גם לגילאי 6 ו-12. הספר באורך 15 עמודים וכולל אנימציות והפעלות שונות. במהלך הספר הילד לומד על תפקוד הלב, מדוע הוא נזקק לצנתור, כיצד מתבצע הליך הצנתור, מה מותר לו ומה אסור לו לעשות לפני ואחרי הצנתור וכיצד מרגישים בתקופת ההתאוששות וההחלמה.

X

ד"ר מרינה שורר זלצר
ד"ר גילי פלג

שעות שבועיות: 4 + הנחיית פרוייקט
נקודות זכות: 4 + הנחיית פרוייקט
דרישות קדם: אין

כיוון שהבעות פנים משקפות את הרגשות והכוונות במידה טובה יותר ממילים, זיהוי אוטומטי של רגשות, ומסרים אמינים ושקריים חשוב ביותר הן לזיהוי כוונות טרור אצל מפגעים מסתננים, והן להבנת והכוונת המהגרים עצמם. במסגרת קורס זה יכירו הסטודנטים את הרקע התיאורטי הקשור לטרור עולמי, מאגרי מידע ועיבודם, תנועות אוכלוסין בעולם, פרופיל מהגרים, ביומטריה בדגש על פנים והבעות פנים,ויחשפו לטכנולוגיות רלוונטיות.הסטודנטים יתכננו כלי המתבסס על זיהוי הבעות פנים, וביומטריה שמטרתו סיוע לרשויות הביטחון וההגירה.

X

ד"ר הדס לוי
שעות שבועיות: 2
נקודות זכות: 2
דרישות קדם: אין

לתפקוד השעון וכן לפעילות והאינטראקציה בין השעונים השונים בגוף השפעות על תפקוד המערכות הפיסיולוגיות, הקוגניטיביות והמנטליות ולפיכך השלכות על כל מישורי החיים: אופן התפקוד בחיי היומיום, שינה, יכולת למידה, תפקוד בעבודת משמרות, יכולות קוגניטיביות ומצבים נפשיים בבריאות ובחולי. בקורס יילמדו מושגי יסוד, שיטות עיבוד נתונים ושימוש בטכנולוגיות לאבחון וטפול תוך הבנה של המערכות המחזוריות ומשמעותם לחיי היומיום בבריאות וחולי . לל פתוח הנדסי, פתוח מודלים חישוביים, מערכות תומכות החלטה ועיצוב בפתוח הפתרונות למטפל ולמטופל.


X

ד"ר הראל מנשרי


חיינו השתנו ללא הכר במהלך העשורים האחרונים עם התקדמות הטכנולוגיה, ובעיקר – עם התפתחות מרחב הסייבר, אשר מטשטש גבולות מוכרים בין מדינות.
חיי היום-יום של אזרחים, כלכלות מדינות העולם ופעילותן של התשתיות השונות תלויות יותר ויותר ביכולתן לפעול במרחב זה. האינטרנט מהווה תשתית עיקרית לשירותי המסחר הלאומיים במדינות רבות, ולעסקי המסחר הבין-לאומיים. מאגרי מידע אלקטרוניים ואתרים חברתיים המאפשרים ניהול קבוצות מכרים ותקשורת בין-אישית, יוצרים אפשרויות שלא היו קיימות בעבר.

בצד כל הטוב הזה משמש המרחב גם לפעילות מודיעין ותקיפה מצד מדינות, גורמי מסחר וארגוני פשע.
בכל אלו עוסק הקורס. בין תכני הקורס: מושגים מרכזיים הנוגעים למרחב הסייבר; שימושים במרחב; "שחקנים במרחב" – לגיטימיים ואחרים (מדינות, פושעים ונוספים); תשתיות קריטיות; אמל"ח בעולם הסייבר; הבדלי גישות בין אומות העולם – בדגש על הקיטוב המעצמתי בנושאי חקיקה לתחום הסייבר; מוסר ואתיקה במרחב הסייבר; מהי הגנה; אירועים בעולם הסייבר.


 

X

ד"ר שקד נאווה
יעקבזון אליעזר
שעות שבועיות: 4
נקודות זכות: 3.5

דרישות קדם: מיועד לתלמידי מכל הפקולטות בתואר ראשון (משנה שלישית).
הקורס ישלב עבודה עם חברה תעשייתית או עם האתגרים והבעיות עמם מתמודד התחום; מתוכם נבחר שאלה המתאימה לפיתרון עיצובי וטכנולוגי. הקורס יסקור את עולם המיחשוב הלביש תוך דגש על תיכנון ופיתוח פתרונות ומוצרים המשבים דגשים של עיצוב מחד וטכנולוגייה הנדסית וחישובית מאידך. של פיתרון (מעשי או תיאורטי) של המרכיבים הטכנולוגיים והשימושיות של הפיתרון.

X

ד"ר גול שי
סמסטר א- יום א 15:00-17:00
סמסטר ב – יום ב 14:00-16:00


בקורס זה אנו מנגישים רעיונות מתמטיים מתקדמים לקהל הסטודנטים מדיסציפלינות שונות. אנו מראים איך תוצאות מתמטית מתקדמות משתלבות בחיי היום יום לא רק במדעים מדויקים אלא גם בעיצוב ואומנות. בקורס ננסה לחשוף טת הצדדים היצירתים של הסטודנטים דרך עבודה מתמטית איש איש בתחום לימודיו בין המודלים שילמדו: מהם ריצופים, פרקטלים, בקבוק קליין והטלות סטריאוגרפיות.

X

איתי יונת
רועי נאון
סמסטר ב – טרם נקבע



 

הקורס במתכון מולטידיסיפלינרי יסקור את רשתות הסייבר תוך דגש על הרשתות האנונימיות השונות, מאפייניהן, דרכי שימוש בהן ומה ניתן להשיג באמצעותן. נדון בסוגיות הפרטיות ברשת לאור התפתחות השימוש ברשתות השונות ע"י גורמים עסקיים, מדינתיים ופליליים, וכן בסוגיות אתיות ומשפטיות הנובעות מהפעילות ברשתות האפלות. הדגש בקורס יהיה על מספר נושאים מהותיים להבנת התחום: • מאפייני רשתות אנונימיות, ושימוש ברשתות אנונימיות • שיטות חיפוש מידע עיקריות באינטרנט, ברשת העמוקה וברשת האפלה • פרטיות במרחב האינטרנטי – הכרת האיומים והדרכים להתמודדות עימם הקורס ייתן כלים ויכולות לתלמידים לאתר מידע ולבצע פעולות ברשת האפלה כאשר העבודה תיעשה בצוותים מעורבים מתלמידי הפקולטות השונות.

בקורס יחולקו התלמידים לקבוצות עבודה מוליטדיסיפלינאריות עבור תרגילים ופרויקט סיום שיאפשרו חשיבה רחבה וכוללת על נושאים טכנולוגיים, אתיים, בטחוניים ושימושיים. עשייה זו תיצור הרחבת הדעת, לימוד הדדי, עבודה בצוות ויצירתיות במתן פיתרון לבעיות אמיתיות. ה הוא יכול לשלוט בתכנים שיוצגו ללומד.

 

 

 

 

X

שם המרצה/ים: ד"ר מיכל גורדון
(פרופ' דוד הראל בהרצאות מוקלטות)
אופן הוראה: הרצאה 2 ש' (חלקן מוקלטות)
שעות שבועיות: 2 ש'
מספר שבועות: 14 שבועות
נקודות זכות: 2
דרישות קדם: אין


תקציר הקורס:

קורס בינלאומי המתקיים בפורמט ראשוני וייחודי. בחלקו מקוון ובחלקו מפגשים בכיתה. הקרס המקוון הקורס יתנהל באנגלית עם תרגום לעברית ויתנהל באותה עת יחד עם סטודנטים מהעולם כולו. הקורס מנגיש את נושא התכנות לכלל האוכלוסיה, מסביר מהם שפות תכנות בכלל, ומאפשר להבין איך העולם הטכנולוגי פועל. מלמד שפות תכנות וכלים לתכנון מערכות. אין צורך בידע מקדים !!!
הקורס המקוון יעובר בפלטפורמה של EdX, ויתקיים בתאריכים מעט שונים מהסמסטר בישראל. הקורס ככולל הרצאות וידאו קצרות, בהן יכול כל סטודנט לצפות בקצב שלו, ותרגילים דרך האתר, קבוצות דיון ופורומים (שיתקיימו באנגלית). הקורס יתנהל בפורמט היברידי – כלומר הכלאה של קורס מכוון עם קורס רגיל בו יש מפגשים,. בקורס המקוון יש 8 הרצאות בהם סטודנט צופה בבית, ועונה על שאלות או משימות, כאשר התקדמותו נשמרת, והציון יועבר ל HIT, בקורס בכיתה יתקיימו 5 הרצאות נוספות שיאפשרו מפגש בין הדיציפלינות של הסטודנטים ועבודה בקבוצות (עד 3 ) על פרוייקט הקשור לתחום שלהם, כאשר המשימה תהיה לתכנן אינטראקציה תכנותית. מי שירצה יוכל גם להעמיק, אך כולם ידרשו לשתף ולהציג את הפרוייקטים.
המפגש הראשון יתקיים בכיתה בתחילת הסמסטר הראשון, ויענה על כל השאלות ותהליכי העבודה.