חדשות והודעות

משרד החוץ חוגג עם HIT

 

בכל שנה נוהג משרד החוץ לזמן את שגרירי ישראל לכנס שנתי לדון במדיניות המשרד. השנה בחר המשרד לקיים את הכנס של אגף אירו-אסיה במכון, לאור שיתופי הפעולה ההולכים ונרקמים בין מדינות האגף לבין HIT.

 


את הכנס הובילו מר אלכסנדר בן צבי – סמנכ"ל אגף אירו-אסיה ומנהלי המחלקות - מר יעקב ליבנה ומר יצחק כרמל-קגן.

מטעם המכון השתתפו: פרופ' אדוארד יעקובוב – נשיא HIT, מר פנחס (פיני) כהן – יו"ר חבר הנאמנים, פרופ' אדיר פרידור – יו"ר הוועד המנהל, פרופ' דוד שויחט – סגן הנשיא לעניינים אקדמיים, ד"ר רפאל ברכאן – ראש רשות המחקר, הפיתוח וקשרי החוץ, ד"ר גיא יוסקוביץ – סגן ראש רשות המחקר, הפיתוח וקשרי החוץ, גב' דנית ממרוד-כהן - עוזרת נשיא וגב' טוני לוי – אחראית קשרי חוץ בלשכת הנשיא.

 

בדברי הפתיחה אמר מר אלכסנדר בן צבי לשגרירים: "המכון עוסק בתחומי דעת המעניינים את המדינות אותן אתם מייצגים כאן,. טוב לדעת שיש קשר ישיר במרחק טלפון אחד לפרופ' אדוארד יעקובוב שמבין את חשיבות שיתוף הפעולה ואף ביקר יחד עם משלחת מהמכון בחלק מהמדינות באגף אירו-אסיה"

 

פרופ' יעקובוב סקר את תולדות המכון וציין את שנת ה-50 למכון "יחד אתכם אנחנו חוגגים את שנת היובל למכון ומקווים להמשך שיתוף פעולה פורה דרככם ואתכם. למכון יש הרבה מה להציע למדינות של אגף אירו-אסיה בתחומי ההייטק והטכנולוגיה, שיתופי הפעולה החלו כבר לפני שנתיים ומתחילים לשאת פירות".  

 

מר פיני כהן בירך את השגרירים על העבודה החשובה שהם עושים עבור מדינת ישראל והוסיף: "מה מייחד אותנו? כאן גדל דור העתיד של הטכנולוגיה, אנשים שיצעידו ומצעידים את מדינת ישראל להישגים הגדולים שלה. איכות הסטודנטים ב-HIT עולה משמעותית מידי שנה. המכון מקפיד לשלב סטודנטים ממגזרים שונים  כמו דרוזים, ערבים, חרדים, מה שתורם לשילובם ותרומתם לחברה בהמשך.

 

פרופ' פרידור הדגיש שמטרת המכון היא לא רק ללמד את הסטודנטים ולהעניק ידע, אלא ללמד את הסטודנטים לייצר ידע בעצמם על מנת שיוכלו לייצר ידע חדש. עוד הוסיף: "בביקור האחרון שלנו באוזבקיסטן הרעיפו עלינו הרבה חום, הרבה מעבר לכל דמיון, נפגשנו עם שישה שרים שגילו עניין רב בשיתוף פעולה אתנו".

 

ד"ר רפאל ברכאן ראש רשות המחקר והפיתוח הציג את המחקרים הנערכים במכון בשיתוף פעולה עם מדינות שונות בעולם ואת קרנות המחקר הרבות בהן זכה המכון.

 

ד"ר גיא יוסקוביץ סקר את מצב היחסים הבינלאומיים של המכון במדינות איתן יש לנו הסכמים וכן את זכיות המכון בתקציבי ארסמוס+ לניידות ו Capacity Building בשנים האחרונות. לדבריו, זכייה במענק ארסמוס+ מסייעת תקציבית למימוש חילופי סגל ומרצים ובניית תכניות אקדמיות משותפות לבניית יכולות. בהיעדר מסגרת תקציבית קשה יותר להוציא תכניות כאלה לפועל.


לאור זאת, ד"ר יוסקוביץ פנה לשגרירים וביקשם, לשמור על ערוץ פתוח עם המכון, כך שכאשר יחתמו הסכמים בילטראליים בנושאי אקדמיה או אקדמיה-תעשייה עם המדינות בהן מכהנים השגרירים, או במידה ויפורסמו "קולות קוראים" מקומיים שאין לנו במכון אפשרות לדעת עליהם, יתאפשר לנו לבחון השתלבות בתכניות אלה וקבלת תמיכה תקציבית למימוש תכניות חילופים ושת"פ.

 

במפגש הציגו פרופ' גילה קורץ וד"ר דן כהן וקס, מהפקולטה לטכנולוגיות למידה, את הרובוט NEU שעשה הדגמה יחד עם אחת השגרירות בשיעור טאי-צ'י. לאחר מכן יצאו השגרירים לסיור במכון שכלל את מעבדת החדשנות, סייבר, מיקרוסקופ אטומי ובתערוכת פרויקטים של סטודנטים לעיצוב בגלריה "ויטרינה" .

 

 

פורסם: 11/12/2018