חדשות והודעות

זכיה במקום ראשון ושלישי לסטודנטים בתחרות ה- POC של המל"ג 

8 מיזמים הגיע לשלב הסופי במסגרת הקול הקורא של קרן ההשקעות FUTURE FUND מיסוד המרכז לחדשנות והיזמות ב -HIT  ויזכו למימון כספי. בתחרות הארצית שכללה 52 מיזמים שהוגשו מכ- 18 מוסדות אקדמיים שונים. שני מיזמי סטודנטים, מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בפקולטה לעיצוב, זכו בתחרות במקום הראשון והשלישי.

 

 

כחלק מתהליך התמיכה של המועצה להשכלה גבוהה בתהליכי יזמות וחדשנות באקדמיה, הוחלט על פתיחת מסלול תמיכה חדש, שמטרתו קידום מיזמים סטודנטיאליים מצטיינים, על ידי מתן תמיכה כספית בשלב הוכחת היתכנות (POC = Proof of Concept). לדברי טלי מלאך בנאים, ראש מרכז היזמות, בדרך זו יוכלו מיזמים לעבור משלב ה"תרגיל אקדמי", אל השלב המעשי של הקמת מיזם והבשלתו למימוש עסקי.


הקריטריונים לבחירת המיזמים כוללים בין היתר את מידת החדשנות והמקוריות של המיזם ביחס לקיים בשוק; מידת ההשפעה הפוטנציאלית על הבעיה אותה הוא מתעתד לפתור ועל חיי היומיום של 'קהל היעד; היתכנות המיזם לגייס השקעות לטובת מימוש מסחרי; איכות צוות המיזם; וכן איכות ההגשה וההצגה של המיזם בתחרות.


במסגרת הקול הקורא הראשון של הקרן שפורסם במהלך תשפ"א, אליו הוגשו כ- 45 הצעות של מיזמי סטודנטים, נבחרו בסה"כ 8 מיזמים אשר הגיעו לשלב הסופי וזכו למימון. בשבוע שעבר הסתיים השלב האחרון בתחרות מיזמי הסטודנטים של הועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), שכלל 52 מיזמים שהוגשו מכ- 18 מוסדות אקדמיים שונים.


שני המיזמים שהוגשו לתחרות מטעם HIT מכון טכנולוגי חולון, SAPA ו-EYECAN, זכו בתחרות במקומות הראשון והשלישי (בהתאמה) המיזמים יזכו למימון כספי מהות"ת. שישה מיזמים נוספים יזכו למימון של קרן ההשקעות FUTURE FUND, מיסוד מרכז החדשנות והיזמות ב- HIT, המשקיעה במיזמי סטודנטים בשלבי הוכחת היתכנות.

 

פרטי המיזמים והיזמים:

 

נועה פאוול SAPA – בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי פיתחה פתרון מקיים לעולם האדריכלות ועיצוב פנים.


עמית פישר ותומר אטינגר- EYECAN – סטודנטים במחלקה לעיצוב תעשייתי. מיזם מתחום SPORT.TECH המאפשר לאנשים עם לקות ראיה ולכאלה עם אתגר בהתמצאות מרחבית לבצע פעילות ספורטיבית ללא מלווה.
 

נדב פיינר GROOVE- בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי. המיזם עוסק בעיצוב חווית למידה חדשנית לילדים באמצעות משטח עבודה מותאם.
 

ליעד חזות וגל דואן – BFIT-  סטודנטים במחלקה למדעי המחשב .פיתחו אפליקציה המחברת בין מאמני ספורט  למתאמנים .
 

אלה מור אסולין –סטודנטית במחלקה לעיצוב תעשייתי פיתחה חולצה לתרגול פיזיותרפי לאנשים עם מוגבלות בתנועה.
 

שחר ויטונסקי- AR-BC- סטודנט לתואר שני בעיצוב משולב פיתח פתרון בתחום טכנולוגיה מסייעת לילדים עם דיסלקציה.
 

מאור קרקולי –SCHOLARSHIPGO- בוגר הפקולטה תואר ראשון בפקולטה להנדסה. פיתח פתרון באמצעות אפליקציה לחיבור בין מועמדים למלגה ומוסדות מממנים.

 

ירין נפתלי Guini- סטודנט במחלקה למדעי המחשב. פיתח פלטפורמה לחיבור בין ספקים קטנים ללקוחות בתחום האירועים.


פורסם: 25/07/2021