חדשות והודעות

שיתוף פעולה בין HIT לבזק בתכנית מנהיגות ומנטורינג לסטודנטיות.

 

קבוצת התקשורת הגדולה בישראל משתפת פעולה עם היחידה להוגנות מגדרית ב-HIT מכון טכנולוגי חולון בפרויקט לעידוד מנהיגות נשית.

 

 

שמונה שנים חלפו מאז הוקמה תוכנית המנהיגות הראשונה ב-HIT מכון טכנולוגי חולון - 'הנבחרות- גשר בין האקדמיה לתעשייה'. הנתונים מראים כי יותר ויותר בוגרות המכון מקבלות נקודת כניסה טובה יותר לתעשייה, באמצעות רכישת מיומנויות פרקטיות וחשובות, קהילה תומכת כחלק ממועדון הבוגרות, השראה ומנטורינג. העשייה היומיומית היא חלק מתהליך ארוך טווח, למקסום ההון האנושי ולהשתלבות נשים בתפקידי מפתח ובצמתי קבלת החלטות משמעותיים. 


בשנת הלימודים הקרובה, תתחיל במכון תוכנית חדשה וייחודית בשיתוף עם בזק, שתיקח את הסטודנטיות צעד נוסף קדימה אל התעשייה. "מצאנו בבזק שותפות ערכית, המבוססת על יעדים משותפים ואחריות חברתית תאגידית ובנינו יחד מודל שממקסם את המעורבות של המכון ושל בזק לכדי סינרגיה מיטבית. המכון לא רק מכשיר בוגרות מצוינות, עם ידע אקדמי ועדכני, אלא גם מכין אותן להשתלבות בתעשייה ובכך תורם תרומה משמעותית ארוכת טווח לחברה" אמרה עו"ד אורנה קופלוביץ', ראש היחידה להוגנות מגדרית ב-HIT.


מטעם בזק, מובילות את הפרויקט שלוש הסמנכ"ליות, יחד עם מנהלות נוספות שיהוו השראה ומנטוריות לסטודנטיות בתכנית. התכנית בהובלת שלוש הסמנכ"ליות: סמנכ"לית משאבי אנוש, מורן קיטה אשרוביץ, סמנכ"לית לקוחות פרטיים, נורית קנטור, סמנכ"לית שיווק, טלי פולג. 


מדובר בתכנית שגובשה יחד על בסיס תכנית "הנבחרות" של המכון, שמיועדת ל-20 סטודנטיות בשנה האחרונה לתואר מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול טכנולוגיה ב-HIT מכון טכנולוגי חולון. התכנית תתקיים במהלך סמסטר א' תשפ"ד, באורך 8 שבועות, במתכונת היברידית. המפגשים יתקיימו ב-HIT ובבזק. החזון הוא תכנית לסטודנטיות נבחרות בעלות פוטנציאל מנהיגותי שתקנה להן כלים ומיומנויות במטרה למקסם את היכולות שלהן ולהכין אותן בצורה מיטבית לתעשייה. הערך המוסף הייחודי הוא מודלינג של מנהלות בזק שיהוו השראה לסטודנטיות ויעודדו אותן לחלום רחוק.


מדיניות התרומה לקהילה של בזק מתמקדת בצמצום הפער הדיגיטלי בישראל. בנוסף, לבזק יש יעד ESG (אחריות תאגידית) של לפחות 50% נשים בתפקידי הניהול עד 2030. חיפשנו שותף לבנות איתו פרויקט של אימפקט חברתי שמחבר את העולמות האלה כשהיה חשוב לנו שיהיה חיבור גם ברמת המעורבות של בזק בפרויקט שתאפשר לתת ערך מוסף. 


"כמי שהחלה את דרכה בבזק לפני 19 שנה כנציגת שירות לקוחות, וטיפסה עד לתפקיד סמנכ"לית משאבי אנוש, אני יכולה להעיד שגם אם התהליך מאתגר, בסופו של דבר נשים מגיעות לתפקידי ניהול מובילים. בשנים האחרונות יש שינוי לטובה ברוב החברות במשק ונשים משתלבות בעוד ועוד תפקידי ניהול, אבל לפנינו עוד תהליך ארוך, ואנחנו חייבים להאיץ את השינוי שמתרחש ולהיאבק בכל מה שמעכב אותנו", אמרה מורן קיטה, סמנכ"לית משאבי האנוש של בזק.


המכון הטכנולוגי חולון רואה עצמו מחויב לשוויון מגדרי אמיתי, הלכה למעשה, מתוך הכרה בהון האנושי שלנו כנכס האמיתי והמשמעותי ביותר. מימוש הפוטנציאל האישי והמקצועי של נשים כחלק מהסגל האקדמי, הסגל המנהלי וכסטודנטיות, הוא לא רק חובה מוסרית אלא צורך של ממש, שהשגתו תתרום תרומה משמעותית למכון ולקידום ההשכלה הגבוהה בארץ. קידום נשים הוגדר על ידי המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) כאחד היעדים החשובים ביותר והמכון הונחה לפעול להשגתו בתוך מכלול היעדים הנוספים.