חדשות והודעות

ביקור משלחת אוניברסיטת אריאל ב-HIT

הנהלת HIT מכון טכנולוגי חולון אירחה לביקור רשמי את הנהלת אוניברסיטת אריאל

 

ביקור משלחת אוניברסיטת אריאל ב-HIT

 

הסגל הבכיר ב-HIT מכון טכנולוגי חולון בהובלת פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון אירח לביקור רשמי את נשיא אוניברסיטת אריאל, פרופ' אהוד גרוסמן ופרופ' עדית סולברג, סגנית הרקטור. הביקור הינו רק אחד מהביטויים לשיתוף הפעולה הפורה בין המוסדות האקדמיים, שהביטוי האחרון להצלחתו הייתה הזכייה בקול הקורא של המל"ג להקת מרכז חרדי בבית שמש, במסגרת מאגד של מוסדות, שאוניברסיטת אריאל הובילה, והמכון הטכנולוגי היה שותף לו .


בראשית הביקור, הציג פרופ' יעקובוב את פעילות המכון ואת הפקולטות, המחלקות והתכניות השונות והייחודיות התכנית לתואר הראשון בטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה והפקולטה לטכנולוגיות למידה וכן, הציג בפני החברים מאוניברסיטת אריאל את התכניות העתידיות להקמת הפקולטה הראשונה בישראל לרפואה וטכנולוגיה. הנשיא בירך את פרופ' גרוסמן על מינויו החדש לתפקיד נשיא האוניברסיטה ואיחל לו הצלחה רבה בתפקיד החשוב. "אני גאה לארח כאן את הקולגות שלנו מאוניברסיטת אריאל. אנו רואים בכם שותפים אסטרטגיים ואני מקווה שנמשיך ונחזק את שיתופי הפעולה שלנו במחקר ובלימודים משותפים" אמר פרופ' יעקובוב.


במהלך הסקירה כבר הביעה סגנית הרקטור הפרופ' סולברג ענין  בקיום תכניות לימוד משותפות לשני המוסדות, והפניית סטודנטים מאריאל ללמוד קורסים במכון.


בהמשך, סיירו פרופ' גרוסמן ופרופ' סולברג, בהובלת ד"ר רפאל ברכאן, סגן נשיא ומייסד המחלקה וד"ר הדס לוי ראש תחום רפואה דיגיטלית, במעבדת המחקר והפיתוח MADE מעבדה רב תחומית העוסקת בפיתוח ועיצוב טכנולוגיות רפואיות, בה מתקיים תהליך של אפיון, תכנון, מחקר ופיתוח מול שותפים קליניים לצורך יצירת פתרונות טכנולוגיים בעולם הרפואה. אלו מאפשרים איסוף מידע ומחקר בדיסציפלינות שונות, לכדי המלצות לטיפול תוך שמירה המידע בתיק רפואי אישי. בנוסף המשלחת ביקרה במעבדת ה-LIVING LAB מעבדת "בית חכם" המאפשרת בית פונקציונאלי עבור מטופלים שהטכנולוגיות בו מנטרות ועוקבות את תפקוד המטופל. המידע הנאסף מנותח ומועבר לתיק הרפואי ולרופא המטפל עם המלצות לטיפול.


"משמח אותנו להגיע לביקור כאן אצלכם במכון ולחזות בכל הפיתוחים, החדשנות והיצירתיות שאתם מביאים לשולחן האקדמי. ידינו כבר שלובות זה בזה בשלל פרויקטים יישומיים ומחקריים ואני רק מקווה שהדבר יימשך ויוליד תוצאות חשובות ואפקטיביות על החברה הישראלית" אמר פרופ' אהוד גרוסמן, שהתפעל מן הפתוחים הרב-תחומיים של הטכנולוגיות הרפואיות של המכון, שנחשף להם.


אין זהו הביקור הראשון של נציגי אוניברסיטת אריאל ב-HIT מכון טכנולוגי חולון וודאי לא האחרון. אוניברסיטת אריאל משתפת פעולה עם המכון במיזמים חשובים כמו תכנית "מאיצי מדע" של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה וכן, גם בקרן המחקר המשותפת. 
בעקבות הביקור סוכם על ביקור גומלין של הנשיא וצוותו באריאל, והוטל על פרופ' סולברג ומר מוטי משען לגבש מתווים לשת"פ אקדמי בין שני המוסדות.

 

נציגי אוניברסיטת אריאל
פרופ' אהוד גרוסמן – נשיא, אוניברסיטת אריאל 
פרופ' עדית סולברג - סגנית רקטור, אוניברסיטת אריאל 

 

משתתפי המכון HIT
פרופ' אדוארד יעקובוב – נשיא
מר שמואל גולדברג - מנכ"ל
ד"ר רפאל ברכאן – סגן נשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות
מר מוטי משען – ראש מערך הנשיא ויועץ בכיר