חדשות והודעות

מפגש סיכום תוכנית "גוונים באקדמיה" 2019 התקיים במכון

 

תוכנית "גוונים באקדמיה" פועלת כשיתוף פעולה בין תוכנית "תקווה ישראלית באקדמיה", הפדרציה היהודית של סן פרנסיסקו, קרן רוטשילד ומרכז "לחיות יחד".

 

משתתפי תוגנית "גוונים" בביקור בעיריית בית שמש עם עליזה בלוך, ראשת עיריית בית שמש

 

לאורך השנה נפגשו חברות וחברי הקבוצה בהובלת לילך נעמן, מנחה מטעם "גוונים", ויפעה בנר הממונה על תוכנית "תקווה ישראלית באקדמיה", דקאנט הסטודנטים ב –HIT, למפגשי זהות והיכרות עם החברה הישראלית, והתקיימו דיונים בנושאי רב תרבותיות, כשירות תרבותית גיוון והכלה.

 

המשתתפים האזינו להרצאות מעוררות השראה מאנשי מפתח מהקהילות השונות אשר הביאו את קשת הגוונים והדעות של החברה הישראלית: יהודים, ערבים, חרדים, מזרחים ואשכנזים, ואתיופים.

 

חברי הקבוצה למדו להכיר את ה"אחר", את השונה, להתמודד עם סטראוטיפים ודעות קדומות וקיבלו ארגז כלים להתמודדות עם אתגרים במהלך העבודה ובחיים הפרטיים.

 

ביקור משתתפי תוכנית "גוונים" בבאקה אל גרביה

 

במסגרת הסדנה התקיימו שני סיורים, האחד בבית שמש, שכלל פגישה בבי"ס ע"ש חוי ארנפלד לקידום השכלה גבוהה לחרדיות, פגישה עם ד"ר עליזה לביא ראש עיריית בית שמש וביקור בבית הספר לשוטרים.

 

סיור נוסף התקיים בבאקה אל גרביה במכללת אל קסאמי, להיכרות עם החברה הערבית, שם ביקרנו גם בקונסרבטוריון הראשון שהוקם בצפון, על ידי אב ובנו ושמענו סיפור מעורר השראה של שירין מחאג'נה, מנכ"לית עמותת מרבד ירוק ודוקטורנטית באוניברסיטת חיפה.

 

לאורך המפגשים וכחלק מתהליך העבודה, הקבוצה הגתה ויצרה פרויקט משותף, בנושא הרב תרבותיות, הכשירות התרבותית והגיוון בין הקבוצות השונות המביא לידי ביטוי את הייחודיות והמאפיינים של המכון.

 

ההשתתפות בפרויקט היא על בסיס תחרותי בין המוסדות.

 

מפגש הסיום, היה בסימן יוצאי העדה האתיופית. המכון הטכנולוגי הוא אחד המוסדות האקדמיים בעלי אחוז הסטודנטים יוצאי אתיופיה מהגבוהים בארץ. המשתתפים האזינו להרצאה של נפתלי אקלום, פעיל חברתי, על סיפור עלייתם המרגש והאמיץ של יוצאי אתיופיה, דרך סיפורו האישי של אחיו, ותהליך הקליטה בארץ.

 

 

פורסם: 11/06/2019