חדשות ואירועים

“אתם נמצאים בכור היתוך שיוצר חיבורים ייחודיים”


שבוע הסדנאות הבינלאומי השנתי של הפקולטה לעיצוב ב-HIT הסתיים באירוע מרגש בהשתתפות סגל המרצים והמרצות מחו"ל, הסטודנטים המשתתפים וסגל הפקולטה.

פרופ' זימיזבסקה מפולין יחד עם הסטודנטים בשבוע סדנאות הבנילאומי של הפקולטה לעיצוב

פרופ' אגניישקה זימיזבסקה מפולין יחד עם הסטודנטים בשבוע סדנאות הבנילאומי של הפקולטה לעיצוב
צילום: בר קלוש


במשך חמשת ימי הסדנה עמלו הסטודנטים יחד עם מרצים מהמובילים בתחומם בעולם, בניסיון לתת ביטוי עיצובי לשאלות ונושאים הנמצאים בחיי היום יום של כולנו.


פרופ' אגניישקה זימיזבסקה Agnieszka Ziemiszewska, מפולין, הגיעה ארצה כאורחת ומרצה בשבוע הסדנאות. פרופ' זימיזבסקה, בוגרת האקדמיה לאמנות בלודז' והפקולטה לאמנויות גרפיות באקדמיה לאמנויות בורשה, משמשת כיום כמרצה המכון הפולני-יפני לטכנולוגיות מידע בורשה, שבו היא עומדת בראש הסטודיו לטיפוגרפיה. מאחוריה רקורד עשייה מרשים הכולל פרסים בינלאומיים יוקרתיים רבים והכרה בינלאומית.


זהו ביקורה הראשון של פרופ' זימיזבסקה בארץ והסדנה אותה הנחתה נקראה "ניסויים- בין המילה והדימוי" . הסדנה עסקה בשאלות אותן התבקשו הסטודנטים להעלות כנושאים המטרידים אותם וכיצד ניתן לתת להן ביטוי באמצעות גרפיקה. "הכוונה שלי הייתה לייצר חשיבה שבסופה לא יצאו רק תמונות יפות, אלא גם דרכים להתמודדות עם אתגרים שונים. בין השאר עלו נושאים כמו התגברות האנטישמיות, בעיות תחבורה ציבורית בישראל וחוסר הסבלנות המאפיין את הישראלים, כמו עמידה בתור, למשל.


הדרכים בהן בחרו הסטודנטים להביע את המסרים שלהם היו מגוונות וכללו מדבקות על הרצפה (בעקבות הצלחת דרך הביטוי הזו בתקופת הקורונה), שימוש במסרים תנ"כיים, שימוש בציטוטים של מפורסמים.


פרופ' זימיזבסקה סיכמה את החוויה שלה בכך שהתרשמה עמוקות מ- HIT מכון טכנולוגי חולון בפרט ומתל אביב בכלל. "מאוד הרשים אותי מגוון האנשים שחיים כאן. המגיעים ממקומות כל כך שונים ומתרכזים בכור ההיתוך הזה שנקרא ישראל. גם השפה הגרפית בשלטים דיברה אליה והיא ציינה במיוחד את שלטי ה"עצור" עם ציור כף היד לעומת השלטים המקבילים בחו"ל שבהם כתובה המילה "עצור".


תמי ויזל, מרצה בפקולטה ומנהלת הסדנה לצד פרופ' זימיזבסקה:
הסדנא היא מיקרוקוסמוס של תהליכי עבודה ארוכים דחוסים למספר ימים. החוויה היא אינטנסיבית וסוחפת. האנרגיה של עיצוב בזמן קצר מעלה את היצירתיות ועוזרת לנהל קבלת החלטות בצורה יעילה יותר. הסדונטים פוגשים תהליכי עבודה שונים, סוגי משובים מזוויות חדשות ומתאמנים בפרזנטציות בשפה האנגלית וכך משפרים יכולות בכמה ערוצים.
הסטודנטים חווים הצלחה מהירה והבטחון העצמי שלהם עולה ומתחזק.
הם נחשפים לתכנים ומצגות בינלאומיות ומרגישים חלק מהכפר הגלובלי המחכה להם אחרי הלימודים.


ד"ר יעל אילת ון אסן, ראש החוג הבינלאומי בפקולטה לעיצוב:
זאת הפעם השלישית שהפקולטה לעיצוב מקיימת את שבוע הסדנאות הבינלאומי ואנחנו שוב רואים את החשיבות הגדולה של קיומו. שבוע הסדנאות השנה היה גדול מקודמיו ובמסגרתו אירחנו 16 מרצים מקנדה, איטליה, פולין, גרמניה, אוסטריה וצ'כיה שלימדו 12 סדנאות במשותף עם מרצים מקומיים מהפקולטה. לא רק שהשבוע הזה הינו אפשרות להתחיל את שנת הלימודים באנרגיות גבוהות, המפגש עם האורחים חושף הן את הסטודנטים והן את המרצים עם צורות חשיבה וגישות להוראת עיצוב שונות מאלו שאנו רגילים להם כאן. המפגש המשותף אפשר לבחון נקודות מבט שונות, שיטות עבודה וטכנולוגיות חדשות שללא ספק תהדהדנה לתוך הלימודים בפקולטה גם בהמשך. במהלך ימי הסדנאות התקיימה סדרת הרצאות של האורחים שהציגו את עבודתם המקצועית כמעצבים. הרצאות אלו היו גם הן מקור השראה ומפגש עם מגוון רחב של עשיה בתחום העיצוב.


מרבית המרצים שהגיעו הינם מעצבים ממוסדות איתם יש לנו כבר מסורת של שיתופי פעולה ואילו עם מקצתם מפגש ראשון. במהלך השבוע נבנו התשתיות לשיתופי פעולה עתידיים סביב מספר תכנים מרתקים שברצוננו לפתח עם השותפים מחו"ל, הן במסגרת סדנאות משותפות ובתקווה גם במסגרת פרויקטי מחקר. שבוע הסדנאות הוכיח לנו שוב עד כמה לתחום העיצוב יש השפעה על המציאות שלנו וכמה חשיבות יכולה להיות להתגייסות רחבה ולשיתופי פעולה בין מעצבים במקומות שונים.



פורסם: 31/10/2022