חדשות ואירועים

פרויקט של סטודנטיות לעיצוב בשנה ג', זכה בתחרות של המועצה לבנייה ירוקה

פרויקט של סטודנטיות לעיצוב בשנה ג', זכה בתחרות של המועצה לבנייה ירוקה


רומי שטראוס, כרמל הופמן, סתיו תמם, ליטל זוזוליה, מירי שקרלמן ודניאל גרטי, סטודנטיות בשנה ג' במחלקה לעיצוב פנים בסטודיו "פרויקט מרחבי חינוך כמחוללי התחדשות עירונית מקיימת", בהנחיית המעצבת צמרת הראל כנות M.Sc. והאדריכל ד"ר אליאס מסינס, זכו במקום השני במסלול מוצרים בתחרות של המועצה לבנייה ירוקה.


לתחרות הוגשו שישה פרויקטים מצטיינים המציגים סוגיות שונות לשילוב של חינוך עם עיר וקיימות:

  • ECOHABITATION // מירי שקלרמן

    "הפרויקט שלי ממוקם בבית הספר 'יחד' בשכונת ג'סי כהן בעיר חולון, מתוך מחשבה על התמקדות בפיתוח בית ספר באזור מוחלש בעיר. הפרויקט מציע חיים משותפים של הילדים, בעלי החיים והקהילות השונות שמרכיבים יחד את המרקם הייחודי של השכונה: ניצול שטחים מתים משותפים בין בניינים וניצול שטחו של בית הספר ליצירת בועת קוהביטציה המשלבת בתוכה אזורי מחיה לציפורים ועטלפים, באינטראקציה מתמדת עם הילדים וכמושא למידה; שילוב וניצול המים כגורם מחנך היוצר חשיפה לתהליכים אקולוגיים ובו בזמן משמש כמשאב שאפשר למחזר, כל זאת בשילוב עם מרחבים פנויים בשכונה ליצירת נקודת מפגש בין הקהילה לבית הספר באמצעות הקמת בריכות מים משותפות. הפרויקט מציע מעגל אינטראקציה שלם שבבסיסו חינוך, חיים משותפים וחשיבה ירוקה".

  • צמיחה עירונית // ליטל זוזוליה

    "הפרויקט ממוקם בבית הספר הדמוקרטי ברחוב נועם ביפו. רציתי ליצור בשטח בית הספר את אותו עירוב שימושים שקיים ברחוב, וכך לחבר בין התלמידים לקהילה באמצעות השמשת שטח בית הספר גם בשעות אחר הצהריים. חשבתי להפוך את ה"חורים השחורים" – חללי בית הספר בלילה – לגנרטורים עירוניים שמפיחים חיים באזור. על ידי יצירת כיתה ביופילית, חממות שחודרות את המבנה, אני מאפשרת לתלמידים למידה וחקירה בסביבה דינמית ומייצרת חיבורים שונים בין הפנים לחוץ ובין התלמידים לקהילה".

  • פערים בחברה // סתיו תמם

    "הפרויקט שלי מציג התערבות בשטח בית הספר הדמוקרטי ביפו ומחבר בין הרחוב לגג בית הספר. המטרה הייתה ליצור מרחב ציבורי פתוח ששם דגש על הקהילה ומחבר בין החברה הערבית והיהודית ביפו תוך התמקדות בכלכלה מעגלית ובשיתוף הקהילה".

  • כיתה ללא קירות // כרמל הופמן

    "הפרויקט עסק בעיצוב מרחבי למידה המשתלבים בסביבה האורבנית בצורה ידידותית לסביבה, למשל באמצעות יצירת ריהוט מחומרים מקומיים. העיצוב הוא של מרחב תפר – כיתה ללא קיר, שכבות של חומרים המייצרות שכבות של מרחב לימודי. הלמידה מתבצעת בריבוי מצבים בין קירות, בין מבנה לעיר, בין גוף לרהיט: ילד בכיתה מרחיב רדיוסים של למידה אל עבר העיר".

  • MODULEARNING // דניאל גרטי

    "שוטטתי בשכונת ג'סי כהן בחולון (שבה ממוקם בית הספר) וזיהיתי מחסור בהזדמנויות חינוכיות וחברתיות עבור ילדי השכונה. הפרויקט נועד ליצור חוויה חינוכית חדשה עבור התלמידים באמצעות מעבר המחבר בין שני בנייני בית הספר ונמצא על קו התפר בין בית הספר לבין העיר".

  • ארכיאולוגיה עכשווית // רומי שטראוס

    "הפרויקט שלי עוסק בנושא קיימות. שברים של חומר שנותרו מהריסות מבנים הופכים שימושיים ומקבלים משמעות חדשה בפרויקט: עיצבתי כיתה פתוחה לילדים בבית הספר הדמוקרטי ביפו המשלבת בין פנים לחוץ, חוויות שונות שמורכבות משברי חומרים המרחיבים את אפשרויות המשחק והלימוד ועוזרים לפתח את הכיתה באמצעות הוספת חפצים וחומרים מהבית. מדובר בכיתה המעודדת את התלמידים ללמוד, לבנות ולחקור את העולם".



אליאס מסינס וצמרת הראל כנות:
"הסטודיו משלב סוגיות של עיצוב, חינוך והתייחסות לסביבה: איך חינוך פוגש את העיר? איך חינוך משלב קיימות בתכנון? איך הסביבה האורבנית הופכת לבמה ליצירה עיצובית שמחוללת הזדמנויות חינוכיות ואיך מפתחים כלים משותפים בין-תחומיים חינוכיים ועיצוביים ליצירת שינוי בסביבה הבנויה ובקהילה המקומית.



פורסם: 01/12/2021