חדשות והודעות

בואו להכיר את רשא כנעאן

 

רשא כנעאן התמנתה לרכזת הנגשת ההשכלה הגבוהה לחברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית ב-HIT.
 

 

כנעאן (24) גדלה בטמרה ומתגוררת בחמש השנים האחרונות בתל אביב. היא בוגרת תואר ראשון בתקשורת ומדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב ובשלבי סיום לימודי התואר השני במדעי המדינה שם. 

 

לרשא ניסיון רב בעבודה כחונכת וכמדריכה באקדמיה.

"השנה הראשונה באקדמיה קשה לכולם", אומרת רשא, "אך לסטודנטים מהחברה הערבית היא קשה יותר. יש פערי שפה, לעתים קרובות זהו המעבר הראשון שלהם מבית ההורים בגילאים צעירים יחסית לחברה היהודית".

 

במסגרת דקאנט הסטודנטים, אליו היא כפופה, לרשא יש תוכניות שיפור לקראת שנת הלימודים הקרובה, אשר לדבריה עושיות להקל על קליטת הסטודנטים בעיקר בשנה הראשונה ללימודיהם.

 

השנה הראשונה לסטודנטים ערבים היא קשה במיוחד עקב המעבר למקום חדש והתמודדות עם שפה שאינה שגורה בפיהם. לעתים קרובות הקושי החברתי מציף, אף הוא, ויש צורך בכתובת אחת אשר תנגיש את כל השירותים הניתנים לבני החברה הערבית במכון.

 

בין השאר זכאים כל הסטודנטים לשיעורי תגבור בערבית, ולהנגשת הקמפוס באמצעות אתר ושלטים בשפה הערבית. "אני מתכננת ליזום פעילויות ופרויקטים ייחודיים לסטודנטים הערבים על מנת לתרום לתחושת השייכות שלהם אל המכון, ופרויקטים משותפים של סטודנטים יהודים וערבים, שיתוף בחגים של כל חברה, וסדנאות לימוד עברית וערבית כדי לקרב לבבות". 
 

 

פורסם: 24/06/2020