תואר שני .M.A (ללא תיזה)*

* הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה


תואר שני המתמקד בישומי טכנולוגיות למידה בהדרכה ארגונית

 
ראש התכנית: פרופ' מיקי רונן

למה טכנולוגיות למידה?

 
היום כבר לא ניתן להתעלם ממקומן המרכזי של הטכנולוגיות הדיגיטליות המשמשות לצרכי הדרכה ולמידה בארגונים עסקיים וציבוריים כאחד. לומדות, מערכות תמיכה בביצועים, סביבות למידה מקוונות, סימולציות ומערכות לשיתוף ידע ארגוני הם חלק בלתי נפרד מהנוף ההדרכתי של כל ארגון בינוני או גדול. אנשי הדרכה נדרשים לפתח מומחיות ומקצועיות בפיתוח מערכי הדרכה משולבי טכנולוגיה ולהכיר את המגוון הרחב של הכלים שיכולים לעמוד לרשותם וליעל את הלמידה בארגון. אנשי פיתוח שמפתחים פתרונות טכנולוגיים לשוק ה- edu-tech הצומח במהירות נדרשים להבין בתהליכי למידה והוראה כדי ליצר פתרונות שעונים על צרכים של שוק מיוחד זה.

מטרת התואר


התואר השני בטכנולוגיות למידה מכשיר מומחים מקצועניים בטכנולוגיות למידה. התואר נועד להקנות ידע אקדמי מתקדם וכישורים יישומיים עדכניים הנדרשים בעולם הלמידה הארגונית. התואר השני מעשיר את ארגז הכלים של מי שעוסק בפועל בהדרכה ארגונית ובישומי טכנולוגיות למידה. התואר נועד להרחיב ולהעמיק את הידע העיוני ואת היכולות היישומיות של הסטודנטים: ליישם חשיבה מערכתית בתכנון התערבויות הדרכתיות, לפתח תובנות לגבי אתגרים ניהוליים בהקשר של למידה והדרכה ולשכלל את יכולות העיצוב וההפקה שלהם בהקשר לפתרונות למידה והדרכה מבוססי טכנולוגיה.

מה לומדים בטכנולוגיות למידה?


הקורסים בתואר השני עוסקים בהיבטים תיאורטיים ופרקטיים של פיתוח והטמעה של טכנולוגיות למידה בסביבות ארגוניות. הקורסים חולשים על מגוון רחב של נושאים חלקם בדגש טכנולוגי וחלקם בדגש על ניהול הדרכה והטמעת תהליכים בארגון. הסטודנטים שלנו נחשפים להתפתחויות הטכנולוגיות החדשות ביותר בתחום, למודלים מובילים וחדשניים בלמידה נתמכת טכנולוגיה, למחקר והערכה של תהליכי למידה והטמעה בארגונים.


למי מיועד התואר השני בטכנולוגיות למידה ב-HIT?


  • לעוסקים בפיתוח וניהול הדרכה בארגון ומעוניינים לפתח מומחיות בטכנולוגיות תומכות למידה.
  • למי שעוסק בפיתוח סביבות דיגיטליות וזקוק לבסיס תיאורטי בתחום הלמידה האפקטיבית והעקרונות לפיתוח סביבות למידה.
  • לעוסקים בהטמעה של טכנולוגיות בארגונים ומעוניינים להכיר מודלים עדכניים בהטמעת טכנולוגיות ולרכוש כלים בהערכת הצלחתם של תהליכי אימוץ והטמעה של טכנולוגיות.
 

איזה רקע אקדמי נדרש לתואר?


  • בוגרי תואר ראשון בטכנולוגיות למידה ב-HIT או בוגרי תואר אקדמי מוכר דומה ממוסד אקדמי בישראל או בחו"ל.
  • בעלי תואר ראשון מוכר במוסד אקדמי בישראל או בחו"ל במדעי החברה, חינוך, מדעים, מדעי המחשב, עיצוב תקשורת חזותית ואחרים, העוסקים בפועל בתחומי ההדרכה הארגונית וטכנולוגיות הלמידה. מועמדים אלה עשויים להידרש ללימודי השלמה.

נוהל רישום וקבלה


הדרישות לרישום כוללות:
  • תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה.
  • ממוצע ציונים של 85 לפחות.
  • קורות חיים.
  • המלצות.
  • ראיון אישי בוועדת הקבלה.

מספר המקומות בתכנית מוגבל.
הקבלה על בסיס מקום פנוי לאחר שקלול כל נתוני המועמד.

היקף התכנית


התכנית היא דו-שנתית והיא מתפרסת על פני 4 סמסטרים שבמהלכם הסטודנטים יצברו 48 נקודות זכות בקורסי חובה, בקורסי בחירה ובעבודת גמר. התכנית מותאמת לסטודנטים, המועסקים במשרה מלאה ולכן הלימודים מתקיימים בשעות אחר הצהרים והערב, פעמיים בשבוע: יום ב' ויום ד' 16:00-22:00.

לצורך השלמת הלימודים וזכאות לתואר על הסטודנט ללמוד ולעבור את הקורסים הבאים:
  • קורסי תשתית – 10 נ"ז
  • קורסי חובה – 18 נ"ז
  • קורסי בחירה – 8 נ"ז
  • סמינריונים ועבודת גמר – 12 נ"ז