חדשות והודעות

כיסא נגיש לסטודנטים עם צרכים ייחודיים

 

מרכז הנגישות בדקאנט הסטודנטים יזם לאחרונה את חידוש סימון מקומות ישיבה שמורים, המיועדים לקהלי יעד מיוחדים.

הסימון בוצע בכפוף לתקנות של חוק שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות, לפיהן בכל כיתה או אולם בו מתקיימת למידה שבה כיסאות קבועים, יוקצו מקומות מסומנים לסטודנטים עם מגבלות, הסימון נעשה באמצעות מדבקת "כיסא נגיש" שממוקמת על ארבעה כסאות בשורה הראשונה.

 

 

סימון המקומות בא מתוך תפיסת האני מאמין של המכון, שלכל סטודנט שמורה זכות ללמוד בתנאים האופטימליים עבורו, בכללם סטודנטים עם לקויות ראייה/שמיעה, סטודנטים עם מגבלת ניידות, סטודנטיות בהריון וסטודנטים עם קשיי קשב וריכוז משמעותיים. 

 

מטרת הישיבה בקדמת הכיתה הינה הקניית תנאים טובים יותר להקשבה ומעקב אחר המתרחש בשיעור. 
חשוב להדגיש, כי הזכאות לשבת במקומות השמורים הנגישים היא גם עבור סטודנטים עם מגבלות שאינן נראות לעין. כמו כן, על פי התקנות, ישנם מקרים בהם זכאי הסטודנט למלווה שגם הוא רשאי לשבת בקדמת הכיתה.

 

לילך נאור, סטודנטית שנה א' במדעי המחשב, חירשת מלידה המרכיבה מכשירי שמיעה:

"הכיסאות הנגישים בשורה הראשונה בכיתות מאפשרים לי להיות כאחד האדם ולהבין את המרצים (בין אם זה בקריאת שפתיים רציפה ובין אם בשמיעה טובה יותר עקב הקרבה הפיזית למרצה), ובכך מאפשרים לי להצליח בלימודים, מבלי שהמוגבלות תהווה מכשול. אני יודעת כי מלבדי ישנם עוד אנשים עם מוגבלות כזו או אחרת, בין אם גלויה ובין אם לא, שזקוקים לתמיכה של הכיסאות הנגישים, וכולי תקווה כי כל סטודנט וסטודנטית במכון, יוכלו להגיע לכיתות הלימוד, להבין שיש אנשים שצריכים את המקומות האלה ולאפשר להם להכנס לכיתה בביטחון כי מקומות אלה שמורים אך ורק להם".

 

ד"ר יוליה עינב, דקאנית הסטודנטים:

"לכל סטודנט במכון ניתנת הזכות ללמידה בתנאים מכבדים ונגישים. אני קוראת לכל הסטודנטים לסייע לחבריהם ולפנות כיסאות מסומנים בקדמת הכיתה לכל מי שזקוק לכך". 
 

 

פורסם: 24/01/2019