חדשות והודעות

מחזור נוסף של "שגרירים ירוקים" מביא את הבשורה לדימונה

 

אתגרי תקופת הקורונה לא פסחו על קורס "הכשרת שגרירים ירוקים בקהילה" של HIT. 

 


הקורס פועל בשיתוף עם המחלקה ללימודים רב תחומיים ודקנאט הסטודנטים ובמימון ות"ת / מל"ג והנו קורס בחירה מולטי – דיסציפלינארי המשלב עשייה חברתית בקהילה.


הקורס מתכתב באופן מלא עם תכנית "תקווה ישראלית" של בית הנשיא ובכל מחזור מתקיים בבית ספר אחר מהשבטים בחברה הישראלית: ממלכתי חילוני, ממלכתי דתי, ממלכתי ערבי וממלכתי חרדי (של חב"ד).

 

 

זו השנה החמישית, שבה, במסגרת הקורס, סטודנטים/יות של המכון הטכנולוגי נפגשים עם תלמידות ותלמידים של בתי ספר יסודיים ובאמצעות שימוש בהוראה סדנאיות וחוויתיות מכשירים את התלמידים להיות "שגרירים ירוקים" בקהילה ובסביבה בה הם חיים. כחלק מתכנית הקורס, הסטודנטים פועלים בכל פעם בקרב אוכלוסיה שונה בחברה הישראלית.

 

ייחודיות ומורכבות הקורס וכן האפקטיביות של הקורס פורסמה במאמר מקיף בג'ורנל Energies
(Impact Factor = 2.7).

 

 

בשנה"ל תשפ"א, תחת מגבלות הקורונה, עמד בפני מרצי הקורס יפעה בנר וד"ר חן פרימן, אתגר, כיצד ניתן לקיים קורס משלב עשייה, חברתית – קהילתית, כאשר הקרבה בלתי אפשרית. 


במחזורים הקודמים, בשל מגבלות לוגיסטיות של זמן והסעות הקורס פעל בבתי ספר יסודיים בחולון, בלוד וברמלה. השנה הופעל הקורס בפריפריה הגיאוגרפית של מדינת ישראל, בשני בית הספר: "בן עטר" בית ספר ממלכתי דתי בדימונה וביה"ס "יצחק שדה" ממלכתי, גם הוא בדימונה.

 


הקורס הגדיל משמעותית את המודעות והנגיש את הידע בנושאי אקולוגיה וסביבה לסטודנטים ולתלמידים המשתתפים. הפיקוח האקדמי של הקורס נעשה ע"י ד"ר חן פרימן: מרצה בפקולטה להנדסה, העוסק בתחום האנרגיה החלופית והתייעלות אנרגטית, חבר במרכז המצוינות לאנרגיה חלופית ורשת חכמה הפועל במכון.
 
כאמור, הקורס פועל בשני מישורים: האקדמי אקולוגי, המכשיר סטודנטים מהפקולטות השונות בתחומי הידע המועברים בקורס: אנרגיה, זיהום אוויר, התייעלות אנרגטית, זיהום מים, זיהום קרקע, פסולת ומחזור, אנרגיה מתחדשת, אקולוגיה וקיימות. במישור הנוסף - האקדמי קהילתי, בנושאי מבנה החברה הישראלית אשר מקנה כלים בכשירות תרבותית. הועברו התכנים ע"י יפעה בנר, ממונה תכנית "תקווה ישראלית" במכון.

 

 

ד"ר חן פרימן: "בתחילת הקורס 30 הסטודנטים (מכל הפקולטות במכון) למדו במפגשים סינכרוניים בתוכנת "זום" נושאים בתחום האקולוגיה והסביבה, למדו על השבטים השונים של החברה הישראלית. ופגשו בשיחות בלתי פורמאליות ב"זום" את מנהלי בתי הספר והתלמידים מבתי הספר כהכנה להפעלה.

ההפעלות והמפגשים עם תלמידי בתי הספר הינם מפגשים וירטואליים, כאשר התלמידים קיבלו ערכת ניסוי וציוד מעבדתי לפני ההפעלות וביצעו את הניסויים יחד עם הסטודנטים בזמן אמת".

 

יפעה בנר: "משבר הקורונה העולמי אפשר לנו השנה לפרוץ את גבולות הפעילות במרכז הארץ והקורס התקיים במלואו בזום, בשני בתי ספר בדימונה. צלחנו את האתגרים האקדמיים והטכניים ואנו שמחים על ההישגים הניכרים". 

 


המפגש האחרון בקורס התקיים כמפגש "חשיפה לאקדמיה" בו תלמידי בתי הספר נחשפו למכון למעבדות בצורה וירטואלית. המפגש התקיים בנוכחות פרופ' אדוארד יעקובוב - נשיא המכון, מר שמואל גולדברג - מנכ"ל המכון, ד"ר יוליה עינב - דקאנית הסטודנטים, מר בני ביטון - ראש עיריית דימונה ובכירים נוספים מהעירייה.

 

פרופ' אדוארד יעקובוב פנה בדבריו לתלמידים ואמר: "אתם שגרירי העתיד, דעו מה חשוב ותוכלו לאורך כל חייכם להוביל ולהשתמש בארגז הכלים שרכשתם בקורס. אני משוכנע שתמשיכו באותה הדרך ותסבירו לכולם עד כמה כולנו צריכים לשמור זה על זה. נשיא המכון גם הזמין את הילדים לבקר ב-HIT כאשר הקורונה תחלוף.

 

מנכ"ל המכון, מר שמואל גולדברג הצטרף לברכות וציין כי HIT הוא קמפוס ירוק ונושא קידום איכות הסביבה מהווה חלק מהפעילות השנתית השוטפת ואילו ראש עיריית דימונה, מר בני ביטון, קרא לילדים להמשיך ולשמור על דימונה ירוקה ולא רק בדירוג הרמזור.

 

ד"ר יוליה עינב - דקאנית הסטודנטים: "הקורס הכשיר מעל 1300 שגרירים ירוקים לאורך השנים ואנו בטוחים שהתלמידים הללו הם שיעשו את השינוי בעתיד. 
אנו גאים ב-30 הסטודנטים שהשקיעו מעל ומעבר בקורס, ובלמעלה מ-300 תלמידים שהשתתפו ועמדו באתגר".
 

 

פורסם: 06/01/2021