שיחות קמפוס

"היה תענוג להגיע ללימודים"

"הצבתי לעצמי מטרה, ועמדתי בה: לשפר את הבגרויות ולא לעשות פסיכומטרי", אומר טל ארואטי (26) מראשון לציון, בוגר המכינה האקדמית .H.I.T המכון הטכנולוגי חולון. ארואטי, שסיים את המכינה עם ממוצע 103 בבגרויות, החל השנה בלימודי התואר הראשון בביולוגיה ימית בביה"ס למדעי הים והסביבה במכמורת.

"הפסקתי ללמוד בכיתה י', כי הלימודים לא עניינו אותי", הוא מספר. "לפני שנתיים החלטתי, שאני רוצה ללמוד, וחיפשתי מכינה באזור המגורים שלי, כך הגעתי למכון". ארואטי, שמעיד, כי לא חשש מהבחינה הפסיכומטרית, אבל העדיף שלא לבזבז זמן נוסף בהכנה לקראתה. היה צריך ללמוד לבגרויות כמעט בכל המקצועות ולכן שמח על כך שיכול היה לקבל מלגה, גם אם חלקית.

איך הייתה החזרה ללימודים?
"הגעתי למכינה, אחרי שהחלטתי בלב שלם, שזה מה שאני רוצה", מסביר ארואטי, "זאת לא הייתה החלטה שנבעה מלחץ". גם החששות, שנבעו מחזרה למסגרת, נמוגו, כשפגש בצוות המורים ובמזכירות המכינה. "היה תענוג להגיע ללימודים", הוא מודה.

איך היו תנאי הלימודים?
"באופן גורף אפשר לומר, שמי שרצה להצליח, קיבל את כל התמיכה", קובע ארואטי. "מי שהיה צריך תגבור קיבל אותו בלי להסס, אם רצית לקבל שיעור נוסף, כדי לחזק את עצמך במקצוע מסוים – המורים עשו את זה בכיף, יש אפילו מורים, שהזמינו תלמידים לביתם על חשבון זמנם הפרטי".

גם מספר התלמידים המצומצם בכיתה, בין 15 ל-20, סייע במתן תשומת לב אישית: "ברוב המקצועות היינו משהו כמו 16 תלמידים בכיתה" משחזר ארואטי. "במקצועות כמו מתמטיקה, שבהם היינו בערך 30 תלמידים בכיתה, הייתה תוספת שעות, כך שהיה מנגנון, שפיצה על מספר התלמידים.

"המורים רציניים מאוד, עוזרים מאוד, ויודעים מה הם עושים", הוא מסכם. "הם העבירו את החומר בצורה מצוינת ואני הרגשתי מוכן מאוד לבגרויות".

איך היו הציונים?
"תנ"ך – 97, לשון – 89, ספרות – 89, היסטוריה – 97, אזרחות – 98, חמש יחידות גיאוגרפיה בציון 94 ו-100 בארבע יחידות מתמטיקה", מתגאה ארואטי, שהצליח גם לשלב עבודה בזמן הלימודים.