חדשות והודעות

משלחת רמת דרג ראשונה מקירגיזסטן בביקור רשמי ב HIT


שר החקלאות של קירגיזסטן ומשלחת של נציגי משרדי ממשלה ואנשי עסקים בכירים ביקרה לראשונה בישראל וב HIT.

 

פרופ' יעקובוב, נשיא HIT עם מר אסקרבק דג'ניבקוב, שר החקלאות, מקורות המים ופיתוח הרפובליקה הקירגיזית. צילום: עופר עמרם

פרופ' יעקובוב, נשיא HIT עם מר אסקרבק דג'ניבקוב, שר החקלאות, מקורות המים ופיתוח הרפובליקה הקירגיזית. צילום: עופר עמרם

 

שר החקלאות של קירגיזסטן, מר אסקרבק דג'ניבקוב בחר להתחיל את ביקורו הראשון בישראל ב- HIT. השר הגיע מלווה במשלחת של נציגי משרדי ממשלה, אנשי עסקים ויזמים.

 

המשלחת הגיעה במטרה ללמוד ולהתרשם מהעשייה האקדמית במכון ולבנות את הגשר בין ישראל לקירגיזסטן. אחת המטרות העיקריות של שיתוף הפעולה הוא העלאת רמת ההשכלה הגבוהה בקירגיזסטן  לטובת פיתוח וקידום המדינה.

 

כמו כן הועלו רעיונות לשיתוף פעולה לטובת העשרת הסגל האקדמי והמינהלי, כמו גם הדרג הממשלתי, בקורסי השתלמות אשר יתנו מענה לצורכי הממשל בהתאם לאסטרטגיות של פיתוח קירגיזסטן.

 

המשלחת מקירגיסטן עם הנשיא המכון, פרופ' יעקובוב, מנכ''ל המכון, מר שמואל גטלגברג, יו''ר הועד המנהל, פרופ' אדיר פרידור. צילום: עופר עמרם

המשלחת מקירגיסטן עם הנשיא המכון, פרופ' יעקובוב, מנכ"ל המכון, מר שמואל גטלגברג, יו"ר הועד המנהל, פרופ' אדיר פרידור. צילום: עופר עמרם


פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT קיבל בחמימות את האורחים וציין כי למכון ניסיון מוכח בפיתוח הקשרים עם מדינות מרכז אסיה לרבות אוזבקיסטן, אזרביג'אן וקזחסטן וכי המכון מיומן בקליטת סטודנטים מהמדינות האלה אשר חלקם כבר לומדים במכון.


כצעד ראשון ומשמעותי הציע נשיא המכון לקיים כנס בינלאומי (STEM)^2 Science,Society,Tеchnology,Tourism,Education & Engineering,Mathematics and Medicine משותף לקירגיזסטן וישראל במטרה לאחד משאבים אקדמיים ותעשייתיים לטובת החברה.

 

פרופ' אדיר פרידור, יו"ר הוועד המנהל ומר אולן בוקבאבם יו"ר מועצת המנהלים בנק Aiyl צילום: עופר עמרם


פרופ' אדיר פרידור יו"ר הועד המנהל של HIT הציג את האפשרויות השונות לתרומת המכון לחיזוק הקשרים הללו, דוגמת פיתוח טכנולוגיות חקלאיות בעלות זיקה חזקה לנושאי שמירת איכות הסביבה ואנרגיות חלופיות; טכנולוגיות לאגירת מים ושמירתם וכל נושא ניהול האנרגיה ויצירת אנרגיה ירוקה.


עוד דיבר פרופ' פרידור על הפוטנציאל העצום של התיירות הקיים במרכז אסיה ועל בניית טכנולוגיה תיירותית מסוג חדש, שהמודל שלה כבר נמצא בשלבי פיתוח במכון. המודל מבוסס על ראייה מערכתית של קירגיזסטן, כאשר כל המדינה היא למעשה מוזיאון אחד גדול מתחת כיפת השמיים

 

בתחום ההשכלה דובר על פיתוח משאבים לטובת קירגיזסטן על ידי הענקת תארים ראשונים ושניים וכן פיתוח קורסים "תפורים אישית" בהתאם לצורכי המדינה ודרישותיה. כמו כן דובר על תוכניות מיוחדות עבור גורמי מימשל.

 

המשלחת מקירגיסטן עם הנשיא המכון, פרופ' יעקובוב, מנכ''ל המכון, מר שמואל גטלגברג, יו''ר הועד המנהל, פרופ' אדיר פרידור, אחראית קשרי חוץ בלשכת נשיא המכון, גב' טוני לוי. צילום: עופר עמרם

המשלחת מקירגיסטן עם הנשיא המכון, פרופ' יעקובוב, מנכ"ל המכון, מר שמואל גטלגברג, יו"ר הועד המנהל, פרופ' אדיר פרידור, אחראית קשרי חוץ בלשכת נשיא המכון, גב' טוני לוי  . צילום: עופר עמרם


שר החקלאות הקירגיזי ציטט עם תום הביקור את דבריו של נשיא קירגיזסטן שאמר "אנחנו לא מקבלים את משאבי הקרקע בירושה אלא כפיקדון ועלינו לשמור ולטפח אותם לטובת הדורות הבאים", לשם כך אנו זקוקים לטכנולוגיות חדשניות ואנו מרוצים מאוד משיתוף הפעולה המתהווה בינינו לבין HIT ".


האורחים סיירו במעבדת Living Lab של המחלקה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה ועמדו מקרוב על אמצעי הניטור החדישים שמודגמים בה, התרשמו מפרוייקטי סטודנטים המתבצעים עבור התעשייה כפי שהודגמו בפניהם במרכז הפרויקטים תעשייה-אקדמיה הנמצא במכון וכן ראו פרויקטים שפותחו על ידי סטודנטים במהלך התואר במרכז הרובוטיקה והמחשבים במכון.


מטעם המכון השתתפו בפגישה:
נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב
יו"ר הועד המנהל, פרופ' אדיר פרידור
מנכ"ל המכון, מר שמואל גולדברג
אחר אית קשרי חוץ בלשכת נשיא המכון, גב' טוני לוי
ראש לשכת נשיא המכון, גב' יוליה גונצ'ר


המשלחת הקירגיזית כללה את:
מר אסקרבק דג'ניבקוב, שר החקלאות, מקורות המים ופיתוח הרפובליקה הקירגיזית
מר אורזובק ג'פ'רוב, יזם
מר אלמזבק סוקייב, ראש הסוכנות הלאומית לתמקורות מים במשרד החקלאות
מר אולן בוקאבוום, מר צ'אטקלבייב אלומבק מר נורלן אמאנטורוב, אנשי עסקים בתחומים שונים

 

 

תאריך פרסום: 24.03.22