חדשות והודעות

הענקת תעודות הוקרה לנשים פורצות דרך באירוע שנערך ב-HIT

 

מועדון השגרירים בישראל בשיתוף נבחרת הידידים של HIT קיימו אירוע מיוחד לרגל יום האישה הבינלאומי, במהלכו חולקו אותות הוקרה לנשים מובילות ופורצות דרך בתחומן. את האותות העניק מר יצחק אלדן, נשיא מועדון השגרירים בישראל.

 

מימין לשמאל: מר אלדן, גב' אלאלוף, גב' אלקון בייטנר, פרופ' שגיא, גב' מדז'יבוז', עו"ד עמית פוגל, פרופ' מטות,
גב' פורטוגל, פרופ' יעקובוב

 

באירוע נכחו שגרירות של מדינות רבות ביניהן נפאל, תאילנד, פנמה, אקוודור,ליטא, מיאנמר, קרואטיה, פינלד וגאנה.

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, אמר בדברי ברכתו כי המכון גאה לארח טקס כה מכובד של הענקת אות כבוד לנשים פורצות דרך, המהוות גאווה ישראלית וכי המכון הטכנולוגי מעודד וגאה בהישגי נשים אשר נמצאות במספרים גדולים בקרב 20,000 בוגרות ובוגרי המכון, במשך כל ימות השנה.

הבחירה במכון הטכנולוגי לקיום האירוע אינה מקרית, שכן חזונו של המכון רואה בקידום נשים ובשיוויון מגדרי אחת מאבני הדרך מאז ייסודו.

במשך כל שנותיו ממשיך המכון להעלות את שיעור הנשים בקרב הסגל ולעודד קידום נשים, במיוחד במקצועות הטכנולוגיים, באמצעות תוכניות ייעודיות כגון: תוכנית 'המובילות'-תוכנית מנהיגות המיועדת לסטודנטיות מצטיינות במקצועות הטכנולוגיים (STEM) המלווה אותן במהלך השנה הראשונה ללימודים. התוכנית מהווה מעטפת הכשרה המצטרפת למלגת עידוד שהמכון מעניק למועמדות בעלות נתונים גבוהים.

 

תוכנית 'הנבחרות- גשר בין האקדמיה לתעשייה' נכנסה לשנתה החמישית. התוכנית שמה לה למטרה לפתח דור של מנהיגות נשית הערוכה לעולם העבודה החדש והיא מקנה כלים ומיומנויות ניהול, במטרה למקסם את היכולות והפוטנציאל המנהיגותי שלהן ולהכין אותן לקליטה מיטבית בתעשייה.

 

כחלק מפעילות למען הקהילה ולטובת קידום נשים למקצועות הטכנולוגיים, ממשיך המכון גם בשיתוף הפעולה עם עמותת "אליסקוד": עתודה טכנולוגית, לעידוד בנות צעירות ללמוד שפת קוד. במסגרת סטודנטיות חונכות תיכונסטיות, שחונכות בנות בית ספר יסודי. התוכנית מתבססת על מסלול מעגלי של תוכנית הלימודים, המקנה למשתתפות אופק קצר טווח וארוך טווח, המאפשר לבוגרות התוכנית השתלבות רכה בהייטק בעולם התעסוקה הטכנולוגי.

 

מקבלות האות: פרופ' עידית מטות מבית החולים איכילוב על תרומתה בתחום הרפואה, פרופ' אירית שגיא ממכון ויצמן על תרומתה בתחום הבריאות, גב' בניטה אלקון בייטנר מחברת פייזר ישראל, על תרומתה בתחום הבריאות, גב' אווה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האשה על תרומתה בתחום קידום נשים בישראל, גב' שרה אלאלוף, קונסולית כבוד של לטביה ועו"ד רות עמית פוגל קונסולית כבוד של פרגוואי, על תרומתן בתחום הדיפלומטיה ויחסי מדינות.

 

מימין לשמאל: גב' אלאלוף, גב' אלקון בייטנר, פרופ' שגיא, גב' מדז'יבוז', עו"ד עמית פוגל, פרופ' מטות

 

פרופ' אדיר פרידור, יו"ר הועד המנהל של HIT אמר כי תמצית תפקידו של המכון היא להעניק ידע אשר יוכל להיות מיושם בתעשייה ובשוק הבינלאומי. "לא לשוא המילים "חכמה" ו"בינה" נאמרות בלשון נקבה", אמר פרופ' פרידור. "טכנולוגיה ומדע הינם אמצעים לקידום וליצירת שיתופי פעולה והמכון מעודד שיתופי פעולה בין הפקולטות השונות שלו, שכן אלה יכולים להוביל בסופו של דבר לשיתופי פעולה בין מדינות".

 

גב' אווה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האשה, אמרה עם קבלת האות כי השנה הזו הוכיחה לכולנו עד כמה כבד היה הנטל במיוחד על הנשים. "ההתמודדות עם משבר הקורונה נפלה בצורה כבדה יותר על כתפי הנשים שנאלצו להתמודד עם אתגרים לא פשוטים ועדיין מתמודדות".

 

גב' בניטה אלקון בייטנר, ראש יחידת החיסונים בחברת פייזר ישראל, אמרה בדברי התודה כי לא בכל יום זוכה אשה בהוקרה כזו וציינה כי היא חולקת את התעודה עם כל קבוצת פייזר אשר עבדה ללא לאות וממשיכה לעשות כן בהשגה,שינוע ואיחסון של משלוחי החיסונים לישראל באופן המיטבי.

 

פרופ' עידית מטות, מנהלת מערך הרדמה, כאב וטיפול נמרץ במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי ,איכילוב, אמרה כי זהו כבוד גדול עבורה ובהיותה דור שני למומחיות להרדמה היא גאה להמשיך את השושלת. "אמי נבחרה לאשה הראשונה לעמוד בראש ארגון המרדימים ואני באתי אחריה" אמרה פרופ' מטות. הקורונה הינה אויב אכזר ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה". פרופ' מטות ציינה כי היא מאמינה גדולה בחינוך וכי השגיה של כל אישה תלויים בה וברצונה להגיע ולהגשים את מטרותיה.

 

פרופ' אירית שגיא, סגן נשיא ליישומים טכנולוגיים במכון וייצמן, קיבלה את האות על תרומתה למחקר המדעי על נגיף הקורונה ועל קידום צעירים לתחום המדע. פרופ' שגיא ביקשה בדברי ברכתה להעלות על נס את המדענים אשר עובדים ללא לאות על מנת לגלות וליישם את החידושים האחרונים בתחום המלחמה בקורונה ובתחומי מדע אחרים. "אלה הם הגיבורים השקטים שלא תמיד זוכים לכבוד הראוי להם" אמרה. "הקורונה הכתירה והעלתה לכותרות את המדענים ובעיקר את המדעניות שיצאו לקרב במטרה לנצח אותה".

 

עו"ד רות עמית פוגל, סגנית נשיא מועדון השגרירים וקונסולית כבוד של פראגוואי וגב' שרה אלאלוף ממייסדות מעודון השגרירים וקונסולית הכבוד של לטביה, זכו בהוקרה על פעילותן לקירוב היחסים בין ישראל למדינותיהן.

 

שגרירת פינלנד בישראל, הגב' לטו-אסיקאינן, הוזמנה לנאום בשם השגרירות וציינה כי שיוויון מגדרי הוא נושא חיוני ורב חשיבות בעולם. "בפינלד הוא נר לרגלי הממשלה וזוהי אחת ההצלחות שלנו כמדינה. אצלנו יש לנשים תפקיד חשוב ומרכזי בקבלת החלטות הן במדיניות הפנים והן במדיניות החוץ", ציינה השגרירה. עוד ציינה כי היא רואה סימליות בעובדה שהאירוע נערך במכון הטכנולוגי שכן תחום הטכנולוגיה עדיין סובל מתת ייצוג נשי וכי על כולנו לפעול על מנת לשנות את הנתון הזה.

 

הזמרת עינת שרוף ליוותה את האירוע בשירה ואף הזמינה את הזוכות לעלות לבמה ולשיר איתה.

האירוע נוהל על ידי גב' עדנה מרקל מנבחרת הידידים של HIT.

 

פורסם: 08/03/2021

עודכן לאחרונה: 10/03/2021