חדשות והודעות

שיתופי פעולה בינלאומיים בבלגיה

נציגי HIT מכון טכנולוגי חולון בביקור חוצה מדינות ויבשות במסגרת אירועי "International Days" באוניברסיטת Thomas MORE,בלגיה

 

 

משלחת מטעם HIT מכון טכנולוגי חולון, בראשותה של ד"ר נאווה שקד, ראש בית הספר ללימודים רב תחומיים, יחד עם גב' אירה איבשין גואטה, אחראית תכניות ושיתופי פעולה בינלאומיים במכון, המרצים בבית הספר הרב תחומי, ד"ר הילל אייל’ ד"ר יואל טוויל, ד"ר סייפן בורגיני, וכן, גב' ברכה אינהורן, מתאמת בינלאומיות בביה"ס ללימודים רב תחומיים, נחתה בשבוע שעבר באנטוורפן בלגיה על מנת לקחת חלק בסדרת אירועים משותפים למכון ולמוסדות אקדמיים אחרים ממדינות מרכז ומזרח אירופה, אפריקה ואסיה. 

 

ראשית, ביקרה המשלחת באוניברסיטת AP Hogeschool שבאנטוורפן על מנת לדון בהעמקת שיתופי הפעולה בין המכון לבין המוסד הבלגי, כאשר בראש סדר העדיפויות עומד השת"פ עם יוון, גרמניה והולנד בנושא "קיימות" ובניית תכנית לימודים משותפת לקונסורציום זה בתמיכת ארסמוס+. "ניכר בהחלט שגם באירופה מכירים היטב את העבודה של HIT ומעריכים אותה מאד. מרצינו מובילים בתחומם ומתקבלים בכבוד, שמרגש אותנו מאוד", מספרת אירה איבשין גואטה

 

לאחר הביקור המוצלח באוניברסיטת AP המשיכה המשלחת לאירועי "International Days" באוניברסיטת Thomas More, אשר מכנסת בכל שנה מומחים מרחבי העולם לסדרת הרצאות מרתקות בנושאים שונים, בשיתוף הסטודנטים. Thomas More היא האוניברסיטה הגדולה ביותר למדעים יישומיים במחוז פלנדריה, מונה כ- 28,000 סטודנטים ומציעה יותר מ-30 תכניות לימודים ומגוון תכניות לתואר ראשון ותואר שני.

 

ד"ר נאווה שקד הוזמנה על ידי נשיא האוניברסיטה להרצאה הפותחת את אירועי השבוע. עיקרי ההרצאה עסקו בתהליך בניית ביה"ס ללימודים רב תחומיים ובתכניות המוצעות בביה"ס. כמו כן, היא סיפרה על שיטות ההוראה הייחודיות ועל היתרון בתכניות אלה לסטודנטים ולמרצים כאחד. "באותה כיתה, באותה קבוצה, לומדים סטודנטים מהפקולטה לעיצוב, הנדסה, מדעי המחשב למתמטיקה שימושית. שילוב זה מאפשר עבודה משותפת, מתוך הראייה כי באמצעות שילוב רב תחומי זה, נוכל להכשיר את תלמידינו לתעשייה העכשווית ודרישותיה" אמרה ד"ר שקד.


במהלך פגישתה עם נשיא אוניברסיטת Thomas More , מר Stijn Coenen הוא ציין כי הוא שמח וגאה על שיתוף הפעולה וכי יש חשיבות גדולה לפעילות הרב תחומית כחלק מהאקדמיה החדשה והיישומית.

 

אירוע השיא התקיים ביום חמישי 16.3 עם פתיחת ההאקתון שהובילו מרצי המשלחת של -HIT בפאנל סוער בנושא השאלה "מהו ידע?". בהאקתון  בנושא "הנחלת ידע לאוכולוסיות מוחלשות" השתתפו כ-1000 סטודנטים מבלגיה, במטרה לתרגל עבודה עם כלים רב תחומיים. הסטודנטים עבדו בקבוצות, עם מנטור ובסוף היום, הסטודנטים הציגו את תוצריהם בפני חבר השופטים המכובד, אשר כלל את ד"ר הלל אייל.

 

"המשרד הבינלאומי רואה חשיבות גדולה בייצוג והנוכחות הסגל האקדמי של המכון בזירה הבינלאומית. המרצים שלנו מראים מקצועיות בתחומם ואנו גאים להוביל אותם ולתת את התמיכה בתהליך זה", סיכמה אירה איבשין גואטה.

 

HIT מכון טכנולוגי חולון גאה לקחת חלק בעשייה הבינלאומית בהשתתפות מוסדות אקדמיים ומכוני מחקר שונים בעולם. המכון מקיים מערכת של שיתופי פעולה עם כ- 130 מוסדות אקדמיים בכ-35 מדינות, אשר כוללים תכניות חילופי סטודנטים, מחקרים משותפים וכן, ביקורים הדדיים במסגרת כנסים ואירועים חוצי יבשות.