חדשות והודעות

יזמות מהעתיד


בכירים מתעשיית ההיי טק הישראלית הגיעו ל-HIT מכון טכנולוגי חולון לצורך כנס מיוחד

נציגי HIT ובכירים מתעשיית ההייטק הישראלית


העולם משתנה לנגד עינינו ומערכות רבות נקראת להתאים עצמן לכורח המציאות ובכך ליצור "שידוך" בין עולמות שלא הכרנו קודם לכן. הצורך בשינוי והכוונה נכונה יותר של הפעילות. רבות הפעמים, בה פרויקט יכול לקום וליפול על עצם היותו מסוגל לעשות את השינוי לעולם המולטי דיסציפלינארי המשתנה שבו לא ניתן לייחד דבר לתחום או ענף אחד.


"אחת היכולות שהמכון הכי מתגאה בהן הוא הרב תחומיות. כאשר אתם יוצרים פרויקט, אתם וודאי תצטרכו את המתמטיקאי שיכתוב את האלגוריתם, את הסטודנט למדעי המחשב שיכתוב את התוכנה, המנהל מהפקולטה להנדסה תעשייה וניהול ואת המעצב מהמחלקה לעיצוב תעשייתי. את כל אנשי הצוות ניתן למצוא כאן ב-HIT", אומר פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון בפתח הכנס בנושא "PBL - platform for multidisciplinary innovation" שנערך בשיתוף בה"ס למדעי המחשב ומרכז הפרויקטים ושיתופי פעולה עם התעשייה בהובלתו של אהרון כהן.


למידת PBL -למידה מבוססת פרויקטים (Project Based Learning) היא שיטת הוראה ממוקדת, המאפשרת לתלמידים ללמוד תוך כדי חקירה של הנושא או ביצוע פרויקט.
זוהי שיטה שזוכה לעדנה במכוני מחקר, חברות הייטק, ארגונים עסקיים ואוניברסיטאות מובילות, המסייעת ללומדים להתמודד בהצלחה עם נושאים חדשים ומורכבים.


יש לציין, כי אימוץ שיטת PBL, לטענת המרצים בכנס, חשוב לחברות עצמן, אשר מסגלות לעצמן מציאות של למידה מתמשכת וכתוצאה מכך חדשנות המגיעה לידי ביטוי ברעיונות מקוריים.


"הכנס הזה הוא הדוגמא הנהדרת לעבודתו השוטפת של המרכז לפרויקטים ושיתופי פעולה עם התעשייה. זוהי הזדמנות להציג לאורחים מעט מהאקו-סיסטם המיוחד שיצרנו כאן.


סביבת עבודה ייחודית, בה עשרות ארגונים משתתפים באופן פעיל בהשכלה אקדמית, בשילוב מרצים וסטודנטים. זהו בהחלט העתיד של השכלה הנדסית" מארק ישראל, מנהל פיתוח במרכז הפרויקטים ושיתופי פעולה עם התעשייה - HIT.


כמו כן, הרצאות בכנס ניתנו ע"י בכירים מתעשיית הטק המקומית כמו ערן נדל, מנהל החדשנות של חברת "סימנס", ניר גנדלר, מנכ"ל חברת "דרוניקס הנדסה" המובילה בפיתוח רחפנים, "SPS", Inte-Stat ועוד.



פורסם: 29/05/2023