חדשות והודעות

התכנית לפיתוח עתודה ניהולית נשית להייטק זכתה במענק מרשות החדשנות

 

 מעל ל750 אלף שקלים לפרויקט לשוויון מגדרי של HIT מכון טכנולוגי חולון

 

הסטודנטיות המשתתפות בתכנית ''המובילות''

סטודנטיות המשתתפות בתכנית "המובילות"

 

תעשיית ההייטק הישראלית היא חוד החנית של החדשנות הישראלית ושוברת בהישגיה שיאים מדי שנה. עם זאת, בכל הקשור לשוויון המגדרי - ההייטק הישראלי משתרך מאחור. נשים הן רק כשליש מהמועסקים בהייטק הישראלי, ושיעור זה משתנה רק מעט בשנים האחרונות, אינו עולה לאורך שנים. בכל שלב בדרך לתעשיית ההייטק, ולאחר מכן בתוכה, נשים הן מיעוט. ככל שעולים בדרגות הבכירות, בוחנים את שיעור המייסדות של סטארטאפים או השותפות בקרנות ההון סיכון - אחוז הנשים יורד.  

 

בשנים האחרונות ישנם ניצנים לסימנים מעודדים של צמיחה בקצב ההצטרפות של סטודנטיות לתארים במקצועות ההייטק, עליה בשיעור הניגשות לבגרויות במדעי המחשב ובמדדים אחרים, אך ההתקדמות היא איטית. בכדי לצמצם את הפער המגדרי יש להאיץ את התהליכים ולפעול בכל אחד מהשלבים. 

 

תכנית WIT-The next level, אשר זכתה לאחרונה במענק בסך 750 אלף ₪ מהרשות לחדשנות, שמה לה למטרה לטפל בשכבת מנהלות הביניים במטרה להאיץ את הגידול במספר הנשים אשר מתקדמות לתפקידי ניהול, תוך הסרת חסמים קיימים וביסוס מעמדן של הנשים באמצעות תכנית ייעודית ומותאמת אשר תיתן מענה לאתגרים הקיימים אצל אוכלוסיית הנשים בכלל ובאוכלוסייה זו בהייטק בפרט. אחד המדדים המשמעותיים ביותר למדידת השוויון המגדרי בענף הוא שיעור הנשים הממלאות תפקידי ניהול בכירים. התכנית נוצרה בשילוב של כמה גופים מתוך HIT מכון טכנולוגי חולון- מרכז חדשנות ויזמות FUTURE בראשות רו"ח טלי מלאך בנאים, היחידה להוגנות מגדרית בראשות עו"ד אורנה קופלוביץ ובית הספר ללימודי תעודה בראשות ד"ר ישראל אוחנוב.

 

התכנית מתמקדת בהכשרה לשני תפקידי מפתח, בדרגת מנהלי ביניים שנכללים תחת תפקידים המוגדרים טכנולוגיים בארגון. ניהול מוצר וניהול פרויקטים. ההכשרה בנויה בשני מסלולים מקבילים נפרדים במטרה למקסם את מספר הלומדות בכל מחזור ולאפשר השמה משמעותית לתעשייה בכל שנה. התכנית כוללת שני מסלולי התמחות ייעודיים לנשים: קורס "ניהול פרויקטים בהייטק" וקורס "ניהול מוצר בהייטק", אשר נבנו במיוחד על פי צרכי השוק וקהל היעד, בהתבסס על ידע וניסון של המציע.

 

הגיוון וההכללה של אוכלוסיות שונות, אשר נמצאות כיום בתת-ייצוג בתעשייה, הינם תנאי הכרחי לצמיחה של כל כלכלה (בכלל) והכלכלה הישראלית בפרט (בדגש על תעשיית ההייטק). מטרת התכנית הינה לגשר על הפערים המקצועיים וההתנהגותיים/חברתיים, אשר מהווים חסם לנשים, ובכך להגדיל באופן משמעותי את סיכויי השתלבותן, הישרדותן וקידומן בתעשייה. התכנית תקנה מיומנויות עסקיות, ניהוליות וטכנולוגיות (לרבות התמודדות עם חסמים ושינויים) ותשים דגש על תחומים בחזית הטכנולוגית, אשר קיים בהם מחסור ואשר יאפשרו קידומן של נשים שכבר מועסקות בהייטק לעמדות ניהוליות, כמו גם את שילובן של נשים בעלות ניסיון רלוונטי קודם בתעשיית ההייטק.

 

טלי מלאך בנאים: "כמרכז יזמות מוביל, בתחומו, החלטנו להשיק תכנית ייעודית שתקנה לקהל היעד סל כלים ושיטות עבודה מעולם היזמות והסטארטאפים, מתוך התפיסה שבכדי לבלוט ולהוביל בכל ארגון יש לסגל חשיבה יזמית ופורצת דרך .המענק בו זכינו יאפשר לנו לבנות תכנית ייעודית , חדשנית ומותאמת לקהל היעד הנשי"

 

עו"ד אורנה קופלוביץ': "התוכנית שיזמנו מצטרפת לתוכניות המנהיגות הייחודיות לנשים שפיתחנו ב HIT, החדשנות והייחודיות שבה נועדו לתת מענה מדויק לצורך אמיתי, שלמדנו היטב. תודתי לרשות לחדשנות על המענק החשוב, במיוחד בתקופה זו "