חדשות והודעות

80% התאמה לתפקיד ולא תגישי מועמדות?

התוכנית שתעניק לך את הכלים והידע לעמוד בפני אתגרים בעולם היי-טק, להתבלט בזכות עצמך מבלי לאפשר לנושא המגדרי להגדיר את המשרה הבאה. תוכנית "הנבחרות" מעניקה כלים ומיומנויות, במטרה למקסם את היכולות והפוטנציאל המנהיגותי של המשתתפות ולהכין לקליטה מיטבית בתעשייה.
 

ירין ברום, בוגרת מדעי המחשב

 

ירין ברום בוגרת מדעי המחשב ותוכנית "הנבחרות" ועובדת כיום בחברת BDO: הפתח שלי לעולם הסייבר נזקף כולו למה שלמדתי בתוכנית "הנבחרות" ובעיקר למנטורית שלי בתוכנית גלית גרינוולד. כאשר ראיתי את דרישות התפקיד שאני מאיישת היום, הבנתי שאני לא עונה עליהן במלואן ויחד עם זאת – אני עונה על רובן. 

 

האינסטינקט הראשוני היה לוותר ולא להגיש מועמדות. 
בשלב הזה סיפרה לי המנטורית שליוותה אותי מטעם התוכנית שמחקרים מראים כי נשים בעלות פחות מ- 80% התאמה לתפקיד נמנעות בדרך כלל מהגשת מועמדות בעוד שגברים עם אחוזי התאמה פחותים הרבה יותר מגישים מועמדות ואף מתקבלים. היא עודדה אותי להגיש מועמדות. 

 

התכוננתי היטב לראיון, למדתי באופן עצמאי את הנקודות בתחום בהן לא הייתי בקיאה מספיק, הגשתי מועמדות והתקבלתי לעבודה לשמחתי. ההצלחה בריאיון היא בזכות ההכנה, הביטחון והבקיאות ששידרתי שאותם קיבלתי ללא ספק מתוכנית הנבחרות. 

 

היום אני עובדת בסביבה גברית אמנם אך מודעת היטב לכישורי ובטוחה שתוכניות מסוג זה מעצימות אותנו הנשים ומאפשרות לנו להעז לפנות לתחומים שעד כה נחשבו לתחומים של גברים. 

 

עוד מוסיפה ירין כי היא מנהלת צוות של 20 איש אך מתוכן ישנן רק שתי נשים. מעידה שאינה בעד העדפה מתקנת אלא על פי הנתונים המקצועיים, אבל בעד תוכניות הכשרה דוגמת "הנבחרות" שאין ספק שמעודדות נשים לפנות לתחומים שעד כה קוטלגו כמקצועות גבריים, להצליח בהם ולשמש דוגמה לבאות אחריהן. "הדרך ארוכה אבל אנחנו צועדות בה בבטחה".
 

על תוכנית "הנבחרות"

מתקיימת אחת לשבוע במשך שלוש שעות אחה"צ/ ערב למשך סמסטר וכוללת סדנאות מקצועיות במגוון מיומנויות חשובות לניהול ומפגשי השראה אשר נועדו להכין את המשתתפות בצורה מיטבית לעולם העבודה החדש.


בנוסף מתקיים סיור לימודי בחברה או ארגון מוביל במשק.


 

תכנית הנבחרות ב HIT