תש"ף

סדנאות קידום הוראה תשעט

 

בשנת תשע”ח פרסמה המועצה להשכלה גבוהה הנחיה על פיה על כל חברי הסגל כולל מורים מן החוץ ומתרגלים לעבור הכשרות בתחום ההוראה.

 

חבר סגל חדש: 20 שעות במהלך השנה הראשונה לעבודתו במוסד.

חבר סגל ותיק: 8 שעות הכשרה במהלך שלוש שנים.

 

יש לכם רעיון לסדנה העוסקת בתחומי ההוראה שתרצו שנקיים במרכז לקידום הוראה? ספרו לנו

 

המרכז לקידום הוראה מזמין אתכם להירשם לסדנאות הבאות:

 
  • יום אוריינטציה למרצים חדשים שנה א'

    מנחה הסדנה: ד”ר רונן המר

    תאריך: 24.10.19, יום ה', 13:30-15:00

     
    10:30-10:45 התכנסות
    10:45-11:15 דברי פתיחה
    12:00-12:45 היכרות עם יחידות שונות של המכון
    12:00-12:45 ארוחת צהריים ומינגלינג עם מרצים חדשים מפקולטות שונות ובעלי תפקידים במכון
    12:45 - 14:30 סדנת עקרונות של הוראה אפקטיבית:
    כיצד לפתוח את השיעור הראשון? דילמות טיפוסיות בהוראה וטיפים לניהול כיתה.
     

    בהנחיית ד”ר רונן המר, ראש המרכז לקידום ההוראה.

     

    מועד הסדנה עבר, מזמינים אותך להירשם לסדנאות הבאות

     
  • פתרון תרגילים, ניהול אפקטיבי של שאלות בשעורי תרגול

    מנחה הסדנה: קרן כליף

    תאריך: 21.11.19, יום ה', 10:00-15:00

    הסדנה מיועדת למתרגלים.

     

    שעורי תרגול משלימים את ההרצאה, הן מבחינת דוגמאות נוספות, תרגול עצמי של הסטודנטים, סגירת פינות והבהרות בקשר לנושאי ההרצאה. בנוסף חלק מהזמן מושקע במענה לשאלות סטודנטים: שאלות הבנה (סטודנטים ברמות ידע שונות), שאלות מתקדמות, שאלות מתחכמות, שאלות שכבר נשאלו ונענו, שאלות על חומר ישן וכו'.


    הסדנה מחולקת ל-3 חלקים:

    • מיפוי אופנים שונים להעברת תרגול ובחירת האופן המועדף
    • התמודדות אפקטיבית עם שאלות
    • אימון הלכה למעשה - בחלק זה יתנסו/יתאמנו המשתתפים באופן בו ניתן ליישם את הכלים שנלמדו לשלב אותם בשגרת הוראת התרגול

    המשתתפים מתבקשים לשלוח מראש דוגמאות של שאלות הנשאלות בשעורים (יועברו במרוכז למנחת הסדנה לצורך התייחסות ממוקדת ואפקטיבית יותר לצרכים בסדנה).

     

    קרן כליף, בעלת תארים ראשון ושני במדעי המחשב, תואר שני נוסף בהוראת המדעים, תעודת הוראה ובעלת הכשרה וניסיון כמאמנת אישית. מרצה לקורסי תכנות ב- 12 השנים האחרונות. בנוסף להעברת הרצאות, מאמנת מרצים בתהליכים אישיים לשיפור איכות ההוראה וכן מנחה סדנאות המתמקדות במתן ערך לקהל המרצים המלמדים מקצועות השייכים למדעים המדויקים.

     

    מועד הסדנה עבר, מזמינים אותך להירשם לסדנאות הבאות

     
  • יצירת מבחנים במערכת ה – Moodle

    מנחה הסדנה: מוטי רוסו

    תאריך: 16.12.19, יום ב', 11:00-13:00


    משוב מידי ללומד הוא בעל ערך פדגוגי רב. במערכת Moodle קיים רכיב המאפשר לייצר תרגולים מקוונים ולייצר מאגרי תרגילים לפי נושאים. בסדנה המרצים יתנסו בבניית מאגר תרגילים ובניית תרגול מקוון במערכתם.


    כל משתתף בסדנה מתבקש להביא קובץ word עם שאלות אמריקאיות (15-20) מהתחום אותו הוא מלמד.


    מועד הסדנה עבר, מזמינים אותך להירשם לסדנאות הבאות

     
  • הכל על הקול & המרצה כשחקן

    מנחה הסדנה: חני ריקרדו

    תאריך: 22.01.20, יום ד', 10:00-14:00 שימו לב כי מועד הסדנה השתנה
    23.01.20, יום ה', 10:00-14:00


    סדנה משולבת:
     

    • הקול שלנו... שלכם. כמה פעמים חשבתם עליו היום? אתמול? אם בכלל...
      מרבית האנשים נזכרים בקול שלהם כשזה מתחיל "לזייף" ולא מן הבחינה הטונלית. כשמתחילים להתעייף מדיבור לאחר כמה דקות, כשהגרון מתחיל לכאוב, לעתים לצרוב ולשרוף, או כשהצרידות מגיעה לבקר לעתים קרובות מדי או לתמיד. אין צורך לחכות שזה יקרה. בדיוק כפי שאנו לומדים לשמור על דרך חיים בריאה, על כושר או כל דבר אחר, אנחנו יכולים ללמוד לשמור על הקול שלנו ויפה שעה אחת קודם.
      הסדנה מיועדת לכל מי שקולו הוא חלק בלתי נפרד מעבודתו: זמרים, שחקנים, מרצים, מורים ובעצם לכל אחד שמשתמש בקולו בצורה אינטנסיבית.
       
    • בחלק זה יכירו המשתתפים במקצת את עולם הבמה - בין אם אלה השחקנים, הנמצאים בחזיתה, תפקידו של הבמאי וכיצד אלו יכולים לשמש את המרצה בעומדו מול הסטודנטים.
        - "ארגז הכלים" של הפרפורמר על הבמה
        - המרצה כבמאי, שחקן ותלמיד
        - תרגול כמה מן הכלים בצורה מעשית
     

    חני ריקרדו הינה זמרת בעלת ניסיון בימתי רב שנים. מתמחה בהוראת שירה ודיבור נכון, מחנכת בבית ספר ומרצה במכללות.

     
  • להיות מרצים טובים יותר

    מנחה הסדנה: ד"ר יוסי בר

    תאריך: 18-19.02.20, ימים ג'-ד', 09:00-13:30

    הרישום מותנה בהשתתפות בשני ימי הסדנה.

    מספר המקומות לסדנה זו מוגבל ל-15 משתתפים.

     

    מיהו המרצה המעולה? מדוע בהירות בהוראה תורמת להישגים גבוהים יותר? האם קיים מבנה אידיאלי לשיעור העידן הדיגיטלי? בסדנה נלמד כיצד אמנות הרטוריקה תורמת להצלחה בהשגת מטרות ההרצאה בתהליך מעורר עניין וסקרנות.

    הרצאה יעילה ומעניינת דורשת מיומנויות רטוריות מגוונות וקשה להגיע לכך ללא למידה שיטתית. הסדנה מקנה מיומנויות לפיתוח ולארגון המחשבה המילולית ולהעמקת השליטה בבניית הרצאה תוך כדי התייחסות לטכניקות הוראה יעילות.

    הסדנה מבוססת על השתתפות פעילה של כל הלומדים וכוללת תרגילים וביצוע פרזנטציות מגוונות, וכן ביקורת וניתוח התרגילים.

    זוהי הזדמנות עבור כל אחד מהמשתתפים לקבל משוב אישי מאחד המומחים הבכירים בארץ בתחום ההוראה.

     

    ד”ר יוסי בר הוא ראש היחידה לקידום ההוראה באוניברסיטת חיפה, מרצה לרטוריקה וארגומנטציה באוניברסיטת חיפה.

     

  • "קורס מעניין אך מנותק מהמציאות" – סדנה על פיתוח הוראה רלוונטית

    מנחה הסדנה: ד"ר מיכל שודל

    תאריך: 24.02.20, יום ב', 10:00-14:30

    מספר המקומות לסדנה זו מוגבל ל-20 משתתפים.

     

    סדנה נבהיר מדוע, באופן פרדוקסלי, ככל שעולם העבודה זקוק ליותר הכשרה אקדמית ברמה גבוהה, אנו שומעים מסטודנטים יותר תלונות על אי-רלוונטיות.

    נציג שלושה סוגים של אי רלבנטיות: (1) מדומה-טבעית, (2) בעקבות השתנות ללא עדכון
    ו (3) אי-רלוונטיות הוראתית. נלמד כיצד לטפל בכל אחד מן הסוגים הללו כדי להעלות את רמת הרלוונטיות של הקורס.

    במסגרת הסדנה, תבחנו את מידת הרלבנטיות של הקורסים שלכם ותצאו עם כלים להגביר את הרלוונטיות, אם תבחרו בכך.

    בעקבות הסדנה...

    • תדעו למנות ולהסביר שלושה סוגים של אי-רלוונטיות ואת הדרכים לטפל באי הרלוונטיות.
    • תהיו יותר מיומנים בהסבר הרלוונטיות של הקורס שלכם.
    • תוכלו לבחור מבין האמצעים שיודגמו בסדנה, דרך אחת או יותר אשר תגביר את הרלוונטיות בקורס שלכם.
     

    מיכל שודל Ph.D חברת סגל ביחידה להוראה ולמידה ומרצה באוניברסיטה העברית.

     

  • לא על ה - ORCID לבדו: 6 כלים חיוניים לבניית פרופיל אקדמי מקצועי

    מנחה הסדנה: עדי רודריגז ברנע

    תאריך: 15.03.20, יום א', 10:00-13:00

    מספר המקומות לסדנה זו מוגבל ל-15 משתתפים.

     

    בסדנה נסביר את הרציונל והמשמעות המעשית של הקמת\העשרת פרופיל אקדמי מקצועי ברשת, חשיבות שיוך הפרסומים לחוקר\ ת ותכליתו הייחודית של ORCID לעומת כלים אחרים.

    נסקור 6 כלים חיוניים לחוקרים, המהווים את אבני היסוד לנראות המחקר של חוקרים כיום.

    המשתתפים יסיימו את הסדנה עם חשבון ORCID מאוכלס במידע אישי ורשימת פרסומים, לצד נוכחות בכלים נוספים:Google Scholar Citations Profile, Academia.edu, ResearchGate, ScopusID & ResearcherID/Publons.

     

    עדי רודריגז ברנע היא מידענית ואנליסטית עצמאית בעלת וותק של 12 שנה. בעלת תואר שני במידענות ארגונית וניהול ידע של אוניברסיטת בר-אילן.