חדשות והודעות

כנס בנושא הנדסת ספורט

ב-2 במרץ 2008 נערך ב- .H.I.T המכון הטכנולוגי חולון כנס שעסק בקשר שבין הנדסה וטכנולוגיה לבין ספורט מודרני.

במהלך הכנס נבדקו חידושים טכנולוגיים בענפי ספורט שונים. בין היתר נדונו החומרים שמהם עשויות נעלי הכדורגל והכדורגל עצמו, התפתחות מחבטי הטניס המודרניים לממדיהם ומשקלם הנוכחי, שיטות ממוחשבות למדידה והערכה של ביצועי שחקני כדורגל, והשאלה האם אנו קרבים לשיא היכולת של הספורטאים והאם יכולה טכנולוגיה מודרנית לשפר את הישגיהם. 

ההרצאה המרכזית בכנס ניתנה על ידי מרצה אורח מחו"ל, ד"ר דייב ג'יימס, מומחה בהנדסת ספורט מאוניברסיטת שפילד, אנגליה. בהרצאתו התמקד ד"ר ג'יימס בשילובן של טכנולוגיות חדשות בספורט הכדורגל והתייחס גם למיקומם של מרכיבים טכנולוגיים מתקדמים בעיצובם של ענפי ספורט שונים וכיווני ההתפתחות העתידיים שלהם. ביו היתר הדגים ג'יימס את השיפור הרב בקפיצה במוט ובהטלת כידון כתוצאה מפיתוחים שונים במוט ובכידון. 

הנחה וארגן את הכנס פרופ' גדי גולן, מהפקולטה להנדסה, מזכיר IET ישראל (Institution of Engineering and Technology). עוד הרצו מאמן הכדורסל גדי קידר, שדיבר על טכנולוגיה בשירות הכדורסל המודרני; ד"ר איציק בן-מלך, מהמכללה לחינוך גופני ולספורט בוינגייט, שהרצה על ספורט הישגי בעידן המודרני; רן שילון, מאמן ויזם Endure, שתיאר יישומים טכנולוגיים בשירות המאמן; ד"ר אלי גרשון, ראש תחום הנדסת אלקטרוניקה בפקולטה להנדסה, שהרצה בנושא "תנודות מחזוריות בביולוגיה: מסע מעולם ההורמונים למערכות ביו-כימיות"; ד"ר בוריס בלומנשטיין, ממכון וינגייט, שהסביר על טכנולוגיות ביו-פידבק כהכנה מנטלית למשחקים האולימפיים; וד"ר דוד מורגנשטרן, מאוניברסיטת ת"א, שסיפר על מחשוב תיק רפואי אוניברסאלי לספורטאי הישג.