חדשות והודעות

דבר הנשיא שנה''ל תשפ''א

 

נשיא המכון

סטודנטים וסגל יקר,

 

אחת החוויות המשמעותיות, והמרגשות ביותר בחייו של אדם, הינה השיבה אל ספסל הלימודים בתום פגרה ממושכת. אין כמו הלמידה, גילוי הסקרנות, האתגר האינטלקטואלי, המחקר הבסיסי והיישומי, החדווה שבגילוי מדעי, ובהישג אקדמי פירסומי, המפגש עם חברים, ידידים, ועמיתים, כדי למלא את הנפש, ולהרנינה.

 

לדאבון ליבינו, החוויה הבין-אישית בפתח שנת הלימודים תשפ"א, תיעדר הפעם בגין השלכות מגיפת הקורונה, אך אני בטוח כי עצם החזרה ללימודים סדירים, למפגשים חדשים-גם אם וירטואליים- תותיר את טעמה הטוב אצל כולנו. איננו חוזרים לספסל הלימודים בחברותא, למפגש עמיתים בחדרי המרצים, אלא לישיבה אישית מול מחשבים, ולהוראה מרחוק של מכמני הידע והמדע שלכם חברי הסגל היקרים שלנו, אשר ללקחכם יאזינו, ובו יצפו אתם, הסטודנטים היקרים לנו. 

 

שנת תש"ף הייתה עבור כולנו שנת התנסות פתאומית עם אופן הוראה ולמידה שאינו רווח, ושומה היה על כולנו להסתגל לתנאים החדשים, ואני בטוח כי בשנת תשפ"א נחוש כולנו בלקחים שהופקו ובשיפורים שנעשו, במהלך השנה החולפת.

 

המכון כולו יעמיד- הן לסגל ההוראה והן לסטודנטים- את מיטב אמצעי ההוראה והלמידה, בכדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים, והתנהלות הלימודים בצורה המיטבית והאיכותית ביותר. שנת תשפ"א הינה מבחינת המכון שנה של התקדמות אקדמית משמעותית, ע"י קידום המחקר בתכניות חדשות לתואר שני עם תיזה, בהנדסה, ובמדעי המחשב, ע"י פתיחתה של תכנית ייחודית למכון, ומהפכנית בעולם האקדמי , הן בארץ והם בחו"ל, ב"טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה" המבשרת שוני דרמטי בהכשרת רופאי העתיד, ועוד ידו של המכון נטויה בתכניות לימוד חדשות וחדשניות, המצויות בדיון על שולחן המל"ג, ותיפתחנה בשנת הלימודים הבאה.

 

איננו יכולים לנבא את העתיד, אך לא יהיה זה בגדר הימור פרוע להניח כי גם לאחר הקורונה, הלמידה המקוונת תמשיך עמנו, אף כי במינון נמוך יותר, ואיננו יכולים להעריך עתה את ההשפעות ארוכות הטווח של המגפה על האקדמיה, אך המכון עומד על המשמר בכדי להבטיח מתוק מעז.

 

בימים אלה, חובת כולנו הינה להישמר ולהזהר, וכך אנו נוהגים במכון שלו "תו סגול" ויהי רצון כי במהרה נשוב לשיגרה ומתוך בריאות איתנה, למפגשי רעים על דשא המכון, להוראה פנים אל פנים, ולקניית תורה ודעת באולמות ובכיתות המכון. 

 

התפילה המשותפת לכולנו בימים אלה של סגר ושל ריחוק הינה פשוטה עד למאוד: "חדש ימינו כקדם". אמן כן יהי רצון.


שנת לימודים פורה ומוצלחת,


בברכה רבה,


פרופ' אדוארד יעקובוב,

נשיא