חדשות והודעות

סתיו קיפר, האחות של סביון ז"ל, ממשיכה את המיזם שאחותה לא הספיקה 


סתיו קיפר, אחותה של סביון חן קיפר ז"ל שנרצחה במסיבת “פסיידאק” בשבת 7.10 ממשיכה את פרויקט הגמר של אחותה ביצירת מתקן להגנה על ילדים. 

 

 

חיים שלמים נגדעו בשבת השחורה של 07.10 ואיתם המון חלומות, תקוות, רצונות ומאוויים שכבר לא יגיעו לכדי מימוש. אחד החלומות שייך לסביון חן קיפר, תלמידה בקרוס לעיצוב אינטראקטיב  בבית הספר ללימודי תעודה ב-HIT מכון טכנולוגי חולון שנרצחה, יחד עם 16 נוספים, במסיבת הטבע "פסיידאק" ליד קיבוץ נירים, יחד עם בן זוגה, דור חנן שפיר.


"היא הייתה טובת לב בצורה בלתי רגילה" מספרת אחותה של סביון, סתיו קיפר בראיון לאדווה דדון באולפן ערוץ 12. "אהבה מאד ילדים, ותמיד חלמה להיות אמא ולא הספיקה".


במהלך לימודיה בקורס, סביון ז"ל שהייתה גננת במקצועה ועבדה עם הגיל הרך, תכננה לפתח כפרויקט גמר מערכת שתאפשר לערוך מעקב על ילדי הגן במהלך היום ולאתר חשד לאלימות בקרבתם. 


לאחר מותה, סתיו קיפר, החליטה לקחת את היוזמה לפתח את האפליקציה שנקראת על שם אחותה - kid.keeper. "סביון הייתה אומרת שגני הילדים הפכו בשנים האחרונות לזירת רצח ולכן רצתה לפתח כלי שיעזור לזהות תופעות של הטרדה, איום או השפלה, ולהתערב במקרה הצורך במידה ועולה חשד לאלימות מסוג כלשהיא" אומרת סתיו שהחליטה להקדיש את חייה להנצחת אחותה.

 

המיזם הוא חלק מתכנית ההאצה, "Handzone"  של מרכז החדשנות והיזמות של HIT מכון טכנולוגי חולון, FUTURE בהובלתה של טלי מלאך בנאים. התכנית מקיפה, המאפשרת הפיכת רעיונות למוצרים אמיתיים, באמצעות ליווי ועבודת צוות עם מומחים מובילים בתעשייה ובאקדמיה.
"אנו שמחים על ההזדמנות ללוות את סתיו בתחילת דרכה היזמית ,אשר מנציחה את מורשתה של סביון ז"ל. זהו מיזם העוסק בנושא חשוב ברמה הלאומית והגלובלית" אומרת טלי.


סתיו אומרת שהיא מרגישה שהיא עושה משהו חשוב ומשמעותי, שיכול להציל חיים ולמנוע סבל. היא מקווה שהאפליקציה שלה תהיה זמינה לכולם בקרוב, ושהיא יודעת אחותה סביון ז"ל גאה בה."זה מוזר כי האדם שאתה כי רוצה לדבר איתו על זה לא כאן. אני יודעת שהיא הייתה שמחה מזה" אומרת סתיו.


מתחילת אירועי מבצע "חרבות ברזל", HIT מכון טכנולוגי חולון איבד כמה מבניו ובנותיו הטובים והמוכשרים ביותר. כולנו תקווה שיבואו עלינו ימים טובים יותר ושכל החטופים, השבויים והנעדרים ישובו במהרה לביתם.