חדשות והודעות

ביקור משלחת קוסובו ב-HIT


שרת חינוך, הטכנולוגיה והמדע של קוסובו הגיעה לביקור ראשון ב-HIT מכון טכנולוגי חולון

מימין לשמאל: גב' דמירי, הממונה על היחסים בשגרירות קוסובו בירושלים, גב' נגבצ'י, שרת החינוך של קוסובו, פרופ' יעקובוב, נשיא HIT, גב' זיו, שגרירת ישראל בקוסובו

מימין לשמאל: גב' אינס דמירי, הממונה על היחסים בשגרירות קוסובו בירושלים, גב' ארברי נגבצ'י, שרת החינוך של קוסובו, פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, גב' תמר זיו, שגרירת ישראל בקוסובו | צילום: יח"צ

 

הסגל הבכיר של HIT מכון טכנולוגי חולון, בהובלת הנשיא פרופ' אדוארד יעקובוב, ארח היום (ב') משלחת מכובדת מהרפובליקה של קוסובו, בראשותה של שרת החינוך הטכנולוגיה והמדע, ארברי נגבצ'י Arberie Nagavci. את הביקור פתח פרופ' אדוארד יעקובוב בהצגת הפקולטות השונות ב-HIT ובדגש על המחלקה הייחודית לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה, אשר מייצרת מפגש הכרחי בין עולמות הרפואה והטכנולוגיה. 

 

"אנחנו שמחים לשמש כגשר בין האקדמיה לתעשייה וכך גם אנו מכשירים את הסטודנטים שלנו להשתלב כבר במהלך לימודיהם", אומר נשיא HIT פרופ' אדוארד יעקובוב. והוסיף כי הוא מאחל לשיתוף פעולה פורה בין המדינות - זו הזדמנות לקדם מדע, חדשנות וחינוך באופן גלובאלי.

 

במהלך ביקורה ב-HIT, סיירה המשלחת ב-LIVING LAB, מרחב מחקר וחדשנות פתוח בדמות דירה חכמה מותאמת חיישנים, המעוצבת כבית מגורים רב תחומי המספק פלטפורמת מו"פ רב תחומית. "אנחנו מזהים צרכים מיוחדים של התעשייה והמדינה וביחד עם הסטודנטים, ״תופרים״ חליפה טכנולוגית ודיגיטלית מותאמת" ציין ד"ר רפי ברכאן, סגן נשיא HIT לחדשנות, יזמות ובינלאומיות. "רפואה היא לא רק בריאות אלא גם טכנולוגיה".

 

השרה נגבצ'י ציינה שהביקור ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, הוא הביקור הראשון של המשלחת בישראל במוסד חינוכי והדגישה את חשיבותו של החיבור בין המדינות, "תחום החינוך הוא החשוב לנו ביותר בקוסובו ולכן אנחנו מקימים ביקורים שכאלה" אומרת שרת החינוך, המדע והטכנולוגיה של רפובליקת קוסובו. "אנחנו רק מייחלים להזדמנויות כאלה לבחון שיתופי פעולה עתידים עם מוסדות שונות על מנת להתפתח". עוד ציינה השרה כי באקדמיה בקוסובו, כמו גם ב-HIT מתקיימת מדיניות של השקעה בשוויון מגדרי בכל הנוגע לשילוב נשים באקדמיה ובמיוחד במקצועות ה-STEM (מדעים, טכנולוגיה, הנדסה, מתמטיקה).

 

עוד במהלך הביקור, סיירה המשלחת, במעבדה לסינתזה וחקר של ננו-חומרים של HIT בראשותה של פרופ' אלה זאק, בה מפתחים בעזרת מכשור ייחודי, תהליכים כימיים שונים הנשלטים על ידי בקרה אוטומטית וממוחשבת עד לקבלת ננו חלקיקים.

 

משלחת רפובליקת קוסובו: 
גב' ארברי נגבצ'י, שרת החינוך, המדע והטכנולוגיה
גב' לאורה לוטפיו הוז'ה, יועצת 
גב' דוניקה ליהז'דרז', יועצת 
גב' אינס דמירי, הממונה על היחסים בשגרירות קוסובו בירושלים
גב' תמר זיו, שגרירת ישראל בקוסובו


חברי הסגל המארח ב-HIT: 
פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון
ד"ר רפאל ברכאן, סגן הנשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות
מר מוטי משען, ראש מערך נשיא HIT ויועץ בכיר
גב' מלה ברסלבסקי, ראש הרשות לחדשנות, יזמות ובינלאומיות

גב' טוני לוי, אחראית קשרי חוץ בלשכת הנשיא

 

 

פורסם: 24/10/2022