חדשות והודעות

הכנס השנתי של המחלקה לעיצוב פנים: עיצוב, מסחר, טכנולוגיה ותרבות

הכנס השנתי של בתחום לימודי עיצוב פנים ב-HIT מכון טכנולוגי חולון יעסוק במפגש בין עיצוב פנים, מסחר, טכנולוגיה ותרבות. ברוח הנושא, הכנס יתקיים כזירה א-היררכית של החלפת מידע. על פני יום שלם, יינתנו כעשרים הרצאות של עשרים דקות (או פחות) על נושאים שונים הקושרים מסחר, עיצוב, טכנולוגיה ותרבות עכשווית. בין המרצים בכנס אדריכלים ומעצבים שיציגו את עבודתם, אנשי תרבות ומומחים שיציגו גישות חדשות והרצאות מהרשת.
הכנס יתקיים בבית הספר לעיצוב במכון טכנולוגי חולון, ביום שני, 5 במאי, בין השעות 19:00-11:00.
מטרת הכנס היא להציף בכל דרך אפשרית את תפקידו של עיצוב הפנים בעולם מורכב זה: מיתוג סחורות, חנויות קונספט, סביבות מסחר, מרחבי מסחר וירטואליים, מנגנוני שיווק, עיצוב תחושות, ייצוג פנטזיות, עיצוב גלובאלי, עיצוב מקומי, שפה אוניברסלית, עיצוב ירוק, עיצוב זהות ועוד.
התפתחות המסחר קשורה קשר הדוק לתהליכי דמוקרטיזציה, וליצירתה של חברה מובילית וחופשית יותר. למסחר, ככוח לא ריכוזי ולא שלטוני, יש פוטנציאל משחרר, מעצים, ומקדם זכויות אזרח. מנגד ניצבות חברות ענק אשר חולשות על שווקים גלובאליים. חלק מחברות אלו, פועלות בשדה כלכלי בינלאומי המנותק ממרות ממשלתית אחידה, ומהוות כוח מאחד ומשטיח של הבדלים ודקויות תרבותיות. היחס בין המסחר הגלובאלי ללוקאלי מחדד שאלות ערכיות, תרבותיות, טכנולוגיות והומאניות עמן חברות (Societies) וחברות ((Companies מתמודדות מדי יום. 
הזהות האישית תחת קפיטליזם הצרכני נקבעת על ידי הרגלי צריכה. אנחנו מה שאנחנו קונים. טיבה של הסחורה והתשוקה אליה משתנה. חברת הראווה היא חברה אשר מקבלת את העולם הפנימי שלנו כמציאות, ומאפשרת מסחר ברגשות, פנטזיות, מידע, סטטוס, תחושות וזמן. האינטרנט ומהפכת המידע אפשרו לדמטריאלזיציה של מוצרי התרבות להגיע לשיאים חדשים. זה לצד זה נסחרים באינטרנט מכונות כביסה, חפצים משומשים, כרטיסי טיסה, דימויים, קבצי מוזיקה, תשוקות, פנטזיות וזהויות.
ברוח הנושא, הכנס מבקש להציג ריבוי, מגוון, חופש ופנטזיה בכל נושא הקשור למפגש בין עיצוב-מסחר-טכנולוגיה-תרבות וכל זאת ב-400 דקות שעשויות לשנות את הדרך שבה אנו חושבים על מסחר. עשרים הרצאות של עשרים דקות קצביות, מרגשות, מאתגרות, מתחנפות וחצופות. 

בין ההרצאות בכנס:

'חללים משפיעים על מסחר: האנגר 11 ואחרים'
'מותגי הדור הבא'
'ארכיטקטורה בקניונים כמוצרי מדף'
'כלכלה ירוקה, איך משווקים אי-צריכה'
'שוק העיצוב: בועה או הזדמנות'
'עיצוב+צריכה = חוויה'
'RFID
מסחר ואינטראקציה'
'יזמות אדריכלית ירוקה'
'טרנדים עכשוויים בעיצוב פנים'
'שילוב מסחר ומגורים בדרום ת"א'
'מיתוג נדל"ן וטכנולוגיה לייצוא'
'web 3 - שוק אינרטנט בתלת מימד'
'המוח מעצב מציאות'
'עיצוב חיי לילה בת"א'
'בתים מבפנים - תרבות הצצה עירונית'