חדשות והודעות

פרסים לזוכות ולזוכים בתחרות "קמפוס מקיים" ב - HIT

תעודות הוקרה ופרסים כספיים חולקו לזוכות ולזוכים בשלושת המקומות הראשונים בתחרות "קמפוס מקיים", שהתקיימה ב HIT. הפרויקטים נבחרו על ידי ועדת "קמפוס ירוק" במכון, מבין עשרות פרויקטים שהוצגו בפניה.

 

פרופ' יעקובוב ומר גולדברג עם בני שוחט ויעל מוריס בוגרי הפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה זוכי המקום הראשון בתחרות

פרופ' אדוארד יעקובוב ומר שמואל גולדברג עם בני שוחט ויעל מוריס בוגרי הפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה זוכי המקום הראשון בתחרות

נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, אמר בפתח הטקס כי קיום התחרות הזו הוא מהלך חשוב הן מבחינת הפרויקטים והן כמייצג את השקפת העולם של המכון והכיוון בו הוא בחר ללכת, לקידום איכות הסביבה. 


הנשיא בירך את הזוכים ואת מנחיהם וציין כי המכון שוקד עתה על פיתוח תוכנית לימודים בשפה האנגלית בנושא לימודי אקלים וקיימות, ולדעתו כל סטודנטית וסטודנט הלומדים במכון צריכים לקחת לפחות קורס אחד בנושא קיימות במהלך לימודיהם. הנשיא גילה באירוע, כי החליט להכפיל את קרן הפרס מדי שנה. "אם כל אחת ואחד מאיתנו יתרום מעט לטובת איכות הסביבה וההתייעלות האנרגטית – העולם ייראה אחרת", סיכם פרופ' יעקובוב.

 

פרופ' יעקובוב ומר גולדברג עם שירה כהן, בוגרת המחלקה לעיצוב פנים על הפרויקט ''ECO BLOCK''

     פרופ' אדוארד יעקובוב ומר שמואל גולדברג עם שירה כהן, בוגרת המחלקה ל עיצוב פנים על הפרויקט "ECO BLOCK"


מנכ"ל המכון, מר שמואל גולדברג, ציין כי השנה הוכפל גובה הפרסים וכי החל משנת 2010 מחזיק המכון באופן שיטתי בתואר הצטיינות כקמפוס ירוק מוביל. "אני תקווה כי התואר השני המתוכנן עם ההתמחות בקיימות, יצעיד אותנו קדימה " ציין המנכ"ל.


איליה לוי, יו"ר ועדת קמפוס ירוק במכון העלה על נס את פעלם המסור של חברי הועדה ובפרט את פעילותם הנמרצת של אורה אלפי, וד"ר אליאס מסינס אשר תורמים ממרצם להעלאת המודעות לנושא הקיימות ושמירת איכות הסביבה במכון ומחוצה לו.
  
במקום הראשון זכו בני שוחט ויעל מוריס בוגרי הפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה

 

בהנחיית: ד"ר יובל דורפן, ד"ר אילנה קולודקין

 

על הפרויקט:
הטמעת חיידקים בצבע קיר Embedding bacteria in wall paints

בני ויעל פיתוחו פרוביוטיקה לצביעת קירות, כדי להילחם בעובש השחור שמצטבר עליהם. עובש הקירות טומן בחובו סיכונים בריאותיים רבים.

 

הפתרונות הקיימים בשוק מזיקים לסביבה, כי הם מבוססים על כימיקלים המשמידים מגוון רחב של תאים חיים, גם את אלה המועילים לאדם. בנוסף להיותו מזיק, הטיפול לא מחזיק מעמד לאורך זמן. נמצא שניתן במקום זאת להוסיף חיידקים מועילים לצבע הקירות, שידחקו את העובש לשוליים. החיידקים המועילים נשארים בתוך הצבע לאורך זמן, ומתעוררים לפעולה בכל פעם שהלחות בחדר עולה. הם פולטים חומרים טבעיים שדוחים עובש, ובכך יכולים למנוע את היווצרותו לאורך שנים, ואינם מזיקים לבריאות בתהליך השמדת העובש.

 

במקום השני זכתה שירה כהן, בוגרת המחלקה ל עיצוב פנים על הפרויקט "ECO BLOCK"

 
בהנחיית: אריאל ליפשיץ

 

על הפרויקט:

שירה תכננה מיקרו אקלים של מ גורים ופנאי המשלב בתוכו מבנה קיים וחידושים אקולוגיים.
מטרת העל בפרויקט "אקו בלוק" היא להבטיח את רווחת התושבים והסביבה. פיתוח של אבי טיפוס אקולוגיים הניתנים "להלבשה" על מבנים ישנים מבלי הצורך להרוס ולבנות אותם ירוקים מאפס. ה"אקו בלוק" יוצר תנאי חיים משופרים בכמה אופנים: יצירת מיקרו אקלים, איזון לחות וטמפרטורה, הפקת חמצן ואנרגיה, מחזור מים אפורים, יצירת צל לטובת הבניין. 


חזית פונקציונלית המיוצרת מצינורות ומאגדת בתוכה את תשתיות הבניין מים, חשמל, אינטרנט וכו' ומאפשרת ניקיון ואסתטיקה בתוך הבניין ונגישות רבה מחוצה לו.
בבניין תוכלו למצוא מערכת מעגלית לסינון ומחזור מים אפורים דרך החזית ועל ידי בריכות אקולוגיות הממוקמות בקומת הקרקע. המערכת תעבור לאורך הבניין ולאחר ניקוי ביולוגי נקי מכימיקלים, המים ינותבו למיכל אחסון לשימוש חוזר, בין היתר להשקיית הגידולים ההידרופוניים הנמצאים בחלקה הקדמי של החזית.גידולים אלה ישמשו את הדיירים למאכל, נוי, הצללה ומיסוך.
לוחות פוטו-וולטאיים יעקבו ויזינו את חשמל הבניין מאנרגיה סולארית.

 

במקום השלישי זכתה כרמל הופמן, בוגרת המחלקה לעיצוב פנים , פרויקט "החממה"


בהנחיית: אדר' דוקטור אליאס מסינס

 

על הפרויקט:

הפרויקט שואף לפתח גישה הוליסטית לקיימות בתכנון, בקהילה, בכלכלה ובחינוך. לצורך התכנון נעשה שימוש בתוכנות מחשב על מנת שיזהו תנאים אקלימיים שיתרמו לייעול האנרגיה, בסביבתו של בניין שהיה בעבר בית העם של יישוב והוסב לחלל ציבורי אשר נועד ישרת מספר קיבוצים ומושבים באזור לפעילויות קהילתיות משותפות שונות.


מלאכת עיצוב הפנים עצמה הועברה לאחריות הקהילה תוך שימת דגש על שימוש בחומרים מקומיים ובניית מיצגים ניסיוניים. הפיכתו של מבנה לשימוש בתכלית חדשה ושיתופית יעצים את תחושת הקהילתיות וויעודד מציאת פתרונות הוליסטיים וטבעיים לטובת כל המשתמשים.