חדשות והודעות

ביקור רשמי של נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ב-HIT


מחקרים פורצי דרך, זכיות מקרנות מחקר תחרותיות, מעבדות חדשניות וייחודיות, קליטת סטודנטים מצטיינים, הנגשת ההשכלה הגבוהה לקבוצות ייחודיות ועוד, כל אלה עמדו בבסיס הביקור הרשמי של נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ב-HIT.

נציגי האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים בביקור רישמי ב-HIT
צילום: עופר עמרם


הסגל הבכיר של HIT מכון טכנולוגי חולון בראשותו של הנשיא, פרופ' אדוארד יעקובוב, אירח משלחת מטעם האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, ובראשם נשיא האקדמיה, פרופ' דוד הראל, לביקור במסגרת שיתוף הפעולה ההדוק שמקיים המכון עם האקדמיה בנושא קידום המחקר והפעילות המדעית בישראל.


פרופ' יעקובוב פתח את הביקור והציג את המכון, הפקולטות והיחידות וכן את המחקר היישומי המתקיים בו. הנשיא הדגיש את קיומם של לימודים מתקדמים ובכללם מסלולי לימוד לתואר שני עם תזה ואת הקשר ההדוק שמקיים המכון עם התעשייה.


"המחקר הוא חלק בלתי נפרד מהדנ"א של המכון מיום הקמתו", אמר פרופ' יעקובוב, והוסיף, "בשנים האחרונות המכון קלט מדענים צעירים ופעילים מאד במחקר. בכוונתנו להמשיך ולהגביר את הפעילות המחקרית וקליטת סגל מצטיין. אנו מעודדים מחקרים והגשת הצעות מחקר לקרנות תחרותיות יוקרתיות כגון ISF, BSF GIF וכן מ"קולות קוראים" של משרד המדע, הרשות לחדשנות ועוד.
בשנים האחרונות ישנה עלייה בזכיות מקרנות אלו וכן של משרד המדע, רשות החדשנות ועוד. כולי תקווה שנוכל למצוא איזון אופטימלי בין מחקר פורץ דרך לבין עומס הוראה מרובה המכביד על הפעילות המחקרית".

דר' ברכאן, סגן הנשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות (HIT), פרופ' הראל, נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' יעקובוב, נשיא HIT, מר משען, ראש מערך הנשיא ויועץ בכיר (HIT)
מימין: ד"ר רפאל ברכאן, סגן הנשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות (HIT), פרופ' דוד הראל, נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, מר מוטי משען, ראש מערך הנשיא ויועץ בכיר (HIT)
צילום: עופר עמרם


במהלך הביקור הביעו פרופ' דוד הראל וחברי המשלחת התרשמות מהפעילות האקדמית והמחקרית המתבצעת בפקולטות השונות ב-HIT וממסלולי הלימוד הייחודיים וציינו כי הם מבקרים במוסדות אקדמיים רבים, והביקור במכון נעשה באווירה בלתי פורמלית, פתוחה גלויה מפורטת ומרשימה.


ד"ר רפאל ברכאן, סגן הנשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות, הציג את הפעילות המחקרית במכון ואת התוכנית הייחודית לתואר ראשון ב"טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה".


בסיור שנערך לחברי המשלחת הציג גם את מעבדת Living Lab - מעבדת מחקר וחדשנות ייחודית בישראל, בדמות דירה חכמה, עתירת אמצעי ניטור - אשר מיועדת לטיפול בבני הגיל השלישי ובה נבחנות שאלות מחקר קליניות בעלות אספקט טכנולוגי יישומי מובהק. במעבדה הוצגו אבות – טיפוס של פיתוחים חדשניים בתחום הטכנולוגיה והרפואה.


פרופ' הראל, שאין זה הביקור הראשון שלו במכון, הביע את התרשמותו מהביקור וציין את ההתפתחות האקדמית של המכון וייחודו ואת המדע המצויין הקיים בו.

נציגי האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים בביקור רישמי ב-HIT
צילום: עופר עמרם

 


השתתפו מטעם האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים:

  • פרופ' דוד הראל, נשיא האקדמיה
  • פרופ' מרגלית פינקלברג, סגנית נשיא האקדמיה
  • גב' גליה פינצי, מנהלת האקדמיה
  • ד"ר ירדן ניב, מנהל פעילות דוח מצב המדע בישראל

השתתפו מטעם HIT מכון טכנולוגי חולון:

 



פורסם: 14/11/2022