חדשות והודעות

נשיא המכון גאה להשיק שתי תוכניות מחקריות לתואר שני


לאחרונה קיבל המכון אישור ממל"ג לפתיחת שתי תוכניות לימוד מחקריות : תואר שני בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה עם תזה ותואר שני במדעי המחשב עם תזה וללא תזה.

 

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון הטכנולוגי חולון, HIT. צילום: סיון פרג'


נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב: "תוכניות הלימודים הללו מהוות הישג גדול ומכובד למכון – השנה הגענו לשלב של הגשמת החלומות ואישור התוכניות מהווה הכרה בנו כמוסד מחקרי".


הסטודנטים אשר יסיימו את התואר השני עם תזה יוכלו לשמש כעוזרי מחקר במכון ויעבדו כאן, ובשלב מאוחר יותר יוכלו לעשות תואר שלישי בהנחייה משותפת של מנחים מהמכון עם מנחים מהאוניברסיטה שבה יבחרו, ויוכלו לחזור למכון כחברי סגל.


הגדלת מספרם של עוזרי המחקר במכון תגדיל את סיכויינו לזכות במענקי מחקר מקרנות יוקרתיות ותחרותיות ובפרוייקטי תוכניות בינלאומיות דוגמת תוכנית "ארסמוס". הדבר יסייע לנו לקבל הכרה כמוסד מחקרי ברמה אוניברסיטאית. לימודים בתוכניות עם תזה מבוקשים מאוד, כי בהיי טק ובמוסדות הממשלתיים קיימת דרישה לבוגרי תארים מחקריים.


מדי שנה מתקבלים כ- 700 סטודנטים חדשים לפקולטה למדעים. הדרישה המגיעה מתעשיית ההיי טק היא לעובדים בעלי ידע מעמיק ונרחב ובעלי תואר שני ושלישי אשר יהיו אלה שיוכלו לקדם את התעשייה.


בשלב זה אנו רוצים שגם תוכניות לימוד נוספות שלנו יקבלו אישור לתזה ושתיים מהן עומדות על הפרק: התוכנית לתואר שני בניהול טכנולוגיה ותואר שני במדעי הנתונים. אני מקווה שבקרוב נגיש למל"ג לאישור גם תוכנית לימודים לתואר שני ב"עיצוב בסביבה טכנולוגית".


האישור לתוכניות החדשות מגיע בהמשך לאישור שניתן ע"י המל"ג לתוכנית לתואר ראשון ב'טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה', תוכנית ייחודית ובלעדית למכון הטכנולוגי וחדשה גם ברמה הארצית. "מדובר במקצוע חדש אשר אני חש גאווה גדולה על כך שהוא קורם עור וגידים כאן במכון. אני משתמש בציטוט של סיו"ר מל"ג פרופ' אדו פרלמן, אשר אמר כי זו התוכנית המוצלחת ביותר שאושרה על ידי מל"ג ב-5 השנים האחרונות".  התוכנית רק בתחילת דרכה והיא אטרקטיבית ביותר ואנו כבר מקבלים פניות ממוסדות אקדמיים ורפואיים מחו"ל שרוצים להיות שותפים לה.


בפתח השנה החדשה, אני מאחל למכון ולכולנו בראש ובראשונה, בריאות טובה. אני משוכנע שנזכה לאישור של תוכניות לימוד נוספות שהגשנו ומאחל לכולנו להמשיך בעשייה המפוארת שלנו ולהגיע ביחד להישגים.

 

פורסם: 30.8.20