חדשות והודעות

הרווח שבין התחלה לסוף תלוי רק בנו

 

את המשפט הזה אמר השחקן נבו קמחי בתום הצגת היחיד שלו "קושר את השרוכים", אשר הוצגה בפני אנשי סגל ועובדי HIT מכון טכנולוגי חולון.

 

קושר את השרוכים – צילום מהסרט

קושר את השרוכים – צילום מהסרט


ההצגה מבוססת על הדמות הראשית בסרט "שרוכים" - גדי, אותו גילם נבו, בחור בן 38 עם צרכים מיוחדים.

 

בהצגה שהתקיימה ביוזמת אחראית תוכנית "תקווה ישראלית" בדקנט הסטודנטים, איריס זילברמן ומול אולם מלא, מספר נבו קמחי בגוף ראשון על המסע שלו אל דמותו של גדי. מסע, שבאמצעותו ביקש ללמוד ממקור ראשון על עולמם של אנשים בעלי מוגבלות ובמהלכו גילה עולם מופלא של אנשים מיוחדים, אשר ברוב המקרים מורחקים ומנודים מהחברה. ההצגה באה להדליק אלומת אור על עולמם ואורח חייהם ועל ניסיונם, הנואש כמעט, להשתלב חברה.

 

בצילום ד''ר סהר ענבר, נבו קמחי, איריס-זילברמן וענת סגל

בצילום מימין: ד"ר לימור סהר-ענבר, נבו קמחי, איריס זילברמן וענת סגל


"כאשר הוזמנתי לשחק בסרט הרגשתי שהגיע אלי תפקיד שיש בו שליחות והוא משנה תודעה" ,אמר קמחי בשיחה שקיים עם הקהל בסוף ההצגה. המחזה, המבוסס כאמור על הסרט המצוין "שרוכים", נכתב על ידי המחזאית והסופרת נאווה מקמל עתיר והוא בנוי מחיתוכים חדים שבין המחזה לסרט ומלווה בקטעים מוקרנים מהסרט עצמו.


"הדמות של גדי לא עזבה אותי",הוא ממשיך, והחלטה להציג אותו בהצגת יחיד נבעה בין השאר מהידיעה שלא כולם פתוחים לנושא ורוב הציבור מתקשה לפגוש ולקרב אנשים עם צרכים מיוחדים".


קבלת השונה הוא משפט יפה אך שחוק וחייבים להפוך אותו לחלק בלתי נפרד מסדר היום הציבורי והפרטי של כל אחד מאיתנו. "הרווח שבין ההתחלה לסוף תלוי רק בנו", סיכם נבו קמחי.

 


תוכנית "תקווה ישראלית"

התוכנית תקווה ישראלית באקדמיה היא חלק ממערך הפעילויות "תקווה ישראלית", שמקיים בית הנשיא לאור חזונו של נשיא ישראל לשעבר, ראובן ריבלין, לקידום שותפות בחברה הישראלית. הפעילויות מקדמות ומעמיקות את השותפות בין חלקיה השונים של החברה הישראלית תוך התמקדות בחינוך, באקדמיה, בתעסוקה ובספורט.