חדשות והודעות

שת"פ חדש נחתם בין HIT ל-MUIC


מכון טכנולוגי חולון באמצעות חברת ע.י.י.ט (AYYT TTO) חברת היישום שבבעלותו ו- MUIC 

(Mirzo Ulugbek Innovation Center) האוזבקית , חתמו על מסמך הבנות לשיתופי פעולה אקדמיים עיסקיים ואחרים.

 

פרופ' יעקובוב ושגריר אוזבקיסטן רוסטמוב

פרופ' אדוארד יעקובוב ושגריר אוזבקיסטן סעיד רוסטמוב

 

HIT מכון טכנולוגי חולון וע.י.י.ט, חברת היישום של המכון, אשר משמשת כחברה כלכלית בבעלות המכון והאחראית על מיקסום הידע האקדמי של המכון ויישומו בעולם התעשייה, נפגשו בחודשים האחרונים עם נציגים של MUIC- Mirzo Ulugbek Innovation Center (מרכז חדשנות לתמיכה בפיתוח ויישום טכנולוגיות מידע) על מנת לקדם שיתופי פעולה בין המוסדות. MUIC הוקמה בשנת 2017 והוכפפה ישירות תחת נשיא אוזבקיסטן. זאת בעקבות הכרזתו על רצונו לנקוט בכל האמצעים לקידום פעילות החדשנות במדינה, בכדי לפתח וליישם טכנולוגיות מידע חדשות. 


בסוף אוגוסט, לאחר ביקורים בארץ של נציגים מ-MUIC ובאוזבקיסטן של נציגי HIT, נחתם הסכם גג של הבנות אשר מדבר על שיתופי פעולה אקדמיים בתחומי המחקר, הפיתוח והייזמות. המטרה העיקרית שבהסכם היא כי HIT תכשיר דור חדש של מהנדסים, מתכנתים ואנשי היי טק בסטנדרטים בינלאומיים עבור אוזבקסטן אשר סובלת ממחסור באותם אנשי מקצוע.


שיתוף הפעולה יתמקד במכלול קורסים בתחום החדשנות, היזמות והמנהיגות במטרה להכשיר כ"א מוביל ואיכותי, ברמה עולמית, להשתלבות בתעשיות עתירות הידע של אוזבקיסטן. נשיא,HIT פרופ' אדוארד יעקובוב, ציין כי "HIT נחשב כמוביל בפרויקטים רב תחומיים בהנדסה מדעים ניהול ועיצוב ועצם בחירת המכון כשותף האסטרטגי של אוזבקיסטן נובעת ומבטאת את מעמדו ורמתו האקדמית הגבוהה של המכון."

 

ד"ר רפאל ברכאן, ראש רשות המחקר, החדשנות ויזמות בין לאומית ומנכ"ל ע.י.י.ט הוסיף "כזרוע המסחרית של המכון, ע.י.י.ט אמונה גם על קידום הייזמות והחדשנות במכון. אנו רואים בהסכם זה הזדמנות עבור המכון להנחיל את הידע הרב שצבר בתחומים הנ"ל למדינות שונות בעולם. בכך אנו מחזקים הן את מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם והן את מעמדו של המכון בפרט". 

 

 

פורסם: 15.9.19