חדשות והודעות

התרומה להבטחת עתידו של הדור הצעיר


HIT מתכבד להוקיר את תרומתו למכון של אילן רובין, ציוני מסור אשר לקח על עצמו את הנהגת משפחתו בצניעות וצועד בעקבות הוריו ברטה ואלכס להבטחת עתידו של הדור הצעיר בישראל.

דר. סהר-ענבר, מר רובין, גב' לוגסי ופרופ' יעקובוב
משמאל לימין: ד"ר לימור סהר-ענבר, אילן רובין, ליז לוגסי ופרופ' אדוארד יעקובוב | צילום: טל קירשנבאום


במשך שני עשורים משפחתו של אילן רובין, רעייתו סינטיה, תמכו בסטודנטים רבים הלומדים ב- HIT מכון טכנולוגי חולון, בעלי מצב סוציו-אקונומי נמוך על ידי הענקת סיוע כלכלי. נדיבותו של אילן רובין והמשפחה כולה שינו למעשה את חייהם של הסטודנטים שבגרו וסיימו את לימודיהם ולימים השתלבו בתעשייה.


טקס ההוקרה לאילן רובין ולמשפחתו התקיים במכון בנוכחות הנשיא, המנכ"ל, דקנית הסטודנטים ד"ר לימור סהר ענבר וקודמתה בתפקיד, ד"ר יוליה עינב, אילן רובין ומשפחתו וגם 2 סטודנטים שקיבלו סיוע מקרן רובין בדמות מענק כספי והשתתפות בתכנית חונכות. במהלך הטקס שרה, להאור, בתו של אילן, שיר המוקדש לזכר סבה וסבתה ולאחר מכן, אחותה טלי, סיפרה במילותיה שלה את אשר זכרה ממי שהייתה מייסדת הקרן, סבתה, ברטה. מלבד הברכות והאיחולים הלבביים, טקס ההוקרה כלל גם את התקנת שלט ההוקרה לקרן המלגות להנצחת שמם של אלכס וברטה רובין ז"ל במרכז לקידום הסטודנט ב-HIT.


"אירוע חשוב ומרגש שמציין 20 שנים של תרומה משמעותית וחשובה עבור הדובר הבא של המתכנתים, המעצבים והמהנדסים של העתיד" אומר פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT.


"שהתחלתנו את מענקי המלגות, עמדו בפנינו מספר אופציות למוסדות אקדמיים. בסופו של דבר החלטנו ללכת עם HIT. הסיבה לכך נעוצה בזה שבמכון יש שילוב מנצח בין עמידה עיקשת על האיכות לבין עידוד מיוחד ומושכל למיעוטי יכולת שיש להם האפשרות להצליח" אמר אילן רובין בהתרגשות.


ניכר כי העזרה לחלשים הייתה מושרשת במשפחת רובין ובפרט אצל אילן רובין אשר יחד עם אמו המנוחה, ברטה ייסדו את תכנית המלגות לזכר אבי המשפחה אלכס רובין ז"ל. אישיותו הנדיבה של אילן, שואבת את ערכיה ממורשת נתינה אין סופית אותה ינק בבית הוריו, תרמה ותורמת להצלחתם של סטודנטים רבים של HIT אשר בזכותה יכלו להשקיע את מרצם בלימודים ולסיימם בהצלחה.


"גדלתי רק עם אמא שלי באשקלון. מאז ומתמיד אלו היו אני והיא נגד העולם. עד גיל 20 ראיתי את הלימודים באקדמיה כחלום רחוק ולא אפשרי ל'אנשים במצבי'. באמצעות הסיוע של קרן רובין, הצלחתי לסיים את התואר שלי. אני רוצה להודות לכם על מתן האפשרות לעצור רגע ולהאמין בעצמי, על האפשרות לשאוף ולהצליח. תודה על מציאות שבעבר הייתה חלום" סיפרה ותוך כדי ניסתה להחזיק את הדמעות, ליז לוגסי בוגרת של בית הספר למדעי המחשב, שקיבלה את מלגת קרן רובין וכעת מועסקת כמתרגלת, ובדרכה להתחלת תואר שני במדעי המחשב.

פרופ' יעקובוב ומר רובין
פרופ' אדוארד יעקובוב ואילן רובין | צילום: טל קירשנבאום


כל שעשה אילן רובין עשה בצנעה ובענווה, מתוך מחויבות אמיתית לסייע לסטודנטים לעלות על דרך המלך, ובכך הוא מגלם את הרוח של "צדקה" במלוא תפארתה. ערכיו של אילן רובין עולים בקנה אחד עם ערכי HIT, ערכים של מחויבות למדינת ישראל, שאיפה לחברה טובה יותר ולהבנה שחינוך הדור הצעיר הוא חובה מוסרית.


"קרן רובין שהפכה את מענקי המלגות למפעל חייה, היא הסיוע שבלעדיו הסטודנטים לא היו מצליחים לסיים ואת הכל, עושים בנתינה ובאכפתיות אין קץ" " אמרה ד"ר יוליה עינב, דקנית הסטודנטים לשעבר.


"אחת השיחות הראשונות שהיו לי בכניסה לתפקידי הייתה בדבר אילן ופעילותה של המשפחה בקרן רובין. אני חושבת שהאירוע הזה לציון 20 שנים של תרומה, חשוב ומאפשר לנו, כמכון, לומר תודה על עשייה רבת שנים שאפשרה ועודנה מאפשרת לסטודנטים רבים להמשיך את לימודיהם הן מבחינה עזרה כלכלית והן מבחינת סיוע לימודי-אקדמי" אמרה ד"ר לימור סהר ענבר, דקנית הסטודנטית בהווה.


"אומרים שלא תמיד ברור מי יותר נהנה, הצד התורם או הצד שתורמים עבורו. במקרה הנ"ל ברור לגמרי שהצד התורם הוא הצד הנהנה. קרן רובין מעניקה הזדמנות לסטודנטים של HIT שבוודאי היו מתקשים מאד לצלוח את לימודיהם בלעדיה" אמרה מיכל זכריה, מנהלת המרכז לקידום הסטודנט.



פורסם: 22/02/2023