חדשות והודעות

חוקרים בגובה עיניים

מכון טכנולוגי חולון מעניק הזדמנות ייחודית לחיזוק הקשר הבין-דורי תוך הצתת הדמיון והסקרנות וחשיפת הדור הצעיר למחקרים בהם מעורבים הוריהם.

 

מפגש בלשכת הנשיא

בתמונה מימין לשמאל: ד"ר רפאל ברכאן, פרופ' אדוארד יעקובוב, יאיר שלר, ד"ר יהונתן שלר, גב' מלה ברסלבסקי


רשות המחקר ב-HIT מכון טכנולוגי חולון השיקה לראשונה תחרות נושאת פרסים "חוקרים בגובה העיניים". התחרות יועדה לילדים או נכדים של חוקרי המכון וקוראת להם לספר את "הסיפור המחקרי" של הוריהם, סבם או סבתם, דרך העיניים שלהם. 
 
המטרה היא לטפח את הקשר הבין-דורי על ידי יצירת "שגרירי מחקר" ולחבר בין הנושא המחקרי ליצירתיות של הילד או הילדה. הילדים שלקחו חלק בתחרות שיקפו את המחקר באמצעות סרטון, דגם או יצירה, בדרכים חדשניות מושקעות, יצירתיות, ומקוריות. 
 
היצירה הזוכה בתחרות הייתה של יאיר שלר, בנו של ראש בית הספר למדעי המחשב, ד"ר יהונתן שלר ומשקפת את מחקרו המשותף של האב עם חוקרים נוספים מאוניברסיטת חיפה ובר אילן שמנסים באמצעות אלגוריתם ומודלים חכמים של מחשב לפענח את כתביו של יוסף בן מתיתיהו, הלוא הוא ההיסטוריון יוספוס פלביוס, ולבחון האם הם מהימנים או שמא מועתקים מהיסטוריונים אחרים בני אותה התקופה. 
 
"היצירה היא סרטון שמראה את החיים של יוספוס ואת השאלה המחקרית לגבי מהימנות כתביו: האם נכתבו בכפיה או מרצון. היצירה מתארת את התהליך שאבא שלי עושה" מסביר יאיר שלר. " השתמשתי בתוכנות עריכה לסרטים, עריכה לקול ועיבוד תמונה, בניתי עולם ודמויות באנימציה באמצעות מיינקראפט, המחזתי את החיים שלהם וצילמתי את זה". בנוסף, ניתן לומר שהקוד לא נפל רחוק מה-HUB. לטובת העבודה, עשה שלר הצעיר שימוש בכלי בינה מלאכותית, נושא מחקר אחר של אביו, ד"ר שלר.
 

 

ביום ד' ,12.07.2023 ,הגיעו יאיר וד"ר יהונתן שלר ללשכת הנשיא שבה התקיים טקס חלוקת התעודה והשי ליצירה הזוכה, בנוכחות פרופ' יעקובוב, נשיא HIT, ובנוכחות ד"ר רפאל ברכאן, סגן נשיא לחדשנות יזמות ובינלאומיות. "ניתן לראות כי מדובר בעבודה מאד מרשימה שרק מעידה על היכולות הגבוהות של היוצר הצעיר שעוד רבות מצופה לו. אנחנו ודאי מצפים לו כאן, באקדמיה!" אמר פרופ' יעקובוב.
 
HIT  מכון טכנולוגי חולון רואה ערך רב בקידום וטיפוח דור עתיד של חוקרים ויוצרים צעירים אשר מביעים ענין בעולמות חקר שונים. המכון מפעיל מספר תכניות לצעירים, לדוגמא, תכנית "מצויינוער" ותוכנית Alice code 
 
התחרות, שזו הייתה שנתה הראשונה, נחלה הצלחה ותחזור גם בשנה הבאה. יש למה לצפות!!!