חדשות והודעות

מחזור רביעי של קורס אסטרטגיה שיווקית לארגונים חברתיים הסתיים ב-HIT 

קורס אסטרטגיה שיווקית לארגונים חברתיים הינו קורס משלב עשייה חברתית, הנלמד במסגרת בית הספר ללימודים רב-תחומיים, HIT,מלווה על ידי דקנט הסטודנטים ונתמך על ידי הות"ת. 
 

מחזור רביעי של קורס אסטרטגיה שיווקית לארגונים חברתיים הסתיים ב-HIT 

צילום: עופר עמרם

 

הקורס פרי יוזמתה ד"ר לימור סהר-ענבר, דקנית הסטודנטים וחברת סגל בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול טכנולוגיה ב- HIT, אשר שאפה לייצר אימפקט חברתי מתוך הידע הקיים באקדמיה. 


במסגרת הקורס, לומדים סטודנטים מכל הפקולטות כיצד לבנות תכנית שיווקית ומיישמים הלכה למעשה את הידע שרכשו לטובת ארגונים חברתיים קיימים. כל קבוצת סטודנטים עובדת מול ארגון חברתי, אשר נבחר מתוך מועמדים רבים המגישים את מועמדותם לקורס מדי שנה, ומלווים על ידי מנטור מהתעשייה, אשר מביא את ניסיונו מהשטח. 

 

פרופ' יעקובוב, נשיא המכון

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון. צילום: עופר עמרם


למפגש הסיום הגיעו נציגי הארגונים, המנטורים והסטודנטים ובמהלכו הציגו הסטודנטים את עיקרי התוכניות השיווקיות אשר נוצרו באופן מותאם לצרכי הארגונים החברתיים: משלב האבחון דרך האסטרטגיה והטקטיקה השיווקית ועד לתוכנית עבודה.
השנה השתתפו בתוכנית הארגונים הבאים:


מגמה ירוקה - ארגון שטח אקטיביסטי, התנדבותי ולא מפלגתי, הפועל לקידום נושאי איכות הסביבה בישראל. הארגון עומד להשיק פלטפורמה דיגיטלית בשם: "הפלייס לאקטיביזם", המכילה שיעורים מצולמים בניהול מאבקים חברתיים סביבתיים.

 

הסטודנטים אוהד שאול ואלינור חיימוב מהנדסת חשמל ואלקטרוניקה ועדי אלמקייס מעיצוב תעשייתי, יחד עם המנטור: רן וייל, בעלים של חברת ייעוץ Joya CXM ומומחה בתחום של חווית לקוח, בנו תוכנית להפיכת השירות למוצר תוך התייחסות לפלחי השוק ולהיבטים השונים של הטקטיקה השיווקית: המוצר, התמחיר, ההפצה והתקשורת השיווקית. במסגרת התוכנית, הסטודנטים הציעו חבילות שירות המשלבות יכולות שונות של הארגון ועשויות להביא לערך מוסף משמעותי לקהלי היעד.

 

helpUp- ארגון העוסק בחשיפה והעלאת מודעות לערכי אחריות ומעורבות חברתית התנדבוית, ייצוג מדינת ישראל בעולם באמצעות סיוע הומניטארי ופיתוח מדינות מתפתחות על ידי פעילות של משלחות באפריקה ופעילות התנדבות ענפה בארץ.
הסטודנטים: אופיר כהן, אדיר גלקופ ומור ונטורה ממדעי המחשב, זיהו את הצורך בהגדלת המודעות ושיפור תדמית העמותה.

 

בעזרת המנטורית אריאל פלג, מומחית לסטוריטלינג ויזמית חברתית, הציעו אסטרטגיה שיווקית תחת הסלוגן "helpUp – משנה חיים", המספרת את סיפורו של השינוי אשר חל הן בקרב מתנדבים החווים את הפעילות ההתנדבותית לאוכלוסיות במדינות כגון: טנזניה ואפריקה והן את סיפורי ההצלחה של אוכלוסיות ופרטים אשר קיבלו את הסיוע. הסטודנטים בנו תוכנית שיווקית ייעודית למוסדות ולארגונים אשר תהפוך את החסמים אשר זוהו, להזדמנויות, תייצר קהילה ותחושת רצון לתרום ולהשתייך.


קבוצת תיאטרון פלייבק החבר'ה מאיכילוב - שימוש בתיאטרון פלייבק ואלתור ככלי ליצירת דיאלוג, להעצמה ולעשייה קהילתית.
הסטודנטים: ברי אוסטרובסקי ותימור קרילה מהנדסת תעשייה וניהול טכנולוגיה וסטס שובייב ממדעי המחשב, זיהו כי אחד האתגרים של עמותת החבר'ה מאיכילוב הוא להגדיל נתח שוק הסימולציות לארגונים עסקיים.


יחד עם המנטור רוני גבריאל שדה, בעלים ומנכ"ל של "בכמה מילים", המשרד לאסטרטגיה, תוכן והדרכות, החליטה הקבוצה על תהליך שיווק של פעילות העמותה - B2B. הסטודנטים יצרו תוכנית פעולה הכוללת בין היתר: הצעה לתת מותג בשם "החבר'ה-Tech", עיצוב לוגו חדשני ובניית תוכנית עבודה מפורטת למינוף הפעילות. 


רוטרי - מרכז קיימות ומיחזור מזכרת בתיה - מרכז מיחזור וקיימות שכל הכנסותיו מועברות לתרומה לקהילה ופועל על ידי מתנדבים:
במושבת מזכרת בתיה השקטה חבויה לה חנות יד שניה שמפעילה עמותת רוטרי המקומית מתוך אג'נדה של קיימות ודאגה לאקלים כדור הארץ – צוות הסטודנטים איתי סימון (מדעי המחשב) ועפרי חצב (עיצוב תקשורת חזותית), זיהו כי קהל היעד של החנות הינו התמקדות בילדים ונוער והוריהם, תוך שימת דגש על שינוי המיצוב מחנות יד שניה למרכז קיימות ומיחזור.


ביחד עם המנטורית תמר ציונוב, סמנכ"לית שיווק בחברת אקסטל, הם בנו לעמותה אסטרטגיה שיווקית שכללה מגוון של מסרים שיווקיים המותאמים למגוון הפלטפורמות הפרסומיות תוך פניה מכוונת לקהל היעד בכלל והצעיר בפרט, וחיבורם לצורך בשמירה על אקלים כדור הארץ בחוד החנית של פעילותם המגוונת.

 

מימין לשמאל: פרופ' יעקובוב, ד''ר סהר-ענבר, מר גולדברג

מימין לשמאל: פרופ' אדוארד יעקובוב, ד"ר לימור סהר-ענבר, מר שמואל גולדברג. צילום: עופר עמרם


ד"ר לימור סהר-ענבר, דקנית הסטודנטים ומרצה בקורס: "אסטרטגיה שיווקית מבוסס על חיבורים: בין האקדמיה, הקהילה והתעשייה, בין דיסציפלינות שונות, בין ידע תיאורטי לפרקטיקה ובין הלימוד בכיתה להתנסות אמיתית בשטח. מעורר גאווה לצפות בעבודות אשר נעשו בתקופה כה קצרה של סמסטר אחד. אני תקווה שהן הסטודנטים והן הארגונים יקבלו מהקורס הזה כלים וערך שיוכלו ללוות ולשרת אותם לאורך הדרך.


בנוסף, השנה החלטנו להיענות לבקשות של ארגונים אשר השתתפו במחזורים הקודמים של הקורס ולקדם את התוכניות שהוצעו להם לשלב היישום. הסטודנטיות עבדו בליווי המרצה והמנטורית ד״ר לימור סהר-ענבר, עם עמותת אח.ות בוגר.ת - ארגון אשר מקיים תוכניות לליווי ותמיכה לילדים ובני נוער על ידי דמות בוגרת והציעו להם שפה עיצובית חדשה ואחידה לשימוש ברשתות החברתיות ובתקשורת השיווקית. בנוסף, בנו קמפיין המבוסס סרטון אנימציה לגיוס תרומות לעמותת ראשון אוהבת חיות - עמותה המעודדת הצלה ואימוץ של חיות נטושות.