חדשות והודעות

מקום שלישי לסטודנטים מ-HIT בהאקתון "מצעד בגבורה"

 

האפליקציה והבוט שישמרו את הזכרון ויסייעו לניצולים: פרס לאפליקציה ובוט שפותחו ע"י סטודנטים ממדעי המחשב בהאקתון הבינלאומי מצעד הגבורה.

 

 

אפליקציה ובוט שנועדו לסייע לגיבורי שואה (הדגש במקור) להתגבר על בדידותם ולקבל סיוע, שפותחו על ידי שבעה סטודנטים מהמחלקה למדעי המחשב בפקולטה למדעים, זכו במקום השלישי בהאקתון "מצעד הגבורה" שהתקיים בפסח.

פעילות זו התקיימה באמצעות שיתוף פעולה בין היחידה למעורבות חברתית בדקאנט הסטודנטים לבין עמותת "מצעד הגבורה" לטובת הגשמת מטרות חברתיות אותן היא מקדמת.

 

"מצעד הגבורה" הינו פרויקט בינלאומי שאחת ממטרותיו הוא מעבר מזיכרון פאסיבי לאקטיבי - תוך הטמעת הזיכרון בעשייה היומיומית ושם לעצמו כמטרה להנגיש את זיכרון השואה מזיכרון שקיים לרוב ביום אחד בשנה, לכזה שנוכח בחיי היומיום שלנו. באמצעות הגישה הזאת, הפרויקט הופך את זיכרון השואה למנוע של השראה ליצירת הווה ועתיד טובים יותר, תוך הדגשה שגבורת השורדים והנספים צריכה להיות חלק מהיומיום שלנו ואף דרך חיים שרותמת לעשייה למען האחר תחת הכותרת "לעשות ולא לשכוח". מטרת ההאקתון הייתה פיתוח מוצרים למען שורדי השואה.

זו השנה השנייה בה מתקיימת הפעילות, אולם, הזכייה בהאקתון לא מזכה את הסטודנטים בפרס כספי, מה שהופך את התנדבות הסטודנטים לבעלת אופי חברתי מובהק למען קידום מסר גבורת החיים וכן קידום התנדבות בקהילה.

 

השנה סטודנטים רבים מהמכון השתתפו בפעילות העמותה "מצעד הגבורה", כאשר קבוצת סטודנטים מתוכם זכתה במקום השלישי והמכובד מבין למעלה מ-500 משתתפים מרחבי תבל.

שבעת הסטודנטים הינם רם סרפיאן, אמיתי ביטון, עדי לוי, דניאל מרקוב, אוהד אדרי, מאי נתן ומיטל הרוניאן, כולם לומדים בשנה ב' במחלקה למדעי המחשב.

 

 

הזכייה ניתנה עבור פיתוח מוצר המחולק לשניים: אפליקציית אנדרואיד קלה לשימוש המותקנת בטלפון של הקשיש המאפשרת לו בלחיצת כפתור אחת לשלוח הודעה לקבוצת המתנדבים בטלגרם אליה הוא משתייך ומנגד פיתוח בוט (תוכנה המבצעת פעולות אוטומטיות דרך האינטרנט), המאפשר למתנדבים להירשם לקבוצה על מנת לקשר אותם לקשישים.

 

יתרה מזאת, מדובר בפעילות שהיא מעבר להאקתון המסתכם ליומיים וחצי וכוללת תהליך מקדים המשלב פגישות הכנה וחשיבה על המוצרים ואיפיונם, כך שההגעה להאקתון נעשית לאחר הכנה והבנה של מהו הפיתוח הרצוי לצרכי הקהילה ובנוסף גם ברי פיתוח. לאחר שלב פיתוח המוצרים בהאקתון, ימשיכו הסטודנטים בהתנדבותם לשלב ההטמעה בקהילה, בו ידריכו את צוות עמותת "מצעד הגבורה" כיצד להשתמש באפליקציה.

יחד עם זאת, סטודנטים רבים נוספים לקחו ולוקחים חלק בפעילויות העמותה ומתנדבים גם בפעילות "קהילת גיבורים", שכונה המחברת בין התושבים לבין השורדים והשורדות והמתקיימת גם בחולון.

 

הסטודנט רם סרפיאן: "בעיית הבדידות היא אחת הבעיות הקשות ביותר המאפיינות את הגיל המבוגר והיא חמורה במיוחד בעיקר בקבוצת שורדי השואה. קשיש יכול לתקשר עם מתנדבים ולפנות אליהם באמצעות לחיצת כפתור אחת בלבד. הכפתור גדול וברור והקשיש אינו נדרש לכתוב כל הודעה. ההשתתפות בהאקתון משכה אותנו בגלל תחושת התודה והתרומה החברתית הכרוכה בהקלה על חייהם של שורדי שואה ובשל היכולת לצבור ניסיון מעשי בתכנון פרויקט מהסוג הזה".

 

ד"ר יוליה עינב, דיקאנית הסטודנטים: "שמחה מאוד שסטודנטים רבים השתתפו בפעילות העמותה ותרמו מזמנם בפיתוח מוצרים לטובת זיכרון השואה והגבורה וקידום מסרים ערכיים וחברתיים כה חשובים ומשמעותיים, ובמקביל זוהי גם הזדמנות נפלאה לרכישת ניסיון מעשי, מקצועי ואמיתי שראוי להציגו גם בתיק העבודות. אני מברכת את כל הסטודנטים שהשתתפו בפעילות וכמובן את הזוכים".

 

בחבר השופטים השתתפו מטעם HIT ד"ר יוליה עינב דקאנית הסטודנטים ותמר שמואלי סמנכ"לית השיווק.

 

פורסם: 04/04/2021

עודכן לאחרונה: 07/04/2021