חדשות והודעות

המכון השתתף בשבוע היזמות הבינלאומי באוזבקיסטן

אוזבקיסטן מארחת בימים אלה את שבוע היזמות הבינלאומי (GEW 2020) תחת הכותרת "חינוך ליזמות - מרעיון ליישום".
האירוע מתקיים באוזבקיסטן זו הפעם הרביעית, בהשתתפות HIT ואילו השנה מתקיים באופן מקוון.

 


השבוע מעורר תמיד עניין רב מצד ארגונים שותפים, שירותי ממשל, מוסדות חינוך וארגונים עסקיים. שבוע היזמות הבינלאומי מתקיים בחסות רשת היזמות הגלובלית GEW - ארגון בינלאומי שמשרדו נמצא בוושינגטון, ארה"ב ומתקיים במקביל ב -180 מדינות בעולם.


נושא החינוך הוא אחד מארבע העדיפויות שנבחרו על ידי GEN Global עבור GEW 2020, יחד עם נושאים כמו מערכת אקולוגית, יזמות, פוליטיקה וכלכלה.
הכנס באוזבקיסטן התמקד הפעם בנושא החינוך והיזמות. ואין זה מקרי, שכן ממשלת אוזבקיסטן מייחסת חשיבות רבה לנושא זה בשנים האחרונות. ההשכלה הגבוהה במדינה זו מתפתחת על פי מודלים של פרויקט עסקי. בשנים האחרונות נפתחו למעלה מ -30 מוסדות להשכלה גבוהה חדשים בהשתתפות ובהשקעה של שותפים זרים, וכמו כן החלו להופיע לראשונה מוסדות פרטיים להשכלה גבוהה.

ביניהם נמצאת אוניברסיטת TEAM, האוניברסיטה הפרטית הראשונה ליזמות. אחת המשימות העיקריות של אוניברסיטה זו היא חינוך יזמים לחשיבה ביקורתית ואנליטיתוליצירת פרויקטים חדשניים, קידומם ויישומם. 

 


אחד המפגשים המשמעותיים ביותר שהתרחשו במהלך השבוע, היה מושב בהובלת פרופ' אדוארד יעקובוב נשיא HIT ומשרד החוץ של ישראל בהשתתפותם של משרדי ממשלה מרכזיים באוזבקיסטן כמו משרד החוץ, משרד ההשכלה הגבוהה ומשרד החדשנות. 


פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT אשר הוזמן להוביל את המושב האקדמי, ציין בדברי פתיחת המושב, כי המכון ממשיך להוביל בתחום הלמידה הדיגיטלית בארץ ובעולם וכי הוא מחויב לשתף בידע וביכולות שנצברו אצלנו ולקיים שיתופי פעולה אקדמיים עם כל המוסדות האקדמיים שירצו בכך לטובת קידום תחום הלמידה הגידיטלית ברחבי תבל.

 

המכון הטכנולוגי היה בין המוסדות הראשונים אשר הצליחו לעבור במהירות שיא ללימוד מרחוק עם פרוץ משבר הקורונה ואנו ממשיכים להוביל בתחום הלמידה ההיברידית אשר הולכת ומסתמנת כתחום המתפתח בעידן הזה. ההוראה הדיגיטלית תופסת מקום נכבד בפיתוח שנעשה במכון ולאחרונה אף מונה ד"ר משה דקאלו, בכיר במשרד החינוך לשעבר, להוביל את התחום במכון. 


במושב השתתפו בין השאר:
גב' פרוזה מחמודובה, שגרירית אוזבקיסטן בישראל
פרופ' מוזאפר דז'ללוב, רקטור אוניברסיטת INHA בטשקנט
פרופ' אלישר חסנוס- רקטור אוניברסיטת TEAM
פרופ' ויקטוריה לויצקיה, סגנית רקטור אוניברסיטת TEAM
גב' זוהרה אבדורחמונובה, ראש חממת IT Park and Grand Zero
פרופ' מנזורה יודשבה, המכון לאמנויות, טשקנט
פרופ' אומידה חיידרובה, אוניברסיטת טשקנט למשפטים
וכן נציגים של ארגונים בינלאומיים, כמו גם סטודנטים, מורים, יזמים צעירים ונציגי גורמים נוספים המעוניינים בפיתוח השכלה גבוהה באוזבקיסטן. 


במושב נדונו בין השאר הנושאים הבאים:
הנכונות של אוניברסיטאות אוזבקיסטן למעבר ללמידה מרחוק. הבעיות העומדות בפניהן: מתודולוגיות, פדגוגיות, טכנולוגיות, ארגוניות. כיצד ניתן לשתף עסקים בארגון חינוך מרחוק? יישום המושג של חינוך רציף מהגן ועד האוניברסיטה בדגש על שימוש בטכנולוגיות מודרניות חדשניות.
בתום המפגש נכתבו סיכומים והמלצות אשר יובאו בפני הארגונים הממשלתיים וכן בפני הקהילה העסקית .
בשל משב הקורונה, לראשונה, מתקיימים האירועים המרכזיים של השבוע באופן מקוון. במהלך השבוע התקיימו למעלה מ -20 סמינרים מקוונים, בהשתתפות מומחים מאוזבקיסטן, קזחסטן, רוסיה, הודו, ישראל, ארה"ב, בריטניה, גרמניה ומדינות אחרות.

 

 

פורסם: 25.11.20