חדשות והודעות

האקתון ראשון מסוגו משותף לאקסלרטור החדשנות Handzone ול"מכבי" התקיים ב-HIT

 

האקאתון ראשון מסוגו, המשותף לאקסלרטור החדשנות Handzone של HIT ולמכון קאהן-סגול-מכבי למחקר וחדשנות, הסתיים, עם קבוצת זוכים שהביאו לגילוי עניין רב בקרב המנטורים והשופטים.

 

משתתפי ההאקאתון

צילום: דינה סטסקוביץ

 

ההאקאתון, שכותרתו "יצירת חווית שירות עתידית במרכזי מכבי", נמשך 12 שעות והשתתפו בו כ - 50 מפתחים, בעלי רקע מגוון בתחומי הבריאות, חוויית הלקוח, עיצוב והנדסה. הם הציגו פיתוחים חדשניים ומתקדמים עבור עולמות חווית השירות בדגש על התמצאות והמתנה, מרגע כניסת החבר למרכז מכבי ועד הרגע שהוא מתקבל אצל נותן הטיפול.

 

את ההאקאתון ניהול נועם קולמן, מחברת Context-TLV יחד עם שותפו יותם בורשטיין. נועם, בוגר מצטיין של HIT שצבר ניסיון רב בחו"ל.

מומחי מכבי ו- HIT ששימשו כמנטורים, הינחו את המפתחים, וועדת שיפוט משותפת בחרה את הזוכים אשר יקבלו את ההזדמנות להפוך את הפיתוח שלהם לכדי שירות או מוצר במכבי. 

 

ד"ר רפאל ברכאן וטלי מלאך בנאים

צילום: דינה סטסקוביץ

 

שירה באום, מנהלת תוכנית Handzone אמרה כי הייחוד של ההאקתון הזה הוא שהוא מאגד את כל יזמי האקסלרטור של HIT, בוגרים וסטודנטים של המכון, אנשים ממכבי שירותי בריאות וכן קהל חיצוני אשר גילה עניין והגיע. כל אלה התבקשו להציע פתרונות לאחד משני התחומים: התמצאות או המתנה במרפאות מכבי. תשע קבוצות העלו למעלה מ-30 רעיונות במהלך היום, מתוכם נבחרו להצגה תשע שהיו ברמת חשיבה ויישום גבוהים מאוד.

עם השופטים נימנו גידי לשץ – ראש היחידה לחדשנות במכבי שירותי בריאות, ד״ר רפאל ברכאן – ראש רשות המחקר, החדשנות והבינלאומיות ב-HIT, ופרופ' דוד ראב״ד - דקאן הפקולטה לעיצוב HIT.

 

מימין: שירה באום, נועם קולמן, יותם בורשטיין

צילום: דינה סטסקוביץ

 

הזוכה: אלגוריתם חכם לויסות ביקושים ועומסים המביא לצמצום זמן המתנה במרפאה ובכך גם ליצירת חווית המתנה מיטבית. 

ארבעת המשתתפים הזוכים הם סיגל גרין, דיקלה חורש, עטרה חדג'ג' ואלכס קרסנוב מקבוצת Just In Time שהציגה שירות הזמנת תור מרחוק לשירותי מעבדה ואחיות, באופן שמאפשר עבור כל מטופל לקבוע תור בזמן ובמקום האופטימלי שלו לפי מופע התור הנוכחי בסניפים.

והפרס: הזדמנות להיפגש עם נציגי חממת החדשנות של מכבי EHealth Ventures, כדי לבחון את המשך פיתוח הרעיון ובכלל זה בחינת אפשרות להשקעה של עד שלושה מיליון ש״ח מטעמה של החממה.
 

צילום: דינה סטסקוביץ

 

 

פורסם: 01/08/2019