חדשות והודעות

אקדמיה ממזרח למערב – הסטודנטים הבינלאומיים הגיעו ל-HIT 


תרבות, אקדמיה ומצוינות עמדו בבסיס הבחירה של קבוצת סטודנטים הודים לעשות את כל הדרך מאוניברסיטת גוג'ארט ועד הפקולטה לעיצוב ב- HIT מכון טכנולוגי חולון 

 

הסטודנטים הבינלאומיים ב-HIT מכון טגנולוגי חולון

הסטודנטים הבינלאומיים ב-HIT מכון טגנולוגי חולון

 

HIT מכון טכנולוגי חולון גאה לפתוח את שנת הלימודים תשפ"ג עם כ-5,300 סטודנטים, מתוכם כ-2000 חדשים אשר עושים דרכם לראשונה באקדמיה. חלק מהסטודנטים עשו את הדרך הקצרה מבניין המעונות החדש, שנבנה בסמוך למכון וחלקם עשו את הדרך הארוכה במיוחד מעבר לים או היבשת. HIT מקיים קשרים הדוקים עם למעלה מ-130 מוסדות אקדמיים מובילים בעולם בלמעלה מ-30 מדינות שונות. כחלק משיתופי הפעולה, נוסדו תכניות לחילופי סטודנטים ומרצים אשר מגיעים מכל קצוות תבל לעיר חולון לסמסטר של לימודים וכן, נציגים של HIT שנוסעים לייצג את המדינה במוסדות בחו"ל.


"אנחנו שמחים לארח כאן, ב-HIT הסמסטר, עשרות הסטודנטים אשר מגיעים ממיטב המוסדות האקדמיים באיטליה, גרמניה, הודו, צרפת, אוזבקיסטן ואזרבייג'ן" מספרת אירה איבשין גואטה, אחראית על שיתופי פעולה בינלאומיים ותכנית חילופי הסטודנטים ב-HIT. "שיתופי הפעולה שנוצרים במפגש בין תרבויות הנם חשובים והכרחיים לאין שיעור הן בפן החברתי והן בפן המקצועי אקדמי" .


תקופת הקורונה שפקדה את מערכת החינוך והאקדמיה בישראל ובעולם קידמה קיומן של תכניות חילופי סטודנטים באופן דיגיטלי ולכן, במכון מתרגשים מאד לקבל את הסטודנטים באופן פיזי, הגם שהשנה נפתחו בחגיגיות בנייני המעונות החדשים של המכון, בשיתוף קבוצת סולל בונה שיכון בינוי, שמשמש את חלקם למגורים.

 

סאנג'ושטרי סובאש, סטודנטית במכון הלאומי לעיצוב גוג'ארט

סאנג'ושטרי סובאש, סטודנטית במכון הלאומי לעיצוב גוג'ארט 


"בחרנו לעשות את הסמסטר הזה דווקא בישראל ודווקא ב-HIT אחרי ששמעתי מסטודנט אחר שלמד כאן והמליץ בחום" אומרת סאנג'ושטרי סובאש (Sanjushrree Subash), סטודנטית שנה שנייה לעיצוב תערוכות במכון הלאומי לעיצוב בגו'גארט (NID) שנמצאת בסמסטר חילופי סטודנטים ב-HIT מכון טכנולוגי חולון. "יש תחושה טובה כאן בקרב הסטודנטים. בגלל שהלימודים מתחילים בשלב מאוחר יותר בחייו של הישראלי שמתגייס לצבא, נראה שהבחירה בלימודים הרבה יותר שלמה וזה כיף לראות" מוסיפה סובאש ומציינת את הרמה הגבוהה של הפקולטה לעיצוב ב-HIT שהייתה אחת הסיבות העיקריות עבור קבוצת הסטודנטים ההודים להגיע לישראל.


המשרד הבינלאומי במכון תומך בסטודנטים היוצאים והנכנסים, משלב אותם חברתית ומסייע בפן הלימודי. כמידי שנה מגיעים למכון ב-50 סטודנטים לסמסטר לימודים, בפקולטות השונות ונהנים מקורסים בשפה האנגלית. כמידי שנה, אגודת הסטודנטים מסייעת בליווי הסטודנטים ועובדת צמוד עם המשרד הבינלאומי והפקולטות.

 

פורסם: 15/11/2022