חדשות והודעות

HIT ייצג את ישראל בכנס בנושא בינה מלאכותית ורפואה דיגיטלית בקזחסטן

 

המכון ייצג את ישראל בכנס מקוון ראשון שנערך בהשתתפות מוסדות אקדמיים מובילים בקזחסטן.

הכנס נערך בחסות שגרירות ישראל בקזחסטן ושגרירות קזחסטן בישראל ובנוכחות נציגים של הקרן הלאומית של קזחסטן שמעניקה מלגות לסטודנטים מצטיינים. בין הנושאים שנדונו בכנס: בינה מלאכותית, רפואה דיגיטלית ו...גמלים.
 

 

מטעם המכון השתתפו פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT וגב' טוני לוי, אחראית על קשרי חוץ בלשכת הנשיא. את קזחסטן ייצגו נציגים של האוניברסיטה הלאומית של קזחסטן, האוניברסיאה לחקלאות וטכנולוגיה, האוניסרסיטה האירו-אסיאתית, אוניברסיטת "אלמא-אטא" לניהול ונציגי תוכנית "בולשק" - התוכנית הלאומית לחינוך של קזחסטן.
משתתפי הכנס התקבלו על ידי שגריר קזחסטן בישראל מר סטיבלדי בורשקוב.

 

נשיא HIT פרופ' אדוארד יעקובוב, סקר בפני המשתתפים את הפעילות האקדמית והמחקרית המתבצעת במכון ותיאר כיצד המכון מתמודד עם משבר הקורונה העולמי. "הצלחנו להתעשת במהירות" אמר פרופ' יעקובוב, "בתוך שבוע, המומחים שלנו מהפקולטה לטכנולוגיות למידה סייעו לנו בתהליך הפיכת כל הקורסים לדיגיטליים, כך שיתאימו להוראה בפלטפורמת הזום. כמו כן, התארגנו לסייע לסטודנטים שאין ברשותם מחשבים ודאגנו להם. במקביל סיפקנו את הציוד הדרוש לסגל האקדמי שלנו, כדי שיוכלו להמשיך וללמד בצורה מיטבית. התחלנו להתנהל בפורמט של הוראה ולמידה היברידיים, לפיו חילקנו את הסטודנטים לקבוצות קטנות, כאשר לסירוגין מגיעה קבוצה קטנה למכון וכל שאר הסטודנטים ממשיכים ללמוד בזום. כיתת הלימוד צויידה במצלמת וידאו אשר מתעדת את המרצה ומאפשרת שיעור משותף לכולם.

 

פרופ' יעקובוב העלה רעיונוות ואפשרויות פוטנציאליות לשיתוף פעולה בין HIT למוסדות האקדמיים בקזחסטן וציין כי המכון הטכנולוגי מהווה כאן למעשה גשר לצורך ביצוען.

 

סגן הרקטור של האוניברסיטה הלאומית של קזחסטן, פרופ' מומחמבטקלי בורקנבייב, סיפר כי ביקר בישראל בעבר וישנו הפוטנציאל עצום לשיתופי פעולה בין המוסדות.

 

פרופ' יעקובוב הזכיר לעמיתו את פגישתם הראשונה בין כתלי האוניברסיטה הלאומית של קזחסטן.
"אני בטוח כי בחלוף המגפה נשוב וניפגש פנים אל פנים ונדון" ציין נשיא HIT.

 

בסיכום הכנס הוחלט על קידום שיתופי הפעולה בין המכון לאוניברסיטאות בקזחסטן ועל קיום מפגשים דומים בקרוב.

 

 

פורסם: 07/12/2020