חדשות והודעות

דברים לסיכום הכנס

 

 

עוד על הכנסלאתר הכנס

 

 

הסתיים הכנס בן ארבעת הימים "בחזית המתמטיקה ומדעי המחשב 2020"

 

הכנס היה יוזמה משותפת של HIT והאוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן ונועד לשמש במה למומחים בעלי שם מעשרים מדינות, אשר הציגו בו סוגיות מרכזיות בעולם המתמטיקה.

לנוכח אי היכולת לקיים מפגשי פנים אל פנים' נערך הכנס בצורה מקוונת, אך למרות המרחק פיזי הוא זכה להצלחה רבה ולתגובות נלהבות מקרב המשתתפים והדגיש את הרצון לקיים מפגשים דומים גם בעתיד.

 

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT
ארבעה ימים של הכנס הגיעו לסיומם ואני יכול לומר בפה מלא שהכנס היה מוצלח ביותר וההרצאות היו חשובות ומרתקות. 
בעקבות הצלחת האירוע, שוחחתי ארוכות עם רקטור האוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן, פרופ' אוואז מרקחימוב והחלטנו על יוזמה משותפת לפנות להוצאת הספרים Springer במטרה להוציא לאור ספר הרצאות בתחומי המתמטיקה ומדעי המחשב, מהרצאות הכנס.
בנוסף, אנו עובדים על ארגון סמינריון משותף שיתקיים און ליין, ויעסוק בתחומי המתמטיקה, מדעי המחשב, רובוטיקה, AI, IoT, רכבים אוטונומיים ועוד.
אנו בוחנים ומקדמים יצירת סדרה של מיני-הרצאות משותפות של הפקולטות שלנו ושל האוניברסיטה של אוזבקיסטן, ולאור ההצלחה הגדולה אנו רוצים לשוב ולארגן כנס דומה בשנה הבאה. הכנס לימד אותנו שלמרחק הגיאוגרפי אין כיום משמעות ואני רואה בו אמצעי נוסף להידוק היחסים בינינו.
אני מבקש להודות לרקטור האוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן, פרופ' מרקחימוב, יו"ר הכנס, לפרופ' סדולאייב מהפקולטה למתמטיקה באוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן, סגן יו"ר הכנס ולפרופ' דוד שויחט סגן נשיא HIT לעניינים אקדמיים, על חלקם החשוב בארגון הכנס ולכל המשתתפים אשר נטלו חלק בכנס המיוחד הזה.

 

פרופ' דוד שויחט, סגן נשיא HIT לעניינים אקדמיים
"הכנס היה ברמה גבוהה מאוד. אני סבור שטכנולוגיית הזום פתחה לנו, למרות כל החסרונות, אפשרויות והזדמנויות לארגן כנס כה גדול עם האוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן. זה היה הישג גדול וכל המשתתפים סבורים כך. אנו רוצים להמשיך ולהפוך את הכנס הזה למסורת של כנסים שנתיים ומקווים שנצליח לעשות כן, ולהופך את הקשר הזה לא רק לדו-לאומי אלא לבינלאומי.
זו ההזדמנות להודות למארגני הכנס מצד המכון הטכנולוגי- פרופ' אדוארד יעקובוב,נשיא HIT, ד"ר מיכאל קרויטר ראש התוכנית למתמטיקה שימושית בפקולטה למדעים וגב' טוני לוי אחראית על קשרי חוץ בלשכת נשיא HIT וכן למארגנים מאוזבקיסטן- פרופ' מרקחימוב, רקטור האוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן ויו"ר הכנס, פרופ' סאדולאייב מהפקולטה למתמטיקה באוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן וסגן יו"ר הכנס, ולפרופ' סבורוב, סגן הרקטור והדקאן של הפקולטה המשותפת ישראל-אוזבקיסטן באוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן.


פרופ' אנטולי גולברג, ראש המחלקה למתמטיקה בפקולטה למדעים
הכנס היה הצלחה גדולה. ההרצאות בתחום המתמטיקה ומדעי המחשב היו מרתקות. בתקופה המאתגרת הנוכחית כשאין אפשרות להשתתף ולהיפגש בכנסים פנים אל פנים, הכנסים המקוונים מאפשרים לעקוב אחרי ההתפתחויות האחרונות בתחומים הללו. באופן אישי הייתה לי כאן הזדמנות לראות אנשים שלא פגשתי שנים ואין ספק שזהו אחד האירועים החשובים שמאפשרים לנו לחזק את הקשרים עם עמיתינו בחו"ל.
זהו הכנס המקוון השני שבו אני משתתף לאחר שלפני כחודש השתתפתי בכנס דומה שנערך באיטליה. אין ספק שאלה אירועים שמחליפים בהצלחה את הכנסים הרגילים ותורמים להידוק הקשרים.


פרופ' מרק אגרנובסקי מהפקולטה למדעים
"הכנס הזה היה חשוב במיוחד לאור העובדה שבתקופה הזו אי אפשר להיפגש פנים אל פנים ולשמור על קשר. היו הרצאות מעניינות וטובות והייתה בהחלט תחושה דומה לזו של כנס אמיתי".

ד"ר מיכאל קרויטר, ראש התוכנית למתמטיקה שימושית בפקולטה למדעים:
"הכנס הזה היה הוכחה לכך שכנסים יכולים להיות מוצלחים גם בעידן הזה. שמחתי לפגוש שוב את החברים והשותפים שלנו מאוזבקיסטן ומדינות אחרות ולהאזין להרבה הרצאות מעניינות".

 

 


 

תוכנית הכנס ליום ה' 15/10/2020: (לפי שעון טשקנט)

 

13:00-13:30

On the Integration of the matrix modified Korteweg-de Vries equation with a source

Prof. Gayrat Urazboev, (Urgench State University)

13:30-14:00

TBA

Prof. Sergey Suetin (Steklov Mathematical Institute, Moscow, Russia)

14:00-14:30

Quantum technologies in the field of information processing and cryptography

Farid Ablayev, (Kazan Federal University, Russia)

14:30-15:00

Almost uniform convergence in WienerWintner ergodic theoremProf. Vladimir Chilin (NUUz)

15:00-15:30

Diffeomorhisms of foliated manifolds BREAK

Prof. Аbdugappar Normanov, (HUUz)

15:30-16:00

On the formula of multidimensional logarithmic residue

Dr. Barlikbay Prenov, (Nukus Pedagogical Institute)

16:00-16:40

The impact of Corona Virus to Higher Education

Dr Konstantinos Petridis (Hellenic Mediterranean University, Greece) & Co

 

CLOSING CEREMONY

 

16:40

Research and education in pandemic situation

Scientific discussions on perspective research topics

Closing

 

 

להורדת תוכנית הכנס המלאה >>

 

עוד על הכנסלאתר הכנס

 

 

פורסם: 15/10/2020