חדשות והודעות

ועידה מקוונת "שותפות אסטרטגית ישראל-אזרביג'ן"

 

הועידה המקוונת הראשונה של "השותפות האסטרטגית ישראל אזרביג'ן" התקיימה בראשית
יולי 2020.

 

 

הועידה אורגנה ונתמכה על ידי "בית אזרביג'ן בישראל" ונערכה ביוזמת ראש הועדה הבין פרלמנטרית לידידות ישראל- אזרביג'ן וחבר האספה הלאומית של אזרביג'ן מר אנאטולי רפאילוב ונשיא HIT פרופ' אדוארד יעקובוב.

בועידה נכחו חברים מהועדה הבין פרלמנטרית וחברי האספה הלאומית של אזרביג'ן, מר אנאטולי רפאילוב, מר אסים מולזאדה, מר רמים ממדוב ומר שאין סייד זאדה, פרופ' אדוארד יעקובוב נשיא HIT וכן חברי הכנסת, יבגני סובה ממפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אנדרי קוז'ינוב ממפלגת יש עתיד-תל”ם וד"ר משה סנה, לשעבר סגן שר הביטחון.

הועדה הינה הצעד הראשון שמבטא את שורת ההחלטות שהתקבלו בועידה קודמת שנערכה במכון הטכנולוגי תחת הכותרת " המציאות הגיאו-פוליטית באזרביג'ן ובדרום הקווקז, בפברואר השנה.

 

פרופ' אדוארד יעקובוב ציין בדברי ברכתו כי אזרביג'ן הינה אחת מאותן מדינות ידידותיות בעולם אשר הצליחה ליצור תנאים לחיים משותפים ושלווים של אנשים מתרבויות, מסורות ודתות שונות ועלינו להמשיך ולשמור על כך. HIT הוא מוסד אקדמי רב תחומי, רב תרבותי חודשני, המשמש כגשר בין מדינות תוך התמקדות ביצירת קשרים אמיצים בין האקדמיה והתעשייה למען צמיחה קהילתית, לאומית ובינלאומית. אברהם לינקולן, הנשיא ה-16 של ארה"ב אמר כי הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא ליצור אותו", אמר פרופ' יעקובוב. "בואו נעבוד יחדיו למען עתיד טוב יותר עבורנו ועבור בני הנוער שלנו. אנו יכולים וחייבים לעשות כל שביכולתנו על מנת ליצור עתיד שמח! אני רוצה לאחל לאחינו, תושבי אזרביג'ן, שלום, בריאות, שגשוג והצלחה לטובת מדינתם ועצמאותה".

 

מר אריה גוט העומד בראש "בית אזרביג'ן בישראל" ומשמש כנציג המרכז הבינלאומי של באקו לרב תרבותיות בישראל, בירך את המשתתפים ואמר: "אנו כותבים עתה דף חשוב בהיסטוריה של המדינות שלנו ומניחים את הבסיס ואבני הדרך בתחומי הכלכלה, התרבות, החינוך והחדשנות. הרפובליקה של אזרביג'ן היא אחת המדינות הבודדות בעולם המוסלמי שפיתחה ומקיימת יחסי ידידות פלורליסטיים עם יהודי הגולה ומדינת ישראל".

 

 

פרסומים נוספים אודות האירוע:

 

פורסם: 02/07/2020