חדשות והודעות

שיתוף פעולה קורם עור וגידים בין HIT לרפא"ל


בכירי המכון הטכנולוגי חולון בראשות נשיא HIT הפרופ' אדוארד יעקובוב נפגשו עם בכירי רפא"ל ברשות היו"ר השר לשעבר ד"ר עוזי לנדאו. בפגישה נדונו אפשרויות לשיתופי פעולה בין המוסדות אשר יקדמו את המוסדות את המדינה ואת הסטודנטים של המכון. 

 

 פרופ' אדוארד יעקובוב וד"ר עוזי לנדאו

 

ביום ראשון 10/11/19 הגיעה משלחת מרפא"ל לביקור ב HIT. את המכון יצגו בפגישה הנשיא, פרופ' אדוארד יעקובוב, יו"ר הועד המנהל הפרופ' אדיר פרידור, יו"ר הועד המנהל לשעבר צבי טרופ, המנכ"ל שמואל גולדברג וד"ר הראל מנשרי ראש תחום סייבר. מטעם רפא"ל הגיע לפגישה היו"ר ד"ר עוזי לנדאו ושלושה בכירים נוספים. מטרת המפגש הייתה לבחון את האפשרות לשיתוף פעולה בין הארגונים.


רפא"ל – מערכות לחימה מתקדמות בע"מ היא חברה ממשלתית ישראלית שעוסקת בפיתוח ובייצור של אמצעי לחימה מתקדמים מעסיקה ישירות למעלה מ-7,500 עובדים ובבעלותה עוד מספר חברות בת. בין מוצריה הבולטים ניתן לציין את כיפת ברזל.
בפגישה סקר פרופ' יעקובוב בפני האורחים את תחומי העיסוק של המכון. בו בזמן אנשי רפא"ל מצאו את נקודות הממשק של עבודתם עם פעילות המכון, והדגישו את הנקודות החשובות עבורם. הפגישה נערכה באווירה חיובית ועלו מספר רעיונות לעבודה משולבת.

 

 

ד"ר עוזי לנדאו, פרופ' אדוארד יעקובוב


ד"ר לנדאו התעניין כיצד ניתן למשוך את הסטודנטים המצטיינים של המכון לרפא"ל וציין כי השלוחה התל אביבית של רפא"ל עוסקת בעיקר ב "Data Science" תחום הנלמד במכון. עוד עלו בפגישה אפשרויות להכנסת מרצים מרפא"ל למכון על מנת להנחות עבודות מחקר משותפות. לאחר שנחשפו לרמה הגבוה במכון אנשי רפאל העלו את האפשרות לממן לעובדיהם לימודים לתארים מתקדמים ב-HIT.


לאחר המפגש יצאו אנשי רפא"ל לסיור במכון במעבדות לננו-טכנולוגיה, GIS, רובוטיקה וסייבר. במעבדה לננו טכנולוגיה פגשו האורחים את פרופ' אלה זאק אשר שטחה בפניהם תוצאות מחקר משותף ל-HIT ורפא"ל בהובלתה ובהובלת ד"ר עמרי רגב מרפא"ל. במחקר המדובר הצליחו הצוותים לשפר את עמידותו של חומר פולימרי למיגון בליסטי בעזרת ננו חלקים ביותר מ- 100% (יותר מפי 2).

 

במעבדה לננו טכנולוגיה. ד"ר עוזי לנדאו, פרופ' אלה זאק, פרופ' אדוארד יעקובוב


ד"ר עוזי לנדאו התפלא שלאור הרמה הגבוהה טרם קיבל המכון את האפשרות להכשרת דוקטורנטים. הוא המשיך וציין שמבחינתו חייבים להתניע במהרה את שיתוף הפעולה והוא חייב להצליח. פרופ' פרידור ציין כי מעבר לתרומה למכון ולסטודנטים הוא רואה בכך תרומה למדינה בשל הפעילות הבטחונית של רפא"ל. פרופ' יעקובוב אמר שהוא מוכן להשקיע את כל המשאבים הנדרשים להצלחת שיתופי הפעולה שהוצעו. בפגישה סוכם כי ד"ר מנשרי ישמש כאיש הקשר מטעם המכון עם רפא"ל, על מנת לקדם במהירות את האפשרויות שהועלו והעברתם לפסים מעשים. 

 

 

פורסם: 11.11.2019