חדשות והודעות

בואו להכיר את משה ירונסקי

 

מנהל תחנת רדיו קסם והיחידה האורקולית וראש ועד העובדים המכהן של המכון. התחיל לעבוד במכון בשנת 1996. יש לו הסטוריה ענפה ועשירה בתחום הרדיו והמוזיקה.

 

 

משה ירונסקי התחיל לעבוד במכון בשנת 1996.
יש לו הסטוריה ענפה ועשירה בתחום הרדיו והמוזיקה החל בשירות בלהקת הנח"ל במחזור של גידי גוב ואפרים שמיר, שלאחריה עבד כמנהל הצגות ומופעים גדולים. בשנת 1975 התחיל לעבוד ב"קול ישראל" במגוון תפקידים שהאחרון שבהם היה ניהול אולפני שרותי פרסומת ושידור (שפ"מ).

 

במסגרת עבודתו בקול ישראל זכה להיות שותף למספר ראיונות ואירועים ויוצאי דופן כמו ראיון עם שר החוץ המצרי דאז בוטרוס ראלי, ושהייה בת שלושה שבועות בביירות כנציג קול ישראל.

 

בשנת 1992, עם יציאת המכרז לתחנות הרדיו האזוריות נקרא ירונסקי לייעץ לצוותי ההקמה. במהלך התקופה הגיעה אליו הצעה לנהל את תחנת הרדיו הממוקמת במכון הטכנולוגי רדיו קסם 106 FM והוא התמנה להיות מנהל התחנה.

 

בשנותיו הראשונות תופעל הרדיו על ידי סטודנטים בשידורים שהתנהלו החל משמונה בבוקר ועד עשר בלילה בציפייה לפתיחת פקולטה לתקשורת במכון, שלא קיבלה את אישור המל"ג בזמנו.
משה נולד בבית דגן להורים ילידי פולין אשר עלו ארצה בשנת 1949 לאחר ששהו במחנה מעבר באיטליה. הם השתקעו בבית דגן והמשפחה התגוררה שם עד לשנת 1960, אז עברה לבני ברק, שם גדל והתחנך.

 

"אני זוכר שבבית תמיד היה רדיו פתוח" נזכר משה. "אחד הזכרונות המוקדמים שלי קשור לרדיו ואני זוכר איך הייתי נהנה לחפש תחנות שונות כדי לשמוע".
לדבריו, ימי הרדיו לא תמו, כי יש משהו אינטימי בהאזנה לרדיו ואנשים אוהבים את התחושה הזו. באופן אישי, הוא עדיין מחזיק טרנזיסטור בכל חדר בבית ומאזין לו והוא ממעיט בצפייה בטלויזיה.

 

ירונסקי מחזיק באוסף מיוחד ונדיר של מקלטי רדיו ואביזרים מתקופת טרום הקמת המדינה, ביניהם חלק מהמשדר הראשון שהוקם בארץ בשנת 1932) ויש לו חלום אישי להקים ולנהל את המוזיאון הארצי לתקשורת. לפני שבעה חודשים התקבלה החלטת ממשלה להקים את המוזיאון והעניין נמצא בשלבי הכנה.

 

משה ירונסקי גם מכהן כראש ועד העובדים של המכון.

 

 

פורסם: 20/08/2020