חדשות והודעות

"שנים רבות התביישתי שנשארתי בחיים"


מריאן מילר, שורדת שואה בת 81 ,תושבת חולון ואימו של אדיר מילר, לא הותירה אף עין יבשה כשסיפרה את סיפורה האישי וסיפור משפחתה בבודפשט בזמן השואה, בטקס המרגש שנערך באודיטוריום של הפקולטה לעיצוב שהיה מלא מפה לפה.

מריאן מילר - טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2023 - HIT מכון טכנולוגי חולון

צילום: עופר עמרם


מריאן מילר, מלווה בבעלה ובשתיים מנכדותיה, סיפרה על אמה האמיצה אשר בהחלטה של הרגע החליטה לברוח משורת האנשים שעמדו לעלות לרכבות שנסעו למחנות. מריאן, שהייתה אז תינוקת, שרדה בזכות התושייה ואומץ הלב הבלתי רגילים של אמה שהצליחה לשמור ולהגן עליה במשך חודשים ארוכים ותלאות אין ספור, בעוד אביה שנעדר במשך כל אותה תקופה נשלח למחנה ברגן בלזן.


אמה, שהאמינה כל העת שהוא יחזור חיזקה בליבה את האמונה הזו ואכן האב חזר הביתה עם שיחרור המחנה על ידי בנות הברית והמשפחה המאוחדת עלתה ארצה.

מריאן מילר - טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2023 - HIT מכון טכנולוגי חולון

מריאן מילרצילום: עופר עמרם


יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג הוא בסימן "התנגדות יהודית בשואה בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה".


יצוין כי הכרזה הממלכתית של ישראל ליום השואה תשפ"ג, עוצבה על ידי מאי ניצן, סטודנטית שנה ד' לתקשורת חזותית ב-HIT. הכרזה נבחרה בתחרות הרשמית של מוזאון "יד ושם".


מנימוקי השופטים: "ניצן משרטטת בכתם צבע שחור, על נייר דמוי מפה, את קווי המתאר של גטו ורשה בחלק משנות קיומו. מיקום המפה על הנייר וההבנה כי חלקה של המפה מצוי בתהליך שקיעה, מסמלים את שקיעתם של ערכי היסוד והמוסר בתקופת השואה".


הכרזה תופץ בבתי הספר, בתנועות הנוער ובבסיסי צה"ל, בליווי מערך שיעור שהכינו אנשי בית הספר הבינלאומי להוראת השואה של יד ושם.



פורסם: 17/04/2023