חדשות והודעות

מזכר הבנות נחתם בין HIT לבין האקדמיה הממלכתית לאמנויות ועיצוב של סנט פטרסבורג

 

מזכר הבנות נחתם עם האקדמיה הממלכתית לאמנויות ועיצוב של סנט פטרסבורג שטיגליץ. המפגש הווירטואלי ההיסטורי בין ראשי המוסדות נועד לבסס שיתוף פעולה עתידי בין של חברי סגל וסטודנטים משני המוסדות בתחומי העיצוב, החינוך, המדע, המחקר והחדשנות.

 


האקדמיה הממלכתית לאמנויות ועיצוב של סנט פטרסבורג שטיגליץ היא אחד המוסדות הוותיקים והמוכרים ביותר להשכלה גבוהה ברוסיה והיא מובילה ומוכרת בתחום האמנויות לסוגיהן, העיצוב הדיגיטלי ועיצוב המולטימדיה - התמחויות שנמצאות באופן בולט גם ב- HIT. האקדמיה הוקמה בשנת 1876 על ידי הברון אלכסנדר שטיגליץ, ומונה כיום כ- 1,500 סטודנטים ו -220 חברי סגל.


רקטור האקדמיה, פרופ' אנה ניקולייבנה קיסליצינה, דיברה על התפקיד האינטגרלי שממלאים בוגרי האקדמיה כמעט בכל היבט בחיים ברוסיה, החל מתכנון מרכז בקרת טיסות החלל בברית המועצות לשעבר ועד כמעט כל מותגי המכוניות הסובייטיות, צעצועים ומוצרי בסיס אחרים הנפוצים ברוסיה. 

 

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT - מכון טכנולוגי חולון


"האקדמיה שלנו ייחודית בכך ששמרנו בקפידה את המסורות של המאסטרים הוותיקים, במקרים רבים, תוך התבססות על הטכנולוגיות והשיטות המסורתיות המועברות מדור לדור. יחד עם זאת, אנו שואפים לשלב טכניקות ישנות אלה עם טכנולוגיות חדשניות וחדישות", אומרת פרופ' קיסליצינה.

 
"להלן מספר דוגמאות: שימוש ביכולות מחשב בעיבוד מתכות, תקשורת והעברת מידע מרחוק ועוד. החשיבות של שילוב זה של ישן עם חדש הוכיחה את עצמה מעל לכל ספק במהלך משבר הקורונה האחרון, כשאנשים לא הצליחו לתקשר פיזית זה עם זה. אך לא מדובר רק בתקשורת. אנימציה וגרפיקה ממוחשבת הפכו לחלק בלתי נפרד מהאמנות העכשווית, ואנו מקדישים תשומת לב מיוחדת לדיסציפלינות אלה. התחרות על השמה באזורים אלה היא עזה, עם משרה אחת שזמינה לכל 40 מועמדים בגרפיקה ממוחשבת, ו- 1:28 באנימציה.

 

למרות ההישגים הללו, אני מאמינה שתמיד יש עוד מה ללמוד, ולכן אנו שמחים לחלוק ניסיון וידע עם עמיתינו הישראלים. יש לכם טכנולוגיות חדשניות בעיצוב תעשייתי, עיצוב דיגיטלי, עיצוב פנים וטכנולוגיות מולטימדיה שכדאי מאוד להכיר. אני בטוחה שדרך שיתוף פעולה זה, אנו יכולים להרחיב את רפרטואר הידע שלנו עוד יותר.


אני מקווה ששיתוף הפעולה שלנו עם המכון הטכנולוגי בחולון יהיה פורה. רבים מבני ארצנו לשעבר חיים בישראל, ואנחנו חולקים את אותם קודים וערכים תרבותיים. אך בעוד שאנו עשויים לחלוק יסודות משותפים, אנו שונים בהרבה מובנים. זה יאפשר לנו ללמוד אחד מהשני. אנו מעוניינים בפרויקטים יצירתיים משותפים שהם בקנה מידה בינלאומי, באמצעות תערוכות, חילופי סטודנטים ואינטראקציות בפקולטות. אז בואו נתחיל לעבוד יחד".

 

The Rector of the Academy, Professor Anna Nikolaevna Kislitsyna

פרופ' אנה ניקולייבנה קיסליצינה, רקטור האקדמיה הממלכתית לאמנויות ועיצוב של סנט פטרסבורג שטיגליץ


את HIT ייצגו במפגש פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון, ד"ר רפאל ברכאן, סגן נשיא ליזמות, חדשנות ובין-לאומיות, פרופ' דוד שויחט, סגן נשיא לעניינים אקדמיים וגב' טוני לוי, אחראית קשרי חוץ בלשכת נשיא המכון.
את האקדמיה הממלכתית לאמנויות ועיצוב של סנט פטרסבורג שטיגליץ, ייצגו רקטור האקדמיה, פרופסור אנה קיסליצינה, סגנית הרקטור לענייני מדע, פרופסור ז'אנה קוטובה וסגנית הרקטור ליחסים בינלאומיים פרופ' טטיאנה וויאצ'סלבובנה קובלב.


בסיום המפגש הוחלט על קביעת פגישות עבודה להמשך פיתוח שיתוף הפעולה בין המוסדות.

 

פורסם: 21/06/21