חדשות והודעות

HIT פותח את השנה האקדמית בשבוע בינלאומי

 

השבוע הראשון ללימודים נפתח במכון. מלבד הסטודנטים אשר חזרו בהמוניהם לספסל הלימודים נפתח "השבוע הבינלאומי" בהשתתפות אורחים רבים מלמעלה מ-40 מוסדות אקדמיים מ-20 מדינות.

 

חלק מאורחי השבוע הבינלאומי. צילום: טל קירשנבאום

 

במהלך השבוע הבינלאומי יתקיימו מפגשים לקידום הבינלאומיות בקמפוס ושיתופי פעולה עם מוסדות מהארץ ומחו"ל. כמו-כן יתקיים כנס Study Abroad: ERASMUS+ and beyond, בהשתתפות נציגים רבים ממוסדות ישראלים ומחו"ל, ובהשתתפות משרד ארסמוס+ הישראלי (מל"ג).

 

באירוע הפתיחה, בו נכחו חלק מהאורחים, בירך נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב את הבאים וסקר בפניהם את תולדות המכון מאז היווסדו לפני 50 שנה כשלוחה של אוניברסיטת תל אביב.

 

פרופ' יעקובוב, נשיא HIT. צילום: טל קירשנבאום

 

נשיא המכון תיאר בפני האורחים את הפעילות האקדמית והמחקרית המתבצעת בווציין כי היום, ביום הראשון לפתיחת שנת הלימודים תש"פ, הוא גאה לומר כי 1500 סטודנטים חדשים הצטרפו למכון וכיום לומדים בו כ-4500 סטודנטים. את דבריו סיים הנשיא בציטוט של אברהם לינקולן שאמר כי הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא ליצור אותו וזה מה שאנו מנסים לעשות ב-HIT.

 

ראש עיריית חולון, מר מוטי ששון, ציין באירוע כי המכון הטכנולוגי ניצב היום בשורה אחת עם המוסדות האקדמיים המובילים בארץ וכי עיריית חולון הייתה וממשיכה להיות שותפה לפיתוחו וקידומו של המכון.

 

ד"ר רפאל ברכאן, ראש הרשות למחקר, חדשנות ובינלאומיות סקר בפני האורחים את תחומי החדשנות בהם מעורב המכון ציין כי HITחרת על דגלו את שימת הדגש על המצויינות, החדשנות והרב תחומיות בנוסף להענקת ההשכלה הגבוהה. הוא סקר את שיתופי הפעולה המתקיימים בין המכון לארגונים רפואיים וחברות ביו רפואה וכן סיפר על המעבדות CARE ו- MADE העוסקות בתחום מתוך המכון. האורחים התרגשו במיוחד מסרטון קצר אשר תיאר כיצד נעשה במעבדת MADE שימוש מושכל בטכנולוגיה לשיפור איכות החיים של אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

 

ד"ר גיא יוסקוביץ, ראש תחום בינלאומיות ברשות למחקר, חדשנות ובינלאומיות סקר את שיתופי הפעולה שיש למכון עם יותר מ 90 מוסדות אקדמיים ברחבי תבל וציין כי מספרם של אלה עולה בהתמדה.

 

מימין: פרופ' פרידור, ד"ר שקד. צילום: טל קירשנבאום

 

ד"ר נאווה שקד ראש המחלקה ללימודים רב תחומיים סקרה בהרחבה את פעילות מחלקתה ואת הקורסים המולטיסידיפלינריים המוצעים בה לסטודנטים מכל הפקולטות במכון. 

 

האורחים נהנו מהרצאתו המרתקת של מר יאיר פז בנושא "האקינג לישראליות", הרצאה שהכניסה את האורחים מחו"ל למהות הישראליות. את ההרצאה יהיה ניתן לראות כאן. ספוילר, המילה "חוצפה" עלתה לא מעט בהקשר של ישראליות. בסופו של היום ניתן היה לשמוע מהאורחים כי הם מצפים בכיליון עיניים להמשך השבוע. 

 

משתתפי כנס דה וינצ'י. צילום: טל קירשנבאום

 

במקביל, נערך במכון "כנס דה וינצ'י" כחלק מסדרה שנתית העוסקת במדענים פורצי דרך. בפתיחת הכנס אמר פרופ' אדוארד יעקובוב נשיא המכון כי במונחים של ימינו ליאונרדו דה וינצ'י היה פורץ דרך, איש רב תחומי ומצטיין. ובעוד אנו חוגגים 500 שנה למורשתו, אנו חוגגים 50 שנה למכון הטכנולוגי. "אני גאה להיות נשיא המכון ומתחייב בפני כולכם להמשיך ולהוביל אותו לצמרת המוסדות להשכלה גבוהה בישראל".

 

סגן יו"ר המל"ג, פרופ' אדו פרלמן כיבד את הכנס בנוכחותו ואמר בדברי ברכתו כי הוא התרשם עמוקות מהמכון כמוסד המתפתח בהתמדה וכי אחד מהאפיינים שלהדנ"א שלו הוא חדשנות ויצירתיות. "בשנים האחרונות מחלחלת ההבנה שיש לפעול להרחבת הידע בתחומים נופסים בנוסף לתחום ההתמחות והתשובה המתבקשת היא רב תחומיות - לימודים של מקצועות ממדעי החברה והרוח כמו גם שיתופי פעולה עם התעשייה ולעודד מפגשי סטודנטים עם סטודנטים מחו"ל.

 

המכון הטכנולוגי כבר מממש חלק מהחזון הזה באמצעות המחלקה ללימודים רב תחומיים. פרופ' אדיר פרידור וד"ר נאווה שקד הרצו ביחד על ליאונרדו דה וינצ'י המדען, האמן ואיש הרנסנס. 

 

בנוסף למגוון הפעילויות העצום שהוזכר, במהלך השבוע מתקיימות בפקולטה לעיצוב סדנאות אקדמיות בהנחיית מרצים מהמכון ומהעולם כחלק מהפעילות הבינלאומית של הפקולטה, שנערכת אף היא במסגרת השבוע הבינלאומי.

 

 

 

 

לאלבומי התמונות של השבוע הבילאומי >>

 

 

פורסם: 03/11/2019

עודכן לאחרונה: 04/11/2019