חדשות והודעות

HIT מובילה רפורמה בלימודי האנגלית

 

חשיבותה של השפה האנגלית באקדמיה, בעולם העבודה והעסקים זכתה להכרה נוספת כאשר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) החליטה על עריכת רפורמה בכל מה שקשור להקנייה ולשימוש באנגלית בלימודים האקדמיים השונים בכל התארים.

 

פרופ' האשם זועביממונה על הקורסים האקדמיים באנגלית במכון

 

 

הרפורמה מתייחסת לשני אספקטים מרכזיים: קורסים בעלי תוכן בשפה האנגלית וקורסי לימוד השפה האנגלית.

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מינה את פרופ' האשם זועבי מהפקולטה למדעים לממונה על הקורסים האקדמיים באנגלית במכון.

"השפה האנגלית היא שפה בינלאומית וכל בעל תואר אקדמי שמבקש לעבוד בעבודה שקשורה עם חברות בחו"ל, חייב שיהיה לו ידע טוב באנגלית. אני סבור שכל מהנדס, טכנאי או כל בעל תפקיד אחר, חייב להיות מסוגל לקרוא מאמרים ולשוחח שיחות מקצועיות בשפה האנגלית" אומר פרופ' זועבי. "מי שלא קורא יום יום מאמר מקצועי באנגלית, אינו מתעדכן בתחום עיסוקו ועלול למצוא את עצמו מאחור.

אם עד עתה לימוד האנגלית במוסדות להשכלה גבוהה התמקד בעיקר בהשגת רמת פטור, הרי שמעתה יש להקדיש מאמצים ללימוד השפה ברמה גבוהה וללימוד קורסי תוכן באנגלית".

 

בנוסף, מסביר פרופ' זועבי כי דירוג המוסדות להשכלה גבוהה, לרבות האוניברסיטאות, נקבע כיום לא מעט בזכת קשריהן הבינלאומיים. חילופי סטודנטים וסגל הפכו זה מכבר למדד באשר לרמה הגבוהה של המוסד. "חשוב מאוד שנעניק לסטודנטים את הכלי הזה, בין השאר, בעזרת הגדלת מספר קורסי התוכן בשפה האנגלית, וכמובן נגדיל את האפשרויות של המכון לקחת חלק פעיל בחילופי סטודנטים וסגל עם מוסדות אקדמיים בחו"ל", הוא מסכם.

"על פי המלצת המל"ג החל מהשנה האקדמית הבאה תהיה חובה על כל סטודנט ללמוד 2 קורסים בשפה האנגלית ולכן יש צורך לדאוג שכל הפקולטות במכון ייצרו קורסים באנגלית וכן יהיה צורך להמיר קורסים מעברית לאנגלית, מה שיצריך גם הכשרה של אנשי סגל ללמד בשפה האנגלית".

 

פרופ' זועבי מציין כי המכון החל כבר ביישום חלקי של התוכנית, כאשר סטודנטים מאוניברסיטת טשקנט באוזבקיסטן לומדים במכון באמצעות כ-20 קורסים במדעי המחשב ומתמטיקה שימושית המועברים באנגלית.

 

עם מינויו לתפקיד אמר פרופ' זועבי כי יש צורך ראשית לבחון את רמת הסטודנטים וחברי הסגל באנגלית וכן לבדוק מהם הקורסים החשובים לעבודתם העתידית של הסטודנטים עם סיום התואר.

 

"אני סבור כי המהלך הזה יסייע למכון להרחיב את נושא הבינלאומיות ואף להצטרף ליוזמה של האיחוד האירופי בנושא, לפיה סטודנטים של האיחוד יכולים ללמוד בכל אוניברסיטה ובכל מדינה ולקבל נקודות זכות עבור הלימודים הללו. הגלובליזציה הזו מאפשרת גם יצירת קשרים תרבותיים וחברתיים, ועלינו ליישר קו עם המוסדות המובילים בעולם".

 

 

פורסם: 21/02/2021