חדשות והודעות

ומה אם הבינה המלאכותית תכנס לחדר המורים?


משלחת מטעם מכללת בית ברל בראשותה של הנשיאה הגיעה לביקור ב-HIT מכון טכנולוגי חולון

משלחת מטעם מכללת בית ברל בביקור ב-HIT
צילום: טל קירשנבאום


הסגל הבכיר ב-HIT מכון טכנולוגי חולון בראשותו של הנשיא, פרופ' אדוארד יעקובוב אירח ביום ב' (31.7) משלחת בכירים מטעם המכללה האקדמית בית ברל בראשותה של הנשיאה, פרופ' יולי תמיר על מנת לדון בנושא שילוב כלים טכנולוגיים וכלים מבוססי בינה מלאכותית במערכת החינוך ובשימושם של מורים ומורות בישראל. בפגישה נכח גם הסגל הבכיר של הפקולטה לטכנולוגיות למידה, אשר כלל את דקנית הפקולטה, פרופ' גילה קורץ וכן, ראש החוג לתואר ראשון, ד"ר דן כהן-וקס. בנוסף לקחה חלק בפגישה ד"ר נאווה שקד, ראש בית הספר ללימודים רב תחומיים.


את המפגש פתח פרופ' יעקובוב אשר הציג את הפקולטות, המחלקות והתכניות האקדמיות השונות במכון. "המכון שלנו קשור קשר הדוק לתחום החינוך. עם הקמתו, היה HIT מוסד להכשרת מורים לחינוך טכנולוגי שבוגריו כבר השתלבו בתעשיות ובחברות הגדולות במשק הישראלי. אנחנו רואים בחינוך ובמערכת החינוך ערך עליון ומשמעותי לעתידם של הלומדים" אמר נשיא HIT.


פרופ' תמיר הביעה את התרשמותה מפעילות המכון בנושאים הטכנולוגיים וכן מעבודת הפקולטה לטכנולוגיות למידה והקשר שלה לנעשה בעולמות פיתוח ההדרכה, עיצוב חווית משתמש ושילוב טכנולוגיות מתקדמות, דוגמת בינה מלאכותית. "אנחנו באנו לכאן לעשות סיעור מוחות. היינו רוצים לבחון אתכם מקרוב, אנשי הטכנולוגיה כדי לנסות ולהבין איך מטמיעים את הטכנולוגיות האלה במערכת מורכבת כמו החינוך וכיצד מוודאים שהטכנולוגיה לא מגיעה 'מעל לראשו של המורה'" אמרה פרופ' תמיר.


פרופ' קורץ הציגה למשלחת המכובדת את פעילותה של הפקולטה וציינה את היכולת של הפקולטה להכשיר בוגרים המשתלבים לצד פיתוח הדרכה גם בעולמות התכנות ועיצוב חווית משתמש. "ה-DNA של הסטודנטים שלנו הוא מאד מגוון. חלקם מגיעים מהאהבה לעיצוב וחלקם מהחיבה לטכנולוגיה אבל בעיקר נראה כי הם יוצאים מכאן עם ארגז כלים מועצם ומורחב שמאפשר להם לנוע בתוך מגון עולמות באמצעות ידע וניסיון מתקדם ועדכני" אומרת פרופ' קורץ.


ד"ר נאווה שקד הציגה את פעילות בית הספר ללימודים רב תחומיים המקרב בין סטודנטים מדיסציפלינות שונות. "הייחודיות שלנו מתבטאת ביכולת שלנו לגעת בכל סטודנט וסטודנטית אשר באים בשערי המכון ולהעניק להם את האפשרות לעבוד יחד עם סטודנטים ממחלקות ותארים שונים, לצד רכישה של ארז כלים ויכולות נדרשים בעולם החדש, המתקדם והמאתגר שאנו חיים בו" אומרת ד"ר שקד.


לאחר הצגת פעילות המכון והפקולטה לטכנולוגיות למידה, יצאה המשלחת לסיור ברחבי המכון וביקרה במעבדת "מעקב העיניים" - היא טכנולוגיה סנסורית המודדת את מיקוד העיניים, תשומת לב ומודעות, בחוויית הלקוח - המשתמש. באמצעות טכנולוגיה זו בוחנים את תנועות העיניים של המשתמש בתרחישים שונים. מעקב העיניים מאפשר להבין על מה המשתמש מסתכל וכך ניתן למדוד את אפקטיביות הממשק וכן לבצע אופטימיזציה בהתאם.


HIT מכון טכנולוגי חולון מקיים קשר עם מגוון רחב של מוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, תוך ניסיון מתמיד ליצירת שיתופי פעולה ותכניות עבודה משותפות על מנת להמשיך ולספק מענה לאתגרים היומיומיים של החברה שלנו בהווה ובעתיד.


נכחו בפגישה מטעם HIT:


נכחו בפגישה מטעם בית ברל:

  • פרופ' יולי תמיר, נשיאת המכללה האקדמית בית ברל
  • ד"ר אילנה פאול בנימין – דקנית הפקולטה לחינוך
  • דניאל קובלר – ראש המרכז לחדשנות
  • נטי שקולניק – סמנכ"לית לעניינים אקדמיים 
  • מרב שביב – יועצת אסטרטגית
  • רועי קאיה – יועץ אסטרטגי



פורסם: 31/07/2023