חדשות והודעות

אירוע סיום קורס הכשרת "שגרירים ירוקים"


בטקס מיוחד שנערך באודיטוריום של HIT בהשתתפות תלמידי בית הספר "ישורון", מנהל בית הספר וצוות המורות, במעמד ד"ר משה לייבה ראש אגף חדשנות בעיריית חולון, הסתיים קורס "הכשרת שגרירים ירוקים" המופעל במסגרת של "קורסים משלבי עשייה" ב-HIT, של דקאנט הסטודנטים, בהנחייתו של ד"ר חן פרימן מהפקולטה להנדסה.

 

חלוקת תעודות לסטודנטים המשתתפים בקורס

 

במהלך הטקס הוענקו תעודות לסטודנטים שהשתתפו בקורס וכן הוענקו תעודות "שגרירים ירוקים" לתלמידים הנרגשים. הסטודנטים עבדו עם ילדי כיתות ה'-ו' בבית הספר הממלכתי-דתי "ישורון" בחולון.

בחלק המעשי של הקורס, אשר התקיים במהלך הסמסטר, התחלקו הסטודנטים לקבוצות עבודה והדריכו את תלמידי בית הספר במערך הוראה המדגים את אחד העקרונות המדעיים שנלמדו בקורס:

  • קבוצת התייעלות אנרגטית – לימדו את הילדים מהן נורות חסכוניות, כמה מים יש למלא בקומקום לפני שמרתיחים אותו? 
  • קבוצת זיהום מים – לימדו את הילדים כמה חשוב לשמור על מקורות מים נקיים, וגם בנו מסנן לטיהור מים.
  • קבוצת פסולת ומחזור – שחקו יחד עם הילדים במשחק מיון פסולת , אתגרו את התלמידים בהפרדת פסולת המורכבת מחול, קלקר וברזל והכינו עם הילדים קומפוסטר המכיל תולעת אדומה.
  • קבוצת אנרגיה מתחדשת – לימדה את הילדים כיצד פועלת תחנה הידרואלקטרית, ייצור חשמל ממים ונתנה לילדים אפשרות להתנסות עם כלי רכב ורובוטים המונעים מאור השמש.

 


הסטודנטים לקראת ההפעלות בבית הספר הממלכתי דתי "ישורון"

 

ד"ר יוליה עינב דקאנית הסטודנטים:

המכון רואה חשיבות רבה בקידום ופיתוח תכניות למעורבות סטודנטים בקהילה, במטרה להנגיש ידע טכנולוגי לקהילה מחד ולפתח מודעות ורגישות חברתית של הסטודנטים מאידך. המכון תומך ומעודד קורסים אקדמיים המשלבים עשייה חברתית לצד למידה עיונית, עשייה למען האחר וטיפוח מעורבות בחיי החברה הישראלית. שישה "קורסים משלבי עשייה" מבוצעים כל שנה. סטודנטים מכל הפקולטות, מכל השנים בתואר יכולים להירשם לקורסים האלה.
 
ד"ר חן פרימן, מרצה קורס "שגרירים ירוקים":

הקורס, מורכב משני חלקים חלק פרונטלי בו לומדים הסטודנטים בכיתה עקרונות מדעיים של איכות הסביבה. בחלק המעשי של הקורס, הסטודנטים יוצאים אל בתי הספר ברחבי העיר ומיישמים את מערך השיעור שכתבו.

 

 

יפה סיטבון, רכזת מעורבות חברתית וקורסים משלבי עשייה בדיקאנט הסטודנטים:

הקורס הוצג בכמה פלטפורמות אקדמיות, בארץ ובעולם ואף הוצג על ידי ות"ת כקורס משמעותי ופורץ דרך. הקורס פועל במימון ותקצוב של ות"ת. ניהולו של הקורס מורכב מאד מבחינה לוגיסטית, אך כאשר ביקרתי בבית הספר וראיתי את ציפיית התלמידים לבואם של הסטודנטים וראיתי את החיוך של התלמידים שהתנסו ולמדו משהו חדש, הבנתי, שההשקעה בהחלט משתלמת.

 

יפעה בנר, ממונה מוסדית לתוכנית "תקווה ישראלית":

הקורס רץ השנה זו השנה השלישית והוא מתכתב עם תוכנית "תקווה ישראלית", כאשר בכל סמסטר אנחנו עושים את הפעילות בבית ספר אחר מארבעת השבטים: היינו בבית ספר חילוני, ערבי, דתי.  הסטודנטים בקורס עוברים סדנה בת שעה וחצי על היכרות עם החברה הישראלית, מקבלים רקע על תקווה ישראלית ומשמעות ה"בחירה באחר". המפגשים עם תלמידים משבטים שונים מאוד משמעותיים בעבור הסטודנטים.

 

תמונה מתוך הסיור של בוגרי הקורס במשכן הנשיא בירושלים

 

טל (טלכו) אביגד, סטודנט שנה א' במדעי המחשב:

לימודי התואר במכון, עוסקים בעיקר במקצועות הריאליים. במסגרת הקורס הזה קיבלתי כלים חדשים העוסקים בעולמות איכות הסביבה והאקולוגיה וכן נחשפתי לנושאים שקשורים לקהילה. 
 
קורין קאשי, סטודנטית שנה ב' בטכנולוגיות למידה:

במסגרת קורס שגרירים ירוקים נפגשתי עם סטודנטים מהפקולטות השונות והיכרתי צדדים חדשים בחברה הישראלית, כמו כן, קיבלתי את הזכות לעסוק בהוראה, מה שלא חשבתי שאקבל במהלך התואר. הסטודנטים בקורס אף הוזמנו לסיור בבית הנשיא בירושלים וסדנא מסכמת של "תקווה ישראלית".

 

 

 

ההרשמה בעיצומה!!

מחזור נוסף של הקורס נפתח בסמסטר ב'

[ימי שלישי 8:00-12:00]

 

 

 

 

פורסם: 29/01/2019