חדשות והודעות

מעל 300 משתתפים מ-15 מדינות בכנס הבינלאומי השני של המחלקה למדעי המחשב AI2 

הכנס הבינלאומי AI2"- בינה מלאכותית אקדמיה ותעשייה", התקיים במכון ושודר לחמש עשרה מדינות. 

 

ד''ר שלר , פרופ' בן עזרא ופנל הדוברים

ד''ר יהונתן שלר, פרופ' יוסף בן עזרא ופנל הדוברים. צילום:אנדריי גלמן

המחלקה למדעי המחשב קיימה כנס ייחודי AI2 Artificial Intelligence Academy and Industry ,אשר נועד להביא לשיח בין המרצים והסטודנטים באקדמיה ובין מובילי דיעה בתעשייה. 


השנה הנושא העיקרי של הכנס היה "עיבוד שפה טבעית" - תחום של בינה מלאכותית המאפשר ממשקי אדם מכונה ועיבוד טקסט בצורה תבונית. תחום זה מאד מתקדם היום במחקר יישומי ולכן לקול הקורא ענו מספר לא מבוטל של חוקרים מהאקדמיה, מכוני מחקר של חברות כגון IBM, גוגל, וחברות הזנק שרצו להראות את הפיתוחים האחרונים שלהם בחזית הטכנולוגייה. 

 

פרופ'  יעקובוב, נשיא המכון, בדברי פתיחה

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון, בדברי פתיחה. צילום:אנדריי גלמן


שני דוברי המפתח של הכנס: ד"ר רוברטו פיירצ'יני, דירקטור בגוגל שוויץ, הרצה ממקום מושבו בציריך, וסקר את ההתפתחות של Google Assistance וההתפתחות של ממשקים קוליים לאורך השנים עם האתגרים המורכבים של יישום תעשייתי. 


ד"ר רועי בר חיים, ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה, חבר בצוות פרויקט ה- Debater המפורסם, סקר את הפלטפורמה והמרכיבים שלה, ודיבר על המאמר שפורסם בכתב העת Nature ומשמעותיו. 

 

ד''ר שקד

ד"ר נאווה שקד ופאנל הדוברים. צילום:אנדריי גלמן


חשיבות הכנס עוסקת בחיבור שבין האקדמיה לתעשייה, דרך נושאים הקשורים לבינה מלאכותית, אתגרים בנושאי אתיקה של בינה מלאכותית-רגולציה, אחריות, פרטיות, השמת גבולות והתמודדות עם אפלייה ועיבוד דאטה.


אלו הם נושאים חשובים שהאקדמיה עוסקת בהם, בפרט HIT מכון טכנולוגי חולון המכשיר את הדור הבא של מובילי הטכנולוגיה הישראלית ונחשפים במהלך לימודיהם לפרויקטים ולאנשים בכירים בחברות מובילות במשק העוסקות בתחומים שהם חוד החנית של הטכנולוגיה, דוגמת רכבים אוטונומיים, תחום המוניטורינג, סייבר, פיתוח ועוד.

 

ד''ר בניס

ד"ר אריאל בניס. צילום:אנדריי גלמן


הכנס, אשר אורגן על ידי ד"ר יהונתן שלר, ראש המחלקה למדעי המחשב בפקולטה, ד"ר נאווה שקד, ראש בית הספר ללימודים רב תחומיים ב HIT, למדעים וד"ר יונתן רובין , מרצה במחלקה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה, התנהל במהלך יום שלם, כלל שמונה הרצאות של דמויות מפתח באקדמיה ובתעשייה, שני פאנלים ושתי הרצאות מליאה של דוברי מפתח. 

 

ד''ר רועי בר חיים

ד"ר רועי בר חיים. צילום:אנדריי גלמן


פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, אמר בדברי ברכתו כי בעידן הנוכחי אקדמיה ותעשייה חייבים להיות שלובים זה בזה. "חדשנות טכנולוגית ובינה מלאכותית נמצאות סביבנו כל יום ובכל מקום" ,אמר פרופ' יעקובוב. 

 

פרופ' זאב, דקאן הפקולטה למדעים

פרופ' עזרא זאב, דקאן הפקולטה למדעים. צילום:אנדריי גלמן


"למעלה מ-50 שנה המכון הטכנולוגי מכשיר את המומחים בכל המקצועות הטכנולוגיים וממשיך להוביל בתחומו ויעידו על כך עשרות אלפי הבוגרים המשולבים בעמדות מפתח בתעשייה. אנו מאמינים שתעשיית ההייטק תלך ותגדיל את מעורבותה בחינוך. כחלק מהחזון הזה אנו מתכוונים להקים בקמפוס בניין ייעודי שיאכלס חברות הייטק. אין ספק שכנסים מסוג כזה מקדמים ומעצימים את הקשר החשוב שבין האקדמיה לתעשייה", סיכם נשיא המכון.

 

ד''ר נאווה שקד וד''ר רוברטו פיירצ'יני

ד''ר נאווה שקד וד"ר רוברטו פיירצ'יני. צילום:אנדריי גלמן


ד"ר רועי בר חיים, חוקר בכיר במעבדות המחקר של IBM בחיפה, חבר צוות פרויקט Debate, ואחד מנואמי המפתח בכנס, אמר כי כנסים מסוג כזה מהווים הזדמנות טובה וחשובה לשמוע מה נעשה בתעשייה ובאקדמיה. לדבריו, הרמה המחקרית של התעשייה מאוד עלתה בכל מה שקשור לתחום הבינה המלאכותית: חברות גדולות כמו גוגל ו-IBM מקדמות את הנושא מבחינה מחקרית ויש יישומים מעניינים שמתרחשים בסטארטאפים ובאקדמיה ולכן יש חשיבות רבה בקיום כנסים כאלה, גם עבור הסטודנטים אשר יכולים לשמוע מה נעשה בפועל בתחום ולפתוח בפניהם אופקים חדשים לפונטציאל הגדול הטמון בלימודים הנוכחיים שלהם".

 

 

אתר הכנס

 

 

פורסם: 31/03/2022