חדשות והודעות

משרד התחבורה הסמיך את HIT לשמש כמעבדת רכב חמישית בישראל

 

השרה מרב מיכאלי: "צעד חשוב המגביר את התחרות בענף, תורם לשיפור השירות לצרכן ולקיצור זמני ההמתנה לבדיקות.

 

 

צעד נוסף להגברת התחרות בענף הרכב. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הסמיך את HIT מכון טכנולוגי חולון לשמש כמעבדה מוסמכת לרכב ולבצע בדיקות של כלי רכב, מוצרי תעבורה ובקרה על יצרנים מקומיים.

 

מעבדת הרכב החדשה שבמכון הטכנולוגי חולון, מצטרפת לארבע מעבדות רכב קיימות המוסמכות כיום לבצע בדיקות בענף הרכב ומוצריו; מכון התקנים הישראלי, הטכניון, אוניברסיטת אריאל ומכללת אפקה.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי ציינה כי הסמכת מעבדת הרכב החמישית היא צעד חשוב המגביר את התחרות בענף, תורם לשיפור השירות לצרכן ולקיצור זמני ההמתנה ובסופו של דבר צפוי להביא לירידת מחירי מוצרי הרכב לצרכן.

 

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT , ציין בסיפוק כי זהו נדבך נוסף בהשגי המכון, הכרה ביכולותיו ובמצויינות חוקריו וביטוי לתרומתו המתמשכת למדינה ולחברה, וכולנו גאים על כך.

 

ד"ר רפאל ברכאן, סגן נשיא לחדשנות יזמות ובינלאומיות: "הקמה של מעבדת רכב ב HIT היא עוד נדבך בביסוס והעמקת החדשנות באקדמיה ובפרט בממשק של אקדמיה- תעשייה. הדבר מקבל משנה חשיבות לאור ההתפתחויות האחרונות בתעשיית רכב העולמית (רכב אוטונומי, רכב חשמלי וכד'), בהן ישראל הולכת ותופסת מקום מכובד בהיבט הטכנולוגי".

 

פרופ' יוסף בן עזרא, דקאן הפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה :"אם ניזכר במה שהיה לפני עשור, הרי שרכב היה אוסף של מערכות מכניות. לעומת זאת, הרכב של היום הוא פחות מכני ויותר חשמלי ולכן יש חשיבות גדולה להקמת המעבדה שכן ,רכב המחר הוא רכב רב תחומי הכולל חיישנים רבים, מערכות אלקטרוניות לבטיחות, להגנת סייבר, מערכות בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת ולכן יש חשיבות רבה לכך שכפקולטה מובילה, אנו מסוגלים לספק את התשתית המתקדמת הזו ולשתף פעולה עם משרד התחבורה בנושא החשוב הזה. המכון הטכנולוגי, אשר חרת על דגלו ומיישים הלכה למעשה את נושא הרב תחומיות, יכול להביא כאן לידי ביטוי את מגוון יכולותיו הן במדעי המחשב והן בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה".

 

מעבדות הרכב מספקות כיום שירות נרחב לציבור כמו למשל אישור לכלי רכב לאחר שינוי מבנה, יבוא אישי, אישור מוצרי תעבורה, התקנות מיוחדות בכלי רכב, אישור אב טיפוס של חלפים לכלי רכב ועוד.

 

פורסם: 03/08/2021